Gå til innhold
Hundesonen.no

Kul/ball mellom penis og testikler


Arielle
 Share

Recommended Posts

Hønemor :blink:

Jeg har en vane med å kjenne og klemme på hele hundene for å alltid passe på at alt er som det skal. Her tøyes og bøyes det etter trening og da må jeg klemme litt ekstra for å forsikre meg om at alt er som det skal. MEN i dag oppdaget jeg noe jeg aldri har kjent eller lagt merke til. Mellom/bak penis og testiklene så er det akkurat som en/2 kuler/baller. Det virker som om det er en på hver side men nesten henger sammen. Denne kule/ballen(eller hva en det måtte være) er ganske stor. Jeg kjenner den ikke når hunden ligger på ryggen men når han står. Hva kan det være? Er det noe som skal være der eller? :icon_confused:

Han virker fine i formen og har ikke merket noe spessielt på han så jeg regner ikke med at han er syk, så kanskje det er noe som skal være der eller så er det noe gale som muligen gjør han syk snart :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at det du kjenner er de to kulene som hovner opp når hannhunden er litt hisset opp, feks pga løpetid i nærheten. De ligger sånn midt på "røret" mellom testikler og urinåpning? Jeg spurte nemlig vetrinæren min hva disse var når jeg hadde Saluki og vet sa at de kulene ble mer fremtredende rett før hannhunden ble opphisset til å parre. (nå var valpen min baby når jeg merket de, men vet sa det var på mine hunds vegne fordi kroppen vokste og ting var litt i "utakt" ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kulene hovner opp og låser hannen fast i tispen ved ejukalasjon når de parrer. Helt normale, de skal være der :)

Og sånn i tilfelle det skal komme en klar tispe forbi, så spretter de kulene opp som popcorn når hannhunder er glade av en eller annen grunn. Fordi de får leke, får mat, du kommer hjem, eller de blir tatt på der...mmmmm.... :ermm::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal vel ikke være på den størrelsen når det ikke er ereksjon - Det er som med penis, liten når det ikke er særlig med blod/ereksjon, og øker sammen med penis. Ganske naturlig egentlig, for den er til for å låse fast slik at det blir større sjanse for suksess, er den i samme størrelse uten penetrering, så låser den jo ikke, for da kommer den ikke innenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et bilde av en hundetissetass som er helt ute av huset sitt? Har bare sett bilde av det en gang, og jeg ble så sjokkert husker jeg, visste ikke at det var plass til alt det inni der! Ikke at vi snakker om det utrolig ofte, men har noen venner som ikke helt tror på meg, men finner ikke igjen noe bilde. Noen som vet hvor det ligger, uten at man må lete seg igjennom suspekte søksresultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det er en missforstoelse her for jeg tror ikke denne ballen/kulen eller hva det måtte være er på penis den er liksom mellom penis og buken på det vis. Altså den er mellom penis/buken... Han har også en liten kul på penis (ja måtte kjenne etter :|) som jeg tror er den dere beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det er en missforstoelse her for jeg tror ikke denne ballen/kulen eller hva det måtte være er på penis den er liksom mellom penis og buken på det vis. Altså den er mellom penis/buken... Han har også en liten kul på penis (ja måtte kjenne etter :|) som jeg tror er den dere beskriver.

I bukskinnet? Da kan det være en brokk/svulst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bukskinnet? Da kan det være en brokk/svulst.

gaaad! jeg kjenner og klemmer men klarer ikke forklare hvor der er eller hvordan det kjennes ut. Men når han ligger på ryggen så kjenner jeg det ikke og det kan virke som om det da ligger i lysken på han. Når han står så er det helt bak oppå penis og før testiklene. :huh: Jeg får vell ta en tur til dyrlegen i morgen :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er oppå penis og før testiklene så er alt som det skal være, det er jeg ganske så sikker på!

