Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsklær til besvær


Yodel
 Share

Recommended Posts

Jeg er en såkalt "nøytral" person fargemessig.

Jeg trives best i nøytrale jordfarger, og event. grå/ gråsjatteringer.

Det meste av mitt utstillingstøy har slike farger.

På utstillingen i helgen kommer gruppedommer bort til meg og sier at jeg ikke bør stille Kamar med brune klær, da det ikke framhevet han på riktig måte. Hun mente jeg burde skaffe meg en rød drakt. RØD!! (Det skal sies at jeg vant gruppa selv med brune klær :lol: )

Altså, jeg tror det eneste røde plagget jeg har er en nisselue og en arbeidsgenser vi fikk på Dogs4all ett år. Rødt er bare ikke meg.

Men jeg KAN jo ofre meg om det gagner hunden? Hva synes dere? Eller kanskje jeg burde investere i en grønn drakt? Det er MYE mer meg, men det florerer ikke akkuratt av grønne og røde drakter i norske butikker (gjerne skjørt/ blazer)? Eller vert dere om noen?

Er det noen av dere med slike lekre drakter som har gode linker? Prøvde å søke meg fram på ebay, men jeg er ikke flink til slikt altså. A little help please?

Jeg stiller ofte flere hunder. Både rød/hvite, tricolor og sort/hvite på samme utstilling. Det eneste jeg prøver å unngå er sort da dette vil kamuflere de med sort bunnfarge.

166983_10150336353467693_543512692_8557769_964076744_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg rives mellom å syntes å finne klær som fremhever utstillingshunden er interessant og det at det er ganske hysterisk å kjøpe klær kun i utstillingsøyemed. Kjenner jeg anser meg selv som dobbeltmora

helgen så jeg slik ut: Ble ganske fornøyd med de nye klærne

Ha ha ha, jeg leste så mye om utstilling og klær i går kveld, at jeg drømte om det i natt. Jeg kom meg aldri på utstilling, for jeg måtte prøve så mye klær... Og jeg har ikke fått hunden enda...

Posted Images

Åh, du er SNILL! (Og flink til å finne fram) :hug:

Grønn/blå

- Denne var fin. Ikke typen jeg vanligvis bruker, men den tiltalte meg litt allikevel. Litt skummelt når man ikke kan prøve, men... *Fundere*

Blå

Denne var nøytral og fin. Slik jeg kan plukke ut selv. Men kanskje litt kjedelig? Eller nei. Denne likte jeg egentlig!

Rød

Oh yeah.... :punk::pinch:

Rød bukse (men egentlig litt dyr for ebay)

Vet du, den der var egentlig litt fin, men altså- den er RØD. Og litt dyr.

Noen ønske farger?

Metalic farge? Må ha lommer i drakten?

Jeg har lært etter ett par drakter uten lommer, det må jeg ha til godbiter!

En viss sum du ikke vil over?

Mja, det hadde vært fint med litt spennende drakt. Kanskje med noen stilige detaljer? Farge grønn eller blå. Rød??? (*Puste* :wacko: )

Pris. Tja. Vil jo helst bruke minst mulig, men er villig til å betale for noe jeg virkerlig vil trives i av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er lekker.

Jeg har brukt maks 50$ på klærene, bare for å ikke ha dårlig samvittighet om det ikke passer. To av draktene har jeg måtte droppe skjørtet da det ikke passer. Men det meste lar seg matche med ett svart/mosegrønnt skjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er lekker.

Jeg har brukt maks 50$ på klærene, bare for å ikke ha dårlig samvittighet om det ikke passer. To av draktene har jeg måtte droppe skjørtet da det ikke passer. Men det meste lar seg matche med ett svart/mosegrønnt skjørt.

uuuuuuuh. Jaaaa, det var den! Men hva betyr størrelsen 4p?

Jeg bruker vanligvis str 38 i jakke og 36 i skjørt. Eier ikke hofter, og litt brede skuldre skjøh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste drakten der var dødsfin! Noe sånt skal jeg kjøpe meg når jeg har kommet ned i rett størrelse :aww:

Ja jeg :drool: på den selv. Men jeg har nok drakter nå og skal nok ikke stille hund noe særlig neste år. Ikke nok til at de 3/4 draktene blir slitt :lol:

uuuuuuuh. Jaaaa, det var den! Men hva betyr størrelsen 4p?

Jeg bruker vanligvis str 38 i jakke og 36 i skjørt. Eier ikke hofter, og litt brede skuldre skjøh.

Det står ofte mål nederst på siden.

