Gå til innhold
Hundesonen.no

Noe for en hver smak?


Emilie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har ikke spurt om det. Jeg har heller ikke spurt om å ta bilder på utstilling, fra hundeparker, treff, kurs eller av noen andre hunder jeg har tatt bilde av noen sinne (mener jeg og huske). En hun

Nå vet jeg ikke hva du mener med mindre optimal kondisjon, en flokete collie, en 12 år gammel dobermann? Jeg kan telle på én hånd hvilke av de hundene jeg har tatt bilde av som faktisk er pensjonatgje

Det må jo være bra for hundenes del at det legges fine bilder av de ut på nettet, kanskje det blir lettere for de å finne nye hjem da?

Er det rart jeg har lyst på Thai? SJEKK det blikket da :wub:

forbanner meg selv over at jeg forelsker meg i hunderaser som egentlig bare er sære.. :P

Hihi, ja, thai er ikke noe jeg ville hatt, men de er flotte :) Spesielt de to yngste (det sto tre stk der, den ene er omplassert, men mor og sønn står der fortsatt). Hannhunden er jo rålekker, men tok dessverre ingen bilder av hele ham, hadde ikke ro nok i ræven han :P

Litt sånn basenjilook over den thaien. :lol:

Hehe, det er sikkert fordi de ikke er helt ulike mentalt, staere hunder har jeg sjelden vært borti, men de er gode da, veldig stabile og fine de tre her tre i hvert fall.

Men bullehunder, jeg eeer litt svak for de, altså!

Uff, ja, same here!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte denne jeg. Hva er det for en? :)

Utrolig mange flotte bilder her :D

Takk :) Jeg mener å huske at det er dachs og sheltie.

whippetrumpe! :lol: Vet du hvor han er fra?

Whippeten? Det vet jeg ikke, er hunden til en venninne av meg, alt jeg vet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes eierne til disse hundene om at bildene blir lagt ut på nettet?

Det var da paranoid :| Pensjonatet vi bruker når vi er ute på reise, legger ut bilder på hjemmeiden sin og det er superstas :D Dette er vel ikke værre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da paranoid :| Pensjonatet vi bruker når vi er ute på reise, legger ut bilder på hjemmeiden sin og det er superstas :D Dette er vel ikke værre.

Jaha. Neivel.

Jeg stilte i utgangspunket et helt nøytralt spørsmål, og mener selv at reaksjonen din på det er i overkant voldsom. Hvorvidt den kvalifiserer til noen psykiatrisk diagnose får andre vurdere.

Jeg noterer bare at vi åpenbart har forskjellig oppfatning av hva som er minimum av folkeskikk. Er eierne spurt om det er greit å legge ut bilder av hundene deres på internett, så er det supert, hvis ikke, så er det helt lavmål å legge ut disse bildene, mener jeg.

Endret av Lotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg noterer bare at vi åpenbart har forskjellig oppfatning av hva som er minimum av folkeskikk. Er eierne spurt om det er greit å legge ut bilder av hundene deres på internett, så er det supert, hvis ikke, så er det helt lavmål å legge ut disse bildene, mener jeg.

Jeg har ikke spurt om det. Jeg har heller ikke spurt om å ta bilder på utstilling, fra hundeparker, treff, kurs eller av noen andre hunder jeg har tatt bilde av noen sinne (mener jeg og huske). En hund er ikke, per definisjon, noe annet enn en eiendel, og det er juridisk sett, uproblematisk å legge ut bilder av denne typen "eiendeler" på nett. Hva du måtte mene om det, får være din hodepine. På pensjonatets hjemmeside ligger det bilder av gjestene ved pensjonatet (flere tatt av meg), så jeg kan ikke helt se problemet med at jeg legger dem ut her.

Og hvor skal egentlig grensen gå? Må jeg hele tiden tenke meg om når jeg er ute med kameraet mitt, eller at jeg aldri kan dele bildene, så lar jeg det heller ligge hjemme, så blir det ingen bilder, punktum finale. Og da trenger kanskje ikke sarte og pripne sjeler føle seg truffet heller...

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spurt om det. Jeg har heller ikke spurt om å ta bilder på utstilling, fra hundeparker, treff, kurs eller av noen andre hunder jeg har tatt bilde av noen sinne (mener jeg og huske). En hund er ikke, per definisjon, noe annet enn en eiendel, og det er juridisk sett, uproblematisk å legge ut bilder av denne typen "eiendeler" på nett. Hva du måtte mene om det, får være din hodepine.

Det er vel nokså selvforklarende at du ikke ser problemet med det, for da hadde du vel ikke gjort det. Jeg får ikke "hodepine" av dette, men jeg synes det er ganske merkelig at du ikke ser forskjellen på å ta bilder av hunder på en utstilling, i en park eller på et annet offentlig sted - og det å benytte deg av anledningen til å ta bilder av andres eiendeler som er overlatt i "din" (dvs pensjonatets) forvaring. I min hundesfære var det vanlig kotyme å be om lov til å legge ut bilder av andres eiendeler.

Mange av hundene du har lagt ut bilder av er tilsynelatende i mindre optimal kondisjon, om de er syke, fått dårlig stell, for lite mosjon eller dårlig kost vet ikke jeg - men særlig flatterende for eierne er det neppe... (Bildene dine kan selvsagt lyve - og desto bedre grunn er det til å ikke legge dem ut, selvsagt).

På pensjonatets hjemmeside ligger det bilder av gjestene ved pensjonatet (flere tatt av meg), så jeg kan ikke helt se problemet med at jeg legger dem ut her.

Mine hunder har vært brukt i reklamefilmer, på bilder i trykksaker, hjemmesider og annonser for andre, aldri noensinne har jeg opplevd at de er blitt brukt uten at jeg er forespurt. Det er helt utenkelig frekt i min verden.

Og hvor skal egentlig grensen gå? Må jeg hele tiden tenke meg om når jeg er ute med kameraet mitt, eller at jeg aldri kan dele bildene, så lar jeg det heller ligge hjemme, så blir det ingen bilder, punktum finale. Og da trenger kanskje ikke sarte og pripne sjeler føle seg truffet heller...

Dette er med respekt å melde det rene skjære vrøvl. Det er vel neppe jeg som er "sart eller prippen" - det er du som stuper i skyttergraven fordi det ble stilt et enkelt spørsmål til framgangsmåten din. Det er vesens forskjell på å legge ut bilder fra en hundetur, en trening med kjente, hvor man snakker sammen og kan spørre om det er greit, eller fra en hundeutstilling/stevne som faktisk er en offentlig tilstelning - og det å legge ut bilder på internett av hunder som er overlatt i ens varetekt, og som eies av folk som har betalt for at de skal bli passet på og stelt når de ikke selv kan ta vare på dem. Jeg mener at det du har gjort her er uetisk, du mener at det er helt OK, fordi hvis du ikke kan publisere bilder hvor du vil av hva du vil, så vil verden gå glipp av at du tar kamera med deg. Det er jo faktisk bare ditt valg. Det er foreløpig ikke forbudt å bruke hverken hodet eller hjertet her i landet.

At du legger ut bilder av eiendeler til omplassering er en HELT annen sak, men det ser du kanskje selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Random*

Jeg ombestemmer meg, jeg. Vi ble selvfølgelig spurt om vi ville at de skulle ta bilder av hundene våre på pensjonatet. De hadde bl.a. en langtidshund der, for eieren var i fengsel. Denne hunden lå det ikke ute bilder av. Tar tilbake alt. Klart man skal spørre eieren om det er greit å legge ut bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...