Jeg trodde egentlig at det skulle være der når jeg merket det, men så ble jeg nysgjerring på hva som egentlig var der. :rolleyes2: Søkte litt på nett for å finne ut hva som befant seg der liksom men fant ingenting og da ble jeg bekymret. Men ja det er mellom penis og buken og nesten rett forra testiklene. Akkurat som en ball/tennisball og forsvinner når han ligger på ryggen og da tror jeg at det ligger i lysken når det forsvinner. :D

Men da trenge jeg ikke bekymre meg altså? Hunden er jo fin i formen og ikke noe endringer på han, men jeg kan uansett høre med dyrlegen når han skal vaksineres selv om det er en stund til enda.

Vet du hva det er? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn ca der befinner de seg, her ligger han på sia og man kan se en liten hevelse, når han legger seg på rygg så forsvinner de, når han reiser seg popper de fram og kjennes litt ut som to tennisballer som er smeltet sammen.. men akkurat nå var han vist "tom", synes ikke når han står.

post-9039-0-21970800-1318186367.jpg

Endret av Gullulven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger ser det ut som han har 4 baller, sant? De som henger utenpå og de som kommer oppå penis på en måte. De innvendige som vises noen ganger svulmer opp inni tispen, slik at de henger sammen en tid (vanligst er vel 15-20 min), for at andre hanner ikke skal slippe til. Skal se om jeg finner bilde, om jeg tør søke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :D Nå føler jeg meg forvirret men beskriver dere de "ballene" som jeg finner på min hund eller de "ballene" som er på penis? :P

Hahaha off kjenner jeg er en smule trøtt og at dette ble et litt festlig tema nå. De kulene som er på penis kjenner du jo på selve penis, men de andre er på mellom penis og buken og forsvinner inn i lysken når han ligger på ryggen :D

Stakker dyr som må gjennom klemming og fotografering :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :D Nå føler jeg meg forvirret men beskriver dere de "ballene" som jeg finner på min hund eller de "ballene" som er på penis? :P

Hahaha off kjenner jeg er en smule trøtt og at dette ble et litt festlig tema nå. De kulene som er på penis kjenner du jo på selve penis, men de andre er på mellom penis og buken og forsvinner inn i lysken når han ligger på ryggen :D

Stakker dyr som må gjennom klemming og fotografering :D

Mener du at du kjenner totalt 4 kuler utenom testiklene på din hund? Hvis det er tilfelle bør du absolutt ta en tur til veterinæren :huh:

Nisj, han er vant til sånt, vi kan snu og vende på han stort sett som vi vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du kjenner totalt 4 kuler utenom testiklene på din hund? Hvis det er tilfelle bør du absolutt ta en tur til veterinæren :huh:

Nisj, han er vant til sånt, vi kan snu og vende på han stort sett som vi vil :D

Ja! Det er det jeg mener. Det er ikke de kulene som er på selve penisen som dere viser. Det er mellom disse kulene dere beskriver/viser og testiklene så er det en/to kuler på størrelse med en tennisball. Den kulen er IKKE på penis den er mellom penis og buken.

legge til noe: Ca fra der du har fingen din og til testiklene der er det en kul. Kan du kjenne etter på din om den har en sånnen en? :icon_redface: Det er det er liksom mellom penis og buken jeg finner den. Hvis jeg tar opp mot lysken og klemmer ned mot penis mellom kulene dere beskriver og testiklene så kjenner jeg den. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du tegne i paint da :P

Men da høres det jo unektelig litt mistenksomt ut dette...

haha. Skulle jeg tegnet i paint så hadde jeg tegnet noe som din tegning bare det hadde vært 1-2 kuler rett bak dine rød kuler. Gaaaad! jeg blir bekymret så nå tar jeg turer til mormor for å kjenne og klemme på tibben min som er på besøk hos min ensome mormor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Det er det jeg mener. Det er ikke de kulene som er på selve penisen som dere viser. Det er mellom disse kulene dere beskriver/viser og testiklene så er det en/to kuler på størrelse med en tennisball. Den kulen er IKKE på penis den er mellom penis og buken.

legge til noe: Ca fra der du har fingen din og til testiklene der er det en kul. Kan du kjenne etter på din om den har en sånnen en? :icon_redface: Det er det er liksom mellom penis og buken jeg finner den. Hvis jeg tar opp mot lysken og klemmer ned mot penis mellom kulene dere beskriver og testiklene så kjenner jeg den. :icon_confