Gå til innhold
Hundesonen.no

Strikkeoppskrifter til store hunder


Recommended Posts

Ser jo at det ligger masse fine strikkeoppskrifter ute rundt om til småtassene, men finner ingenting i dalmatinerstørrelse! Tror Casper hadde satt pris på en genser i vinter, og det er jo ganske stilig og :D

Noe sånt kunne jeg tenke meg, i formen. Casper sine mål er sånn ca 83 rundt brystet, fra nakke til halerot 63 cm, høyden er ca 61 cm og 46 cm rundt halsen midt på.

strikket_genser_hundegenser_hundeklr5_web.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare øke på oppskriften da? Det står jo hvor mange masker er 10 cm, og så øker du på det du trenger??? På innviklede mønster kan det lønnes å tegne opp på ruteark for å sjekke at antall masker stemmer.

Jeg kan ikke strikke :lol: (eller jeg kan strikke milelange skjerf da, med psykedelisk bredde)

Tenkte at søsteren min skulle få servert en oppskrift hun kunne få prøve seg på, så hadde vært litt greit med en fiks ferdig en rett og slett. Må da finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke strikke :lol: (eller jeg kan strikke milelange skjerf da, med psykedelisk bredde)

Tenkte at søsteren min skulle få servert en oppskrift hun kunne få prøve seg på, så hadde vært litt greit med en fiks ferdig en rett og slett. Må da finnes?

Hva med å bruke tykkere garn og tykkere pinner på en liten hundoppskrift. Men blir kanksje ikke stor nok allikevel.. Vet om noen storhundoppskrifter i en engelsk bok jeg har da. Men jeg komme rikke helt på navnet her og nå..

(dette ble ett veldig lite meningsfylt innlegg merker jeg.. ) :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor vinter, da Choco var helt naken etter valpekullet, så lette jeg etter oppskrift på genser til litt større hund. jeg fant det ikke, men gjorde som noen nevnte over her- økte antall masker. + at jeg la til litt ekstra, så den ble litt mer dekkende på magen/bakbena. Så det går an å lage til større hunder også, men MYE enklere med ferdig mønster ja! Håper du du deler om du finner en oppskrift :D

Choco_genser.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant jeg fant. :)http://www.amazon.co...z/dp/1931499055

Her er det oppskrift for en greyhound ihvertfall. :)

Takk, skal sjekke ut :D (selv om jeg helst skulle hatt noe gratis da :P )

I fjor vinter, da Choco var helt naken etter valpekullet, så lette jeg etter oppskrift på genser til litt større hund. jeg fant det ikke, men gjorde som noen nevnte over her- økte antall masker. + at jeg la til litt ekstra, så den ble litt mer dekkende på magen/bakbena. Så det går an å lage til større hunder også, men MYE enklere med ferdig mønster ja! Håper du du deler om du finner en oppskrift :D

Choco_genser.jpg

HIhi stilig, det var vinterjakken sin det ja :D Skal oppdatere om jeg finner noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg anbefale strikkesiden Ravelry.com

Masse gratis oppskrifter og mange som man kjøper. Mye informasjon om hvordan oppskriften er, andre som har laget det samme prosjektet og hvilket garn man har brukt. Anbefales for alle strikkefantaster og nybegynnere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...