Gå til innhold
Hundesonen.no

D4A


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 532
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

59 franske bulldoger på lørdag. Syntes egentlig det var litt mindre enn forventet, men spennende likevel! Jeg skal stille en unghund og en champion, begge tisper.. Og 6 campinghunder (aka amstaff)

Ha! Bæremeisen! Ask er et hav av tålmod i bæremeisen! Godt jeg kom på det denne mandagen og ikke neste... Ser dere en rødtopp i en rød bæremeis så er det gullet. Det lett rødsprengte og slitne ansikte

Iiiiik.. da er Strider meldt på!! Og Jeanette skal gå/kjempe med apekatten i ringen så det er helt suverent! (Men jeg er redd for jeg blir gående rundt med det vanlige kvadet "Altså, han er ikke sånn

Posted Images

Hva betyr "kreativ lydighet"? Det står at det er Nordisk mesterskap i det :P

Det er sånn lydighet man får se når man kommer på konkurranse (vel, noen av oss ihvertfall :lol: ). Dvs de tingene hunden gjør på konkurranse som den ikke gjør på trening - da er de kreativt lydige. Dinamor f.eks er en god utøver av kreativ lydighet :aww:

Neida, jeg tror det er freestyle og heelwork to music ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn lydighet man får se når man kommer på konkurranse (vel, noen av oss ihvertfall :lol: ). Dvs de tingene hunden gjør på konkurranse som den ikke gjør på trening - da er de kreativt lydige. Dinamor f.eks er en god utøver av kreativ lydighet :aww:

Neida, jeg tror det er freestyle og heelwork to music ;)

Stemmer det ja :)

Det var navnet det fikk når det ble en offisiell sport i NKK. Et av målene mine var og starte der... jaja, tror ikke Yaris og jeg skulle kavet oss dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å prøve meg for moro skyld med Chess. Hun er ikke stilt på fire år, så det hadde vært interessant å se hvordan det ligger an :P I såfall med håp om en fin kritikk, intet annet.

Jeg er så teit... Jeg er redd for lus, kennelhoste osv. Har ikke hatt noe sånt etter at vi sluttet å fare på utstillinger med Chessea, så jeg er litt hypokonder på hennes vegne når det gjelder utstillinger så store som på NKK Lillestrøm. :rolleyes2:

Jeg har - bank i bordet og fingrene krysset - enda ikke fått med meg noe som helst hjem på hundene etter utstilling.

***

Jeg skal dit begge dager for å heie på kjentfolk, delta på bernerjulebord, skravle med kjentfolk og sånt. X'en er så vanvittig naken, og jeg vet ikke om jeg gidder kaste bort pengene på å melde henne på - det er sikkert 25-30 i hennes klasse, og da holder det ikke at dommeren har likt henne for over et år siden, en må ha pels og være i kondisjon for å ha noe der å gjøre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har - bank i bordet og fingrene krysset - enda ikke fått med meg noe som helst hjem på hundene etter utstilling.

Ikke jeg heller *bank i bordet*

Jeg skal dit begge dager for å heie på kjentfolk, delta på bernerjulebord, skravle med kjentfolk og sånt. X'en er så vanvittig naken, og jeg vet ikke om jeg gidder kaste bort pengene på å melde henne på - det er sikkert 25-30 i hennes klasse, og da holder det ikke at dommeren har likt henne for over et år siden, en må ha pels og være i kondisjon for å ha noe der å gjøre.

Jeg har også en sånn hund, og siden hun fortsatt slipper litt pels og ser ganske pjuskete ut, så antar jeg at hun ikke er oppe i pels igjen til D4A, så jeg tror ikke jeg gidder å melde på. Spørsmålet er jo om det ikke er like billig å melde på som å betale inngang der - på startnummeret kommer man jo inn begge dagene liksom, og det kunne jo hendt jeg gadd å dra to dager.

Og kanskje burde jeg meldt på Dina i veteranklasse.. Hadde jo vært morsomt å vise henne frem som veteran, men når dommeren har satt opp litt mindre og nettere tisper før, så er jeg ikke helt sikker på om jeg syns det er noen vits i :P Alle disse vanskelige valgene, altså :aww:

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vi skal vist det :P Men hvor lang tid pleier de å bruke på å komme opp i pels. Hun ser ut som en pjuskete malle - og røyter enda :getlost:

Hmm.... hun er ikke flashy på en måned hun altså om hun har sluppet alt nå.... :(. Så da dropper vi kanskje Lillestrøm med henne da. Hun er jo så liten fra før at det neppe er noe poeng i å stille henne uten pels.... Kanskje vi heller skal satse på Bø i februar da? Da burde hun jo være fullpelset i det minste. Og dommeren er vel ikke helt ueffen der heller tror jeg.

