Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i bil - alarmen gjekk!


Bellare
 Share

Recommended Posts

I dag fekk Pia prøve ut korleis det er å vere i ein bil der alarmen går. Stakkars lille pinglefrøkna mi! Sjølv om ho ikkje verka så pinglete der og då, sidan ho satt fint i eine framsetet og såg ut til å late som ingenting samtidig som at ho var litt sånn "kva ER den irriterandes lyden?!"

Eg og pappa hadde nemleg vert innom butikken ein kjapp tur, og han hadde glømt at det var følelsessensor/alarm ved bevegelse i bilen. Gaaash, har dårleg samvittighet og føler meg som verdens dårlegaste hundeeigar. :cry: Og ikkje nok med det overhørte eg nokre ansatte på butikken som tydelegvis snakka om stakkars frøkna som var inni bilen mens alarmen tuta i veg, og dei var tydelegvis ikkje blide på den som no enn måtte eige hunden. Som er meg.

Det verka ikkje som at ho har fått varige mén utav situasjonen (heldigvis!). Ho var roleg når eg opna døra og tok ho ut av bilen, var vel heller eg som var meir hysterisk for den lille stakkars gullklumpen min. Når vi skulle inn igjen i bilen for å kjøre heim logra ho med halen og verka ellers glad og fornøgd som vanleg. Så får håpe ho ikkje har tatt skade av det på nokon måte. Men må ha vert grusomt for ho å høyre på. :(

Det er i vert fall ein tankevekkar for den dagen eg skal kjøpe meg ny bil!

Er det fleire som har opplevd noko liknande? Korleis oppførte hunden seg etter hendelsen?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, stakkar :P Det begynte å pipe i røkvarsleren hjemme en gang, fordi batteriet begynte å bli dårlig. Det begynte midt på natta, og Joshi gikk fram og tilbake i stua og jamret og pep. Hun syntes det var grusomt. Men med en gang vi fikk røsket faenskapen ned fra taket ( :P ) ble hun seg selv igjen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang gikk husalarmen med Foxi inne pga en feil på anlegget, stakkars hun var passe shaky etter den hadde ult. Var heldigvis bare 10min og hun hadde gått lengst unna alarm boksen. Har aldri på alarmen når hundene er hjemme selvom vi har alarm som passer til dyr, men bruker ikke som sagt om de er hjemme i tilefell alarmen skal gå av og hunden blir skremt ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en brannalarm som går av stadig vekk, og Aisha blir alltid litt forskrekket da. Hun reagerer også med frykt på støvsugeren. Vi gjør ikke noe ut av det, men ignorer henne bare. Om vi ikke duller med henne, og gjør mye ut av det, så er det glemt så fort alarmen/støvsugeren er slått av virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere morgener jeg har vrengt opp verandadøra kjapt-kjapt for å få ut valpene så de kan tisse ute, ikke inne - men glemt at jeg slo på alarmen før vi la oss. De bryr seg overhode ikke.

De stusset mer over at det hver kveld var en tydelig mannestemme som sa "Alarm på" uten at de fant noe menneske, men de sluttet kjapt å lete :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...