Gå til innhold
Hundesonen.no

Data


Guest Vicky

Recommended Posts

Juhhuuuu! nå har jeg endelig fått tak i adobe golive, adobe photoshop og adobe illustrator gratis :):D

Men nå skal jeg velge pc, og jeg er ikke helt sikker. Kameraten min som kan alt innen data skal hjelpe meg til helgen. Jeg vet hvertfall at han hater dell, så det blir nok ikke det. :D men kanskje noen her kan komme med noen tips eller erfaringer også?

Og hvem andre programmer lønner det seg å kjøpe når jeg først er igang? Noe jeg må huske på? Hva lønner det seg å ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PC kan man jo bestille over nettet. Skal man ha ferdig pc er jo dell veldig bra.

Spørs jo helt hvor mye penger du skal bruke og om du skal spille på den osv.

Programmer man må ha er:

MSN

Dreamweaver

Adobe Photoshop

Firefox

Firebird

Mediamonkey til musikk

Adaware til spyware

Kaspersky Antivirus

Desktop Sidebar eller Samurize til og få en ekstra verktøylinje med værvarsel osv.

Filezilla - ftp program

VLC. Til og spille dvds og andre filmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PC kan man jo bestille over nettet. Skal man ha ferdig pc er jo dell veldig bra.

Spørs jo helt hvor mye penger du skal bruke og om du skal spille på den osv.

Programmer man må ha er:

MSN

Dreamweaver

Adobe Photoshop

Firefox

Firebird

Mediamonkey til musikk

Adaware til spyware

Kaspersky Antivirus

Desktop Sidebar eller Samurize til og få en ekstra verktøylinje med værvarsel osv.

Filezilla - ftp program

VLC. Til og spille dvds og andre filmer

Takk for gode tips Espen! Den listen kommer til å være til stor hjelp. Får jeg en god pc for 15 000 tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VLC in my heart! Hehe.. Det er genialt.

Astrid: Ja, du bør få en grei pc for den prisen om du velger de rette tingene.

ok :D flott.. men hva er de rette tingene? :) vil gjerne ha en veldig god pc, med topp grafikk også må den være rask med stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 000 blir en kjempebra pc det!

Hadde jeg vært deg hadde jeg meldt meg inn i forumet til www.hardware.no og sagt hvor mye penger du skulle bruke og hva du skulle bruke pcen til.

Der får du nok kjempegod hjelp. Fortell også om du skal kjøpe skjerm i tillegg.

Er kanskje litt jobb, men det er jo en stor investering og da. :)

Hvis du gjør dette kan du jo poste linken til tråden din her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 000 blir en kjempebra pc det!

Hadde jeg vært deg hadde jeg meldt meg inn i forumet til www.hardware.no og sagt hvor mye penger du skulle bruke og hva du skulle bruke pcen til.

Der får du nok kjempegod hjelp. Fortell også om du skal kjøpe skjerm i tillegg.

Er kanskje litt jobb, men det er jo en stor investering og da. :)

Hvis du gjør dette kan du jo poste linken til tråden din her.

flott! Skal sjekke ut hardware.com! :D skal poste linken når jeg får laget innlegg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tråden om å bygge pc..

http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=94

Her er en som holder på med oppsett til 12.000kr... Ser meget bra ut...

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=509294

Ting som er veldig "inn" å meget bra for tiden..

GeForce 7800 GTX (toppen av grafikk kort til "nesten" grei pris.. )

Samsung SpinPoint (pålitelige & stillegående hardisker...)

AMD prosessorer er mere populær til spill pc en Intel...

Minimum 1Gb minne, kan godt slå til å kjøpe 2Gb først som sist...

Men alt sånt må vel data-vennen din vite... :wink:

Edit: glemte en X bak grafikkortet.. Men bare GT er supert det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...