Og ikke Hermine??

Jeg kommer med 2 franske og en gammel amerikaner.

Skal melde på så fort NKK svarer på mailen min, gidder ikke betale dobbel pris bare for at de mener at vi ikke er gyldige medlemmer :rolleyes2:

Joda, Hermine skal - men det er liksom oppdretter som ordner med henne ser du så jeg glemmer å telle henne med. Men joda - hun kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en sånn hund, og siden hun fortsatt slipper litt pels og ser ganske pjuskete ut, så antar jeg at hun ikke er oppe i pels igjen til D4A, så jeg tror ikke jeg gidder å melde på. Spørsmålet er jo om det ikke er like billig å melde på som å betale inngang der - på startnummeret kommer man jo inn begge dagene liksom, og det kunne jo hendt jeg gadd å dra to dager.

Det med inngangsbillett var et godt poeng - det er dyyyyyrt å komme inn. Og OM hunden brått har pels nok, er det surt om hun ikke er i katalogen...

Og kanskje burde jeg meldt på Dina i veteranklasse.. Hadde jo vært morsomt å vise henne frem som veteran, men når dommeren har satt opp litt mindre og nettere tisper før, så er jeg ikke helt sikker på om jeg syns det er noen vits i :P Alle disse vanskelige valgene, altså :aww:

Det kommer jo an på hva ambisjonen for Dina er - vil han trekke så mye at hun ikke kan vinne klassen og få en tittel? Eller er du ikke fornøyd med veterantittelen og vil ha mer?

Når hunder er 18 mnd og noen dager gammel, da kan den vel ikke stilles i junior klassen?

Korrekt. Grensen går ved 18 måneder akkurat, det er ingen slingringsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, der lærte jeg noe nytt i dag også. Må vist melde på oppdretter samtidig som evt Talli ble påmeldt ja.

Får prøve få tak på den siste valpekjøperen som jeg tror ikke har meldt på enda og få henne til å fikse det :P

Ikke at jeg har store forhåpninger når det evt er 2 juniorer med, men hadde vært artig å prøve det når det første er 4-5 påmeldt med mitt kennelnavn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, der lærte jeg noe nytt i dag også. Må vist melde på oppdretter samtidig som evt Talli ble påmeldt ja.

Får prøve få tak på den siste valpekjøperen som jeg tror ikke har meldt på enda og få henne til å fikse det :P

Ikke at jeg har store forhåpninger når det evt er 2 juniorer med, men hadde vært artig å prøve det når det første er 4-5 påmeldt med mitt kennelnavn :)

Det hadde vært utrolig kult! Hvor ofte ser man oppdretterklasse med kelpie i Norge, liksom? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært utrolig kult! Hvor ofte ser man oppdretterklasse med kelpie i Norge, liksom? :)

Helt enig! Desverre kan som regel ikke grupper med sjeldne raser presentere seg noenlunde ryddig - men det tror jeg kanskje dere kan, i såfall er det veldig gøy med sjeldne raser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært utrolig kult! Hvor ofte ser man oppdretterklasse med kelpie i Norge, liksom? :)

Helt enig! Desverre kan som regel ikke grupper med sjeldne raser presentere seg noenlunde ryddig - men det tror jeg kanskje dere kan, i såfall er det veldig gøy med sjeldne raser :D

Så vidt jeg vet har det ikke blitt vist en AK gruppe i storeringen, tror heller ikke det har vært påmeldt nok til oppdretter.

Men jeg tvinger ikke mine valpekjøpere til å bli igjen til storeringen. Sjangsen for å få HP og plassert er vel minimal med 2 juniorer ;)

Og med tanke på hvor mye man fikk vist gruppen sin i fjor i storeringen så frister det ikke være der en gang til det, man fikk en runde og rett ut. Dommeren var ikke innom å tittet på gruppen oppstilt en gang. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, der lærte jeg noe nytt i dag også. Må vist melde på oppdretter samtidig som evt Talli ble påmeldt ja.

Får prøve få tak på den siste valpekjøperen som jeg tror ikke har meldt på enda og få henne til å fikse det :P

Ikke at jeg har store forhåpninger når det evt er 2 juniorer med, men hadde vært artig å prøve det når det første er 4-5 påmeldt med mitt kennelnavn :)

Med mindre det har kommet endringer jeg ikke har fått med meg, kan du melde på til avl og oppdretter på stedet.

