Gå til innhold
Hundesonen.no

Søvnrytme


JailyTina
 Share

  

66 stemmer

  1. 1.

    • 0-3
      1
    • 3-5
      7
    • 5-8
      32
    • 8-10
      23
    • Mer enn 10
      3
  2. 2.

    • Ja
      14
    • Nei
      28
    • Som oftest
      24


Recommended Posts

Veldig varierende.. Som regel så er det 5-8 timer. Siden jeg ikke jobber for tiden kan jeg drøye den lengre, men når jeg har jobb så blir det ca 6 timer kanskje. Og det er akkurat perfekt til meg. En sjelden gang kan jeg sove i hele 12 timer! :P Så veldig varierende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover stort sett alt for lite. Jeg sover mellom 3 og 7 timer om natten, og 7 timer er en sjelden glede. Men jeg trykket på 5-8, for at det ikke skulle se så galt ut :lol: Ligger nok på en sånn cirka 5 timer i døgnet.

Og søvnen min er sjelden av god kvalitet.

Det skal sies at når jeg jobber, rundt produksjonstider og sånt, så sover jeg veldig godt. Om det kun er fordi jeg blir sliten vet jeg ikke. Kan hende det har noe å gjøre med at da vet jeg hvor mye jeg trenger det.

Jeg sover også helt sykt mye i helgen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får som regel 5 - 6 timer søvn, men trenger 7 - 8. Jeg sover utrolig godt, men er aldri uthvilt. Svarte ikke i pollen, siden alternativene ble litt feil, hvis du vil se om folk får nok søvn. Det er veldig stor forskjell på 5 og 8 timer med søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke må stå opp tidlig (som i dag), for et eller annet, så sover jeg lett 8-10 timer.

Jeg har mye mareritt, det har jeg bestandig hatt (så er liksom vant til det), men sover godt allikevel. :)

I natt sov jeg vel sju timer, og det gikk ok det og, men jeg har ikke så VELDIG lyst til å gjøre dette på daglig basis helt enda. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover som oftest mellom 7 og 9 timer. Har sjelden noe jeg MÅ opp til - jeg begynner på skolen klokka åtte én gang i uka, ellers ti og tolv, så da har jeg som oftest muligheten til å sove en halvtime ekstra om jeg føler jeg trenger det. Jeg sovner med en gang, sover godt og det er svært, svært sjelden at jeg våkner i løpet av natten. Er stort sett uthvilt når jeg våkner om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg søv òg mellom 7 og 9 timar, svara 5 - 8, sjølv om alternativa kunne vere ganske misvisande, som ida seier. Helst vil eg ha 9 - 10 timar, men på grunn av jobb og slikt tøys, så let det seg sjeldan gjere. No er det vorte mykje betre no når eg har fått ny jobb, og kan sove til 0630 i staden for 0415. Merkar òg at eg søv mindre i helgane no :) (har aldri sove veldig mykje i helgane uansett).

Når eg søv, søv eg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig. I perioder sover jeg bare 2-3 timer, mens andre perioder kan jeg sove i 10 timer... Sjelden at jeg føler meg uthvilt når jeg våkner, og dermed går jeg rundt i zombietilstand i 2-3 timer... Dette pga en problematisk nakke og skuldre som medfører veldig mye smerter. Forøvrig har jeg vendt meg til det, så jeg kan holde ut alt fra 12-30 timer på veldig lite søvn. Det er jo langt fra optimalt, men er ikke så mye jeg får gjort med det. Jeg er ung enda, så det gjør liksom ikke så mye sånn sett. Sove kan jeg gjøre når jeg blir gammel^^ Bruker gjerne 2-4 timer på å sovne også, så da er det klart det ofte blir lite.

Nå for tiden har jeg veldig fin døgnrytme da. Sovner mellom 00:00-03:00 og sover til 07:00-08:00. Selv om jeg må bruke enorme mengder med viljestyrke for å klare det, så kjenner jeg at kroppen og hodet liker det bedre sånn, så da skal det være sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har også veldig varierte tider, feks nå når eg har tidligvakt klarer eg ikje sove mer enn 3-4 timer om natta og de er av VELDIG dårlig kvalitet (står opp 03:30), jeg klarer ikke "finne roen" og våkner annenhver time for å se på klokken.

