Gå til innhold
Hundesonen.no

Forskjellsbehandling av tråder fra moderator/admin


Recommended Posts

Siden tråden er dratt opp igjen, og jeg ikke svarte på dette sist

Samt det er jo litt morro å utveksle meninger også da ;)

Det går ikke an at det blir likt, i og med at din takhøyde ikke nødvendigvis er like høy som min takhøyde, det er liksom litt subjektivt, syns du ikke? Hvis noen kaller meg ei møkkakjerring, så kjenner jeg at det bryr meg omtrent så -> <- mye, og det ville være svært lite sannsynlig at jeg rapporterte det, mens du kanskje syns at det er ufint å bli kalt en møkkamann og rapporterer det. Siden moddisene ikke leser hele forumet hele tiden, så vil de kanskje overse kommentaren om at jeg er ei møkkakjerring, mens du - som rapporterte det - blir "hørt" eller "sett" nettopp fordi du rapporterte det. Derfor blir det "håndheving av disse kun skjer ved rapportering".

En mod skal følge og håndheve retningslinjene i en mest mulig objektiv ståsted som mulig. Når en mod da deltar i en tråd, så ser denne hva som skrives og spesielt når denne svarer på et overtramp uten å reagere(reagerer altså ikke på overtramp, men deltar i diskusjon), for så å håndheve strengere i en annen tråd bare pga rapportering. Da blir det feil i mine øyne. Greit nok at DENNE moden ikke da modererer selv pga egen deltagelse i tråd, men denne ser uansett overtrampet og kan selv rapportere overtrampet slik at andre mods kan handle deretter.

Artig at du skriver det her, siden du begynte diskusjonen med å hevde at det var likegyldig hvordan mottakeren følte seg, og du er en forkjemper for "lik takhøyde"

Ja, i følge retningslinjer slik de står idag, så tas det ikke hensyn til hvordan brukerne føler det. I følge reglene er det ikke lov å gå på person, så om du kaller meg møkkamann, så er dette et brudd på reglene og SKAL reageres på av mod hvis de gjør jobben sin. Om de leser det selv og håndhever det, rapporterer det hvis de deltar i tråd selv, eller at andre rapporterer det, er likegyldig. Regler er regler og mod er satt til å skal følge opp disse.

Om du kjører 20kmt over fartsgrensene så tar politiet deg når de ser/måler deg. Dette gjelder meg også. Vi har ikke fulgt reglene, så det er likt for begge - lik takhøyde. De tar ikke bare meg bare for at du har rapportert meg og lar en annen få slippe, når de ser h*n har samme fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men jeg kan liksom ikke helt skjønne hva som var de store overtrampene her? Jeg mener ikke noe vondt mot deg nå, Karpe, men du HAR en tendens til å skrive MANGE ting VELDIG på spissen, bare for å

Det er nå sånn på Hundesonen av moderering og det meste av adminarbeid blir gjort av vanlige medlemmer. Jeg tror og håper at vi har fått til en god måte å moderere på, hvor vi skriver under når vi har

jeg vil bare gi :flowers: :flowers: til admins og moderatorer og andre som hjelper til for at forumet driftes på en god måte jeg Syntes vi skal huske på at dette er noe de gjør frivillig, uten

Det er jo bra :) Da burde det jo ikke være vanskelig å skille når de er moderator og når de er brukere.

Det er riktig, men samtidig er de (bør være) minst like god på hva som er gjeldende regler og når de også ser overtramp, så bør de sørge for at andre mods blir oppmerksom på regelbrudd via å rapportere når de selv deltar i tråd. Da er de som en vanlig bruker og mods er avhengig av at brukere rapporterer for å bli klar over overtrampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...