Gå til innhold
Hundesonen.no

Angrep politihund med jernstang


schnart
 Share

Recommended Posts

http://www.fvn.no/lo...ticle922003.ece

Jeg skjønte ikke helt tiltalen her. Er gutten kun tiltalt for å "hindre offentlig tjenestemann" i arbeidet sitt? det burde etter min mening også være mulig å tiltale ham for brudd på Dyrevernloven. Eller?

Er det ikke straffbart å skade en tjenestehund som blir brukt til pågripelse?

Edit: Fikk ikke til å endre overskriften, skal være metallrør. Ikke jernstang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønte jeg også litt mer av artikkelen. Leste det som om bikkja var en "forlengelse" av poiltimannen på en måte.. Vet ikke helt hvordan jeg fikk dèt til å bli logisk men.

Men jeg vil jo også tro at strafferammen er forskjellig fra om han faktisk dro til politimannen. Også lurer jeg også på hvordan det gikk med hunden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 7 months later...

yo seriøst as, dere var ikke der så dere kan bare holde kjeft, jeg er oppvokst med hunder å hunder skal **** ikke bite sånn som den gjorde, jeg gjorde kun det jeg måtte for å komme meg ut av den sitvasjonen, så **** dere som sier det er dyremisshandling, hunden blei ikke skada i det hele tatt, men **** dere som diskuterer min sak uten å vite shit om hva som egentlig skjedde, politimannen sendte hunden på meg uten at jeg hadde gjort noe mot han jeg gikk bare vanlig ned veien så sa han bare ta han, jeg gjorde bare det jeg kunne for å få meg unna, så **** dere alle sammen som sier at jeg er en dyremisshandler !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ofte at mediasakene her blir kommentert av de som var direkte involvert i saken. Hvis du kunne tenke deg å skrive et saklig innlegg som belyser din side av saken på en skikkelig måte, ville vi kanskje få anledning til å se saken litt mer nyansert. Når du bare banner og sutrer, får innlegget ditt motsatt effekt av hva du ønsker. En mann på 29 (?) burde kunne ordlegge seg så folk forstår hva han mener. I min verden burde en mann på 29(?) også kunne unngå å komme i en situasjon der en politimann finner det legitimt å sende bikkja på ham.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på språket. Henviser til Retningslinjene (som alle har godtatt for å registrere seg her). Det er interessant å høre fra folk som er direkte involvert i avissaker, men hold det saklig og ikke bann til hverandre. Fortsettes det med banning og ufint språk så kommer jeg til å slette de innleggene fra nå av.

Moderator IW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sikker på at vold mot politihunder gikk under vold mot offentlig tjenestemann?

Edit: joda, statsadvokaten sier han brukte vold for å hindre offentlig tjenestemann... Samme som hvis han gikk løs på en betjent.

Ja, en dom i Høyesterett har fastslått at en polititjenestehund er å anse som en tjenestemann i slike tilfeller, og gjerningsmannen kan dømmes etter strl.§ 127.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...