Men som ringsekretær er jeg selvfølgelig alltid glad for at folk melder på på forhånd, for da har jeg ferdig kritikkskjema og premieliste til gruppa, og slipper å skrive en for hånd... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... hun er ikke flashy på en måned hun altså om hun har sluppet alt nå.... :(. Så da dropper vi kanskje Lillestrøm med henne da. Hun er jo så liten fra før at det neppe er noe poeng i å stille henne uten pels.... Kanskje vi heller skal satse på Bø i februar da? Da burde hun jo være fullpelset i det minste. Og dommeren er vel ikke helt ueffen der heller tror jeg.

Det var teit. Jeg hadde liksom begynt og psyke meg opp til Lillestrøm, jeg nå. Men hun er praktisk talt uten underull. Halen ser ut som en pisk, og det detter fremdeles hår av henne. Riktig nok ikke mye, men... Hun ser ikke så verst ut når hun er nybørsta, men når man kjenner på henne kommer man rett inn på huden :P

Jeg får se henne ann litt. Om ikke får vi kanskje satse på Bø, som du sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat skrella Imouto helt ned, og eneste stedet hun fortsatt har igjen underull er foran på halsen og brystet. Rimelig pjusk, med andre ord. Men jeg ser jo at hun ser helt fin ut nytvaska og gjennombørsta, så hun skal stilles uansett, til tross for at man kan se rett inn på huden om man stryker på henne. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med inngangsbillett var et godt poeng - det er dyyyyyrt å komme inn. Og OM hunden brått har pels nok, er det surt om hun ikke er i katalogen...

Ja, og tenk hvor morsomt det var om katta i sekken fikk championatet med to storcert? :innocent:

Det kommer jo an på hva ambisjonen for Dina er - vil han trekke så mye at hun ikke kan vinne klassen og få en tittel? Eller er du ikke fornøyd med veterantittelen og vil ha mer?

Greia med Dina er at hun er en enten eller-hund, enten så får hun CK og plasserer seg i beste tispe-klasse, eller så får hun blå. Jeg har litt mer ambisjoner for henne enn blå, hun er liksom den pene utstillingshunden min hun *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og tenk hvor morsomt det var om katta i sekken fikk championatet med to storcert? :innocent:

:D

Greia med Dina er at hun er en enten eller-hund, enten så får hun CK og plasserer seg i beste tispe-klasse, eller så får hun blå. Jeg har litt mer ambisjoner for henne enn blå, hun er liksom den pene utstillingshunden min hun *ler*

Men tror du ikke dommerne vil gi litt mer slingringsrom til en veteran, så du kan få en excellent, bli klassevinner og få tittelen?

I min raser er det i hvert fall mange veteraner som ut fra resultatlistene tilsynelatende brått blir mye bedre når de passerer åtte år - får CK og cert etter syv år i andre klasser uten annet enn et par HP'er og flate røde. Og det ække sånn, vettu, at de ble så mye bedre over natta. Men veteraner får en del gratis, i hvert fall i min rase.

Når det er sagt, har vi også vakre, velgående, sunne og flotte veteraner som ikke viser alderen og fortjener alle gode resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiik.. da er Strider meldt på!! Og Jeanette skal gå/kjempe med apekatten i ringen så det er helt suverent! (Men jeg er redd for jeg blir gående rundt med det vanlige kvadet "Altså, han er ikke sånn hjemme altså", sagt med litt desperat stemme..) Kan bli spennende og morsomt for Strider ihvertfall! Dog ser jeg at det er litt mer til dette enn bare å melde på.. han må jo ha utstillingsbånd, jeg som aldri henger med på bling-bling-praten her må nå begynne å cruise rundt og lete etter info om kledelige - men sterke - utstillingsbånd til unge vakre, men akk så sterke, kelpie-gutter. Synes Strider skal ha et lilla bånd jeg, han kler lilla så godt.. blir mye morsom surfing utover skjønner jeg!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har - bank i bordet og fingrene krysset - enda ikke fått med meg noe som helst hjem på hundene etter utstilling.

Ikke jeg heller *banker hardt i bordet*

Det er egentlig ikke dommer for oss, verken Norma eller Orry, men jeg har så utstillingsabstinser at jeg har veldig lyst likevel. What to do, what to do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...