Men jeg vil nok tro at du er en 4p siden jeg er en 6/8p :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

166983_10150336353467693_543512692_8557769_964076744_n.jpg

Jeg ville definitvt unngått rødt, jeg. Rød tar veldig mye av oppmerksomheten bort fra hunden (se bare på bildet over - hva er det som dominerer?). Jeg likte de draktene i blå/grønn og lys blå som Jeanette linket til - det var fine, duse farger som ikke overtar oppmerksomheten, men som likevel er stilfulle og bra :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitvt unngått rødt, jeg. Rød tar veldig mye av oppmerksomheten bort fra hunden (se bare på bildet over - hva er det som dominerer?). Jeg likte de draktene i blå/grønn og lys blå som Jeanette linket til - det var fine, duse farger som ikke overtar oppmerksomheten, men som likevel er stilfulle og bra :).

Når du sier det så tenkte jeg det samme. Ikke minst ser "tan" markeringene hans ut til å ha en dårligere rød farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodel, hva med å investere i nye topper/bluser og skjerf i litt mer freshe farger? Siden du stiller på bord/sittende på gulv, så er det jo toppene dine som er "nærmest" hunden, og som bør fremheve dem? Rødt tror jeg blir feil, spes med tanke på de røde basenjis du viser, til sort/hvite er det nok flott.

Nye topper på salg hos HM feks koster en slikk og ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv syns jeg grønnt fungerer bra til mine brune hunder.

Er du ute etter skjørt eller bukse drakt? Så skal jeg se om jeg skriver surfe fram noe :)

Grønn/blå

Blå

Rød

(sorry måtte bare :P )

Rød bukse (men egentlig litt dyr for ebay)

Fy søren asså.... De var jo rå lekkre(hvis man ser bort i fra den rød og sorte vell og merke :rolleyes2: ) J

eg er så dårlig på å finne sånt...Etter at du la ut de draktene rota jeg litt rundt selv der inne, og det ble det jo bare tull av... Snakk om amatør :twitch:

Den blå var i hvertfall fin og hadde passet sammen med Anya :queen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst ser "tan" markeringene hans ut til å ha en dårligere rød farge.

Dette merker jeg veldig godt også. Stiller man med hvit drakt til en hund som skal være hvit, men som kanskje ikke er kritt hvit, så får man frem det. Så det passer ikke med rød drakt til røde hunder, eller tan hunder for den del (selv om jeg har stilt med nettopp rød drakt til dette da :whistle: )

til sort/hvite er det nok flott.

Enig! Det hadde blitt skikkelig lekkert!

Ellers så har jeg kjøpt nesten alt mitt på HM. De har mange fine drakter der, men kanskje ikke så freshe farger. Har funnet beige, rød, svart, grå, brun og rosa. Alt var veldig billig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg liker at dere er enige i at rød ikke er fargen altsÅ!

Jeg synes forøvrig aldri jeg finner noe pÅ H & M, jeg?

Enig- disse fargene kan jeg gÅ med, og de matcher jo t.o.m. tan fargen /rød fargen pÅ de tri/ røde basenjiene! Yay!

Trykket kjøper på den øverste jakken, jeg :D

Jeg vil kjøpe en dress ogsÅ. Det rykker i kjøpe-fingeren. *Titte mer pÅ Jeanettes forslag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg så mye om utstilling og hvordan man skal fremstå osv, men jeg ville ha holdt meg til pastell og naturlige farger jeg som brunt, grønt osv. Farger som ikke tar oppmerksomheten fra hunden. Grønt er jo veldig fint da, det må jeg innrømme! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg noen forslag fra Hennes & Mauritz:

Fin farge på denne blazeren synes jeg :)

http://www.hm.com/no/product/94965?article=94965-A

Flere blazere:

http://www.hm.com/no/product/95232?article=95232-B

http://www.hm.com/no/product/93061?article=93061-F

Og altså.. Etter min mening er det ikke alle som kler stive, pyntede drakter på utstilling. For meg kan det bli litt for mye på noen som normalt sett ikke er så stive i stilen. Det går jo fint an å gå med noe som er litt mer lekent og ikke fullt så rett og formelt? Jeg aner jo ikke hva du liker av stiler, men jeg tenker at noe i en vinrød farge med litt mer spill i også kunne vært fint å bruke? Noe som dette:

http://www.ellos.no/dv/20-Overdeler-Kjoler-tunikaer-Kjoler/Pluscollection/_/N-fh2Z1z141v2?art=254506&Nr=316047

http://www.ellos.no/dv/20-Overdeler-Kjoler-tunikaer-Tunikaer/FreshSpirit/_/N-fh3Z1z13zt2Z1z141xe?Nr=301841

Eller en sånn hel kjole som dette:

http://www.ellos.no/dv/20-Overdeler-Kjoler-tunikaer-Kjoler/ClassicWoman/_/N-fh2Z1z12legZ1z141xe?Nr=280756

Jeg kunne sittet med dette i evigheter :P Er jo moro! Noen forslag fra meg i hvertfall :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...