Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis frem "fotostudioet" ditt...


Bjerknez
 Share

Recommended Posts

Håper ikke så veldig mange har dedikert Fotostudio... :icecream:

Her er mitt rothøl...

Har vært i bruk i lang tid så det er mye rot og småting.

Mye som ikke oppevares her...

Kombinert : PC, MediaServer, Fotostudio, Videostudio, Musikklytting, Gaming-rigg, Miniverksted, Firmakontor +++...

pc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fikk lyst å vise det nye ommøblerte gutterommet mitt, men jeg er ikke hjemme (Riot her - er hos Megamarie). Skal gå til innkjøp av nytt skrivebord over nyttår siden jeg foreløpig bruker et svært kjøkkenbord på fire ben. :P

Specs på maskinene dine, Bjerknez?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke så veldig mange har dedikert Fotostudio... :icecream:

Her er mitt rothøl...

Har vært i bruk i lang tid så det er mye rot og småting.

Mye som ikke oppevares her...

Kombinert : PC, MediaServer, Fotostudio, Videostudio, Musikklytting, Gaming-rigg, Miniverksted, Firmakontor +++...

pc.jpg

Er det rot? Da kommer det ingen bilder av min pult, haha.. Og jeg tenker på hva jeg sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fikk lyst å vise det nye ommøblerte gutterommet mitt, men jeg er ikke hjemme (Riot her - er hos Megamarie). Skal gå til innkjøp av nytt skrivebord over nyttår siden jeg foreløpig bruker et svært kjøkkenbord på fire ben. :P

Specs på maskinene dine, Bjerknez?

Stasjonære er er en "selvbygd" pc via Netshop og har følgende spescs som jeg husker:

12GB RAM

2TB HD

De råeste skjermkortene som var å få tak i for to år siden i SLI

i7 CPU

Er det jeg kom på i farten. Kostet meg nesten 30.000,- m/skjerm

Den ene Laptop'en er helt ny og kostet 7.900,- på Lefdal. Helt vanlig laptop men den har formidabel batterikapasitet. Har hatt den på og brukt den lett i over 9 timer. Har denne med på reise etc.

Har også en iPad som jeg bruker i jobbsammenheng.

Den siste Laptop'en er en 7 år gammel Dell XPS med 4GB. ram og Full HD skjerm (1920x1280) samt et kraftig skjermkort. Den bråker som et vondt år og sluker strøm, men den har holdt i 7 år og den er like fin den dag i dag.

Dog er det madammen som har tatt over denne nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du ikke sitter på formidable mengder med data, såskal det nok litt til å fylle den opp :)

Har i skrivende stund litt over 17.000 bilder på pc'en (lett blanding av raw og jpg) og jeg bruker ikke mer enn 113GB.

Tror nok både min og din disk blir byttet ut og eller stopper opp før man når grensen, så jeg forstår i grunn sønnen din som dro litt på smilebåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du ikke sitter på formidable mengder med data, såskal det nok litt til å fylle den opp :)

Har i skrivende stund litt over 17.000 bilder på pc'en (lett blanding av raw og jpg) og jeg bruker ikke mer enn 113GB.

Tror nok både min og din disk blir byttet ut og eller stopper opp før man når grensen, så jeg forstår i grunn sønnen din som dro litt på smilebåndet.

Pcen min har 3,9 Terra og jeg har ca 200 gb ledig. Bildene mine (og jeg har mye :P ) tar ca 100gb alt annet er spill, serier og ræl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2003 - 2011

bilder.jpg

Har ca 3,4Tb og 0,6Tb ledig, fordi jeg sletter unna...

Irriterer meg grenseløst at HDD prisene har gått opp i skyene...

none uker siden 560kr, nå 1700kr for samme HDD.... :(

Dette bør bedre seg snart, for jeg har vært tom for plass lenge...

Målet mitt er å alltid ha backup av ting, å da trenger man dobbelt så mye plass som man ellers skulle trenge...

Har slettet unna mye backup av "ting som ikke er så viktig" for å få plass til nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ah, fikk lyst å vise det nye ommøblerte gutterommet mitt, men jeg er ikke hjemme (Riot her - er hos Megamarie). Skal gå til innkjøp av nytt skrivebord over nyttår siden jeg foreløpig bruker et svært kjøkkenbord på fire ben. :P

Specs på maskinene dine, Bjerknez?

Hadde helt glemt tråden. Ikke noe fancy bilde her, men

YVQBV.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg har en stressless i ekte skinn som er en fryd å sitte i, men jeg ble påkjørt for et par år siden og har ikke hatt skikkelig rygg siden. Så tidligere i år tok jeg den bare vekk siden jeg var lei av å hele tiden måtte reise meg og slikt.

Vel, også det at den blir sykt varm over tid. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakken? Sitter du med hodet helt bak? Lener meg alltid framover. :P

PS: Hvor fikk du tak i den og pris? Skulle gjerne også sett på noen pulter men vurderer å kjøpe plate og føtter separat siden jeg ikke er så fan av de som er der ute ferdiglaget. Billigere blir det også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...