Gå til innhold
Hundesonen.no

Lanzarote eller Tenerife?


Birte
 Share

Recommended Posts

Emnetittelen sier vel det meste, men for å utdype litt så er vi et par som vurderer en tur til en av kanariøyene nå i desember. Vi er stort sett ute etter å slappe av i varmen og spise masse god mat og drikke masse god drikke, men en naturopplevelse eller to er absolutt også interessant. Vi er med andre ord ikke ute etter en tur hvor vi blir omgitt av fulle nordmenn/engelskmenn, men vi er ikke akkurat pensjonister heller..

Har lest litt rundt på internett, og fått et inntrykk av at Lanzarote er roligere/mer avslappende/tryggere enn Tenerife (hvor det generelt er mer fyll og turisme), og at Lanzarote derfor vil være mest aktuelt for oss? Men så igjen har vel Tenerife noen fordeler med tanke på prisnivå (på mat og drikke), og flere "aktiviteter" dersom det mot all formodning skulle bli dårlig vær..?

Prisnivå vil uansett ikke veie mer enn atmosfære, så egentlig er jeg vel ute etter å høre om noen kan anbefale et område på Tenerife (eller Lanzarote for den saks skyld) og kanskje vet om et område som ville passet oss (litt utenom de mest populære plassene)?

All erfaring settes pris på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært på Lanzarote men ikke så lenge siden vi var på Tenerife.

Vi var i Los Christianos, på samme hotell vi var noen år før. Jeg synes Los Christianos er veldig trivelig koselig by uten for mye turisme. Går du videre til neste by Playa de Los Americos så er det mer turisme der. Det er store fine strender og koselig bykjerne med fine restauranter ol.

Vi var i tillegg på midnattsritt på en ranch, alle red på hver sin hest evnt kjerre for de som ikke turte, på forskjellige nivåer. Full gallopp i måneskinn var ganske gøy! Også grillet man og koset seg på ranchen etterpå. Er også en fin zoo der i nærheten vi var på. og man kan kjøre opp fjellet alt er på.

Jeg skal definitivt tilbake for det var veldig koselig og vi har vært der 2 ganger alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emnetittelen sier vel det meste, men for å utdype litt så er vi et par som vurderer en tur til en av kanariøyene nå i desember. Vi er stort sett ute etter å slappe av i varmen og spise masse god mat og drikke masse god drikke, men en naturopplevelse eller to er absolutt også interessant. Vi er med andre ord ikke ute etter en tur hvor vi blir omgitt av fulle nordmenn/engelskmenn, men vi er ikke akkurat pensjonister heller..

Har lest litt rundt på internett, og fått et inntrykk av at Lanzarote er roligere/mer avslappende/tryggere enn Tenerife (hvor det generelt er mer fyll og turisme), og at Lanzarote derfor vil være mest aktuelt for oss? Men så igjen har vel Tenerife noen fordeler med tanke på prisnivå (på mat og drikke), og flere "aktiviteter" dersom det mot all formodning skulle bli dårlig vær..?

Prisnivå vil uansett ikke veie mer enn atmosfære, så egentlig er jeg vel ute etter å høre om noen kan anbefale et område på Tenerife (eller Lanzarote for den saks skyld) og kanskje vet om et område som ville passet oss (litt utenom de mest populære plassene)?

All erfaring settes pris på :-)

Har vært på Los Cristianos på Tenerife siste uka før jul i flere år sammen med modern. Koselig, hyggelig atmosfære, god temperatur og alt i alt kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Må dere til Kanariøyene? Vanskelig å unngå turister der, liksom. Vi ble forelsket i Fuerteventura for noen vintre siden. Det var turister der, da. Fulle briter er patetisk.

Vi skal bare være borte en ukes tid, så noe særlig lengre reisetid enn til Kanariøyene blir ikke aktuelt. Kanariøyene ble også naturlig valg med tanke på antatt temperatur på den tiden av året, siden noe av formålet med reisen er å få et avbrekk fra sure, kalde Norge liksom. Hadde du et annet sted i tankene?

Har lest litt om Fuerteventura også, men har fått litt inntrykk av at det kan bli litt for rolig igjen? Mulig jeg framstilte oss som kjipe gamlinger som trenger ro etter kl 21, og vil unngå alt av turister, men det er altså ikke tilfellet. Poenget er vel bare at de verste partystedene er utelukket, mens litt uteliv/god atmosfære er et must.

Også lurer jeg på om dere vil anbefale (spesifisert) charterreise eller å bestille fly og hotell hver for seg? *klø seg i hodet og svette litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Corralejo (tror det skrives sånn) og der var det mer enn nok party rundt omkring, men når man er sånn ca 45 og har med seg barna sine, er ikke festing et alternativ. Det var det nok en del briter som ikke hadde fått med seg, så vi så en del trist. Fulle foreldre som blir leid i seng av småungene sine klokka ti på nyttårsaften er veldig lite festlig.

Men fy søren så deilig det var med to uker sommer midt på vinteren. Vannet var kaldt og det blåste litt, men sommer var det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...