Når jeg jobber sent sover jeg mellom 8 og 13 timer, da føler jeg meg heldigvis uthvilt når jeg våkner og sover sammenhengende.

Jeg forsover meg svært skjeldent til jobb, men jeg mistenker at det er på grunn av den dårlige søvnen når eg begynner tidlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sover somregel 12 timer hver natt. Aldri uthvilt. Har ikke jobb og har en del sykdom og slikt som gjør det vanskelig for meg å stå opp tidligere.

Men uansett hvor mye eller lite søvn jeg får er jeg aldri uthvilt.

Sover ikke godt. Våkner mye og urolig søvn. hjelper ikke på at jeg må ha medisiner med søvn som bivirkning for å få sove mer enn et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg begynte med fast kveldsjobb har jeg en tendens til å rangle om natta, men jeg vil ikke våkne opp etter kl 9, så da blir det som regel 6-7 timer. Foretrekker 8, men heldigvis har jeg såpass god kvalitet på selve sovinga at jeg får maksimalt ut av det, uansett hvor lenge jeg sover. Sovner alltid umiddelbart og sover godt hele natta. Foretrukket søvnmønster er fra 24-08 hver dag, inkl helger, men sånn har det ikke vært på et par år.

Om jeg får for lite søvn, dvs 4 timer eller mindre, eller om jeg er generelt utmattet, har jeg behov for en powernap på dagen, 10 minutter - å, det er så deilig, det! Og så er jeg så heldig at jeg kan sove stort sett hvor som helst og når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, så sover jeg ikke så godt, faktisk. Rutinene mine har blitt litt endret med en sambis som trenger vekkehjelp, gjerne når jeg bare har sovet noen timer. Så det resulterer i at jeg ligger på "anke" i sengen, og må sove på sofaen om jeg skal tidlig opp (når jeg må opp, ignorerer jeg vekkerklokkene ...), og drikke masse vann. Og jeg sover faktisk bedre på sofaen, enn det jeg gjør i sengen.

Finne på no' lurt, kanskje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, så sover jeg ikke så godt, faktisk. Rutinene mine har blitt litt endret med en sambis som trenger vekkehjelp, gjerne når jeg bare har sovet noen timer. Så det resulterer i at jeg ligger på "anke" i sengen, og må sove på sofaen om jeg skal tidlig opp (når jeg må opp, ignorerer jeg vekkerklokkene ...), og drikke masse vann. Og jeg sover faktisk bedre på sofaen, enn det jeg gjør i sengen.

Finne på no' lurt, kanskje!

Gjer det klart for sambis at det er hans problem om han forsøv seg, ikkje ditt.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i høst sov jeg 1-3 timer, så sovnet av utmattelse etterpå på dagen og slet med å sovne på kvelden igjen.

Nå sover jeg 10-14 timer, og våkner endelig uthvilt. Grunnen er at jeg nå tar noe som gjør at jeg sovner og sover godt.

Er immari deillig å få sove godt når jeg for det meste er sliten av sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjer det klart for sambis at det er hans problem om han forsøv seg, ikkje ditt.

Det var min umiddelbare tanke også :).

Her er søvn litt oppskrytt, og sånn har det vel i grunnen alltid vært. Jeg sovner som regel ganske greit, men enkelte netter får jeg ikke sove overhodet og ligger bare og vrir meg mens alskens tanker eller idiotiske sanger svirrer rundt i hodet, andre netter sovner jeg greit, men våkner av hver minste lille lyd, evt når jeg skal snu meg, eller når det er sånn ca 2,5 time igjen til jeg skal stå opp (halv seks). Skal jeg sove borte sover jeg overhodet ikke uten kunstig stimuli - det har jo blitt et problem faktisk, og jeg har kvidd meg veldig for å dra på turer med overnatting, for da vet jeg at jeg ikke sover. Heldigvis har jeg nødtabletter som jeg tar når jeg er på tur og da går det heldigvis greit.

*ønske seg godt sovehjerte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnrytme? Det er oppskrytt så jeg kan ikke svare faktisk :P

Jeg jobber dag, kveld og natt. Sover mellom 4-9 timer og noen ganger er jeg våken 24 timer uten at det er noe "stort" problem for andre enn omgivelsene mine og filteret :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...