Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsklær til besvær


Yodel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg rives mellom å syntes å finne klær som fremhever utstillingshunden er interessant og det at det er ganske hysterisk å kjøpe klær kun i utstillingsøyemed. Kjenner jeg anser meg selv som dobbeltmora

helgen så jeg slik ut: Ble ganske fornøyd med de nye klærne

Ha ha ha, jeg leste så mye om utstilling og klær i går kveld, at jeg drømte om det i natt. Jeg kom meg aldri på utstilling, for jeg måtte prøve så mye klær... Og jeg har ikke fått hunden enda...

Posted Images

Oh, den var fin! Men ikke helt meg? Slike kjoler føler jeg at jeg bør prøve først. Det bør jeg vel med alt, men...

Skal bli spennende å se om det passer!

Joooda, passer nok finfint, den! Neeei, jeg vet ikke, jeg. Men i Oslo, på enkelte av de utenlandske klessjappene, så har de faktisk en god del drakter til en grei penge. Spesielt de på Tøyen/Grønland.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder fortsatt en knapp på den rustrøde, litt "annerledes" jakka, jeg - den passer til både black/tan og røde basenjier, den kan brukes med dongeribukser, eller en vanlig dressbukse/skjørt, matches med allslags nøytrale topper og brukes på jobb om det kniper :)

For meg blir det lyseblå settet litt "kjerring"-aktig, og jeg hadde nok enten gått for en litt rocka annerledes jakke (som den rustrøde), eller en helt nøytral klassiker. Mexx har et stort utvalg av sånne i god kvalitet og passform, ellers er merker som claire.dk og "part two" supre.

Yodel, du er ung, sprek og flott ;) Go for it!

Edit: La inn en link til "Part Two" hvor jeg fant nok en litt annerledes "vinterutstillingsarbeidsfritidspenjakke" som kanskje kunne passe til dine farger?

http://www.parttwo.c...8/?partner=5433

Ha - edit 2; siden jeg er så smart så kom jeg plutselig på at det meste antagelig hadde vært løst om du fikk tak i en kuuuuul "naturfarget" skinnjakke? Google, here I come!

Kjære snille, søte Lotta. Du vet virkerlig hva som er meg du! :hug: Det er slike klær jeg virkerlig trives i. Ulp og gulp. Kontoen er tom, og nå får jeg ikke Part Two jakka ut av tankene. Den har blitt en "må ha".

Jeg har herved sendt ut link til alle de som kan tenkes å spandere noe slikt på meg til julegave, og har bedt dem om å si ifra til julenissen om at det er DEN jeg ønsker meg til jul.

Kanskje kanskje har jeg vært snill nok i år?

Naturfarget skinnjakke hørtes jaggu ikke dumt ut det heller.... *sparke i sanda*

Selvsagt går det an for andre å komme med ønsker og slikt også her. Fyr løs! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg tillate meg å kuppe tråden litt!?

Skal stille på Stord, og innser at joggebukse neppe yter hunden full rettferdighet :D

Hva kan jeg stille Boxer i?? Er ikke spesielt grasiøs eller damete av meg, og unngår for det meste skjørt, siden høyrefoten min har vært knust i en ulykke og ser ut som noe kirurgene har satt sammen sent på kvelden under firmafesten...

Hunden har denne fargen:

222336_10150157754527100_615602099_7059654_6149820_n.jpg

(dvs; han er litt mørkere nå i vinterhalvåret....)

Jeg stilte brindel-Birk i sanfarget/beige bukse, synes det fungerte bra sånn fargemessig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååå, nå får jeg prestasjonsangst! De fleste som stiller GD kler seg pent, noen med dresser osv, meget få damer med jeans iallefall. Og jeg da, som omtrent ikke eier annet enn turklær og en ny, men mega 70-sleng jeans.. Og jeg kan def IKKE ha sort bukse! Håhåj, må vel ut og shoppe jeg også...

Hvorfor tror du jeg nå eier flere forskjellige drakter?

Alle kler seg i stive formelle klær syns jeg :P (nå digger jeg drakter da), men følte at jeg "måtte" ha det til Tesh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kupper tråden litt jeg også, for jeg har aldri skjønt det der med hva man skal ha på seg på utstillinger, og føler meg ganske ussel når jeg kommer i jeans og hettegenser på utstilling liksom :P

Så hva tror dere passer til henne? Whippet

IMG_1470.jpg

Og denne som jeg skal begynne å stille nå(pappa sin)? Pointer

IMG_1379.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig inspirert av denne tråden, så igår kjøpte jeg meg nye utstillingsklær!

Denne skjorten:

Denne buksen:

Sko: (tilnærmet like, små detaljeforskjeller med spenne i front)

Jeg kupper tråden litt jeg også, for jeg har aldri skjønt det der med hva man skal ha på seg på utstillinger, og føler meg ganske ussel når jeg kommer i jeans og hettegenser på utstilling liksom :P

IMG_1470.jpg

Så hva tror dere passer til henne? Whippet

Til henne passer det meste, men jeg ville ikke brukt grått. Jeg ser for meg at sort hadde fått frem fargespillet i pelsen hennes :) Ellers tror jeg beige ville vært fint.

Og denne som jeg skal begynne å stille nå(pappa sin)? Pointer

IMG_1379.jpg

Rødt, blått eller beige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har varene fra Ellos kommet!

Denne kjolen

Med tilsvarende skjørt og blazer.

Alt passet, men tror jeg skal bytte blazeren i en str. større. Den var litt trang over skuldrene.

SÅH. Når jeg først skal bytte. Skal jeg da bytte alt inn i den mørke grå istedenfor? Er så usikker. Liker egentlig den fargen bedre en s/p som jeg har nå, men s/p går kanskje medre til de sorte/ tricolore?

Men s/p var forsovet fin altså. So why bother?

Hva synes dere?

Jeg har jo noe mørkt på her:

389383_305001129511941_100000061701262_1300993_471312000_n.jpg

Og det ble vel ikke for stor klæsj? Så lenge jeg har nylonstrømper der hunden er når han løper iallefall?

Jeg er forsovet imponert over leveringstiden til Ellos. EN dag brukte de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har varene fra Ellos kommet!

Denne kjolen

Med tilsvarende skjørt og blazer.

Alt passet, men tror jeg skal bytte blazeren i en str. større. Den var litt trang over skuldrene.

SÅH. Når jeg først skal bytte. Skal jeg da bytte alt inn i den mørke grå istedenfor? Er så usikker. Liker egentlig den fargen bedre en s/p som jeg har nå, men s/p går kanskje medre til de sorte/ tricolore?

Men s/p var forsovet fin altså. So why bother?

Hva synes dere?

Jeg har den mørkere grå til sort Smule - hun vises godt hun altså. Og så er det helt glatt stoff - synes den i s/p virker grovere i stoffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupper tråden, om det er ok.. :whistle:

Hva i all verden passer til en red merle aussie, som også passer til en black bi aussie?

Har aldri stilt i noe annet enn hverdagsklær, men innser at jeg burde få noe mer formellt..

Av en eller annen grunn ser jeg for meg at noe rosa eller beige kunne vært fint? Rødlig? Usikker...

Her har du matchende jakke og bukse i rødlig, beige, grått og svart. Svart/grått kan sikkert og passe bra!

http://www.ellos.no/...141xe?Nr=300946

http://www.ellos.no/...140tj?Nr=300941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn ser jeg for meg at noe rosa eller beige kunne vært fint? Rødlig? Usikker...

Her har du matchende jakke og bukse i rødlig, beige, grått og svart. Svart/grått kan sikkert og passe bra!

http://www.ellos.no/...141xe?Nr=300946

http://www.ellos.no/...140tj?Nr=300941

Rødlig har jeg aldri sett for meg hehe, men så har jeg alt for dårlig greie på klær osv. Men svart, tror du ikke det vil gå veldig i et med en svart hund? Grått høres jo helt klart mest nøytralt ut.. Kan jo slenge på et bilde av hundene, om det kanskje gjør det letter for folk å komme med tips og forslag..

291703_10150333835005091_721740090_9809548_5462017_n.jpg

Ikke det mest presentable bildet, men merlen er noe mørkere i virkligheten, enn på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de som stiller fuglehunder(ikke på de store utstillingene gjerne) stiller i jaktbukser og en "hvilken som helst overdel". Veldig greit å stille der! haha :D

haha samme som jeg stilte opp på elghundutstilling.. Dongeribukse, litt penere sko osv.. Og jaggu var det ikke utendørsutstilling ( i november!!) og alle andre stilte da i enten jaktklær eller boblebukse osv.. Jeg trodde jeg skulle fryse ihjel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt passer bra til svarte hunder, da se ofte ser svartere ut ved rødt. Svart til svart er ikke så smart nei. Tenkte heller ikke rød til rød egentlig. En lys grå kan funke? Utfordringen er jo den røde hunden egentlig. Man må velge klær som ikke blir for bråkete sammen med den spraglete pelsen.

Brunt er forresten og fint til svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaja - lov meg at du finner andre sokker til neste gang :lol:

Hahahahahahahha :D

Vet du, jeg hadde noen veldig fine sko (pensko) jeg skulle bruke, men Tesh spiste de i stykker natta før utstillingen så måtte bare finne noe i hui og hast rett før vi skulle dra! Så ja, neste gang skal jeg uten tvil ha andre sokker OG sko :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan egentlig stille i det du vil Bellare, unntatt hvitt. En liten hund stilles opp på bordet også, så ikke hvit overdel heller. Det er også en fordel å unngå klær med mye mønster, og veldig flagrende gevanter :)

Haff... Betyr det at eg må på shoppingtur før neste utstilling? :| Eller kan ein lilla tunika med t-skjorte armar og med ein under-rompe-lengde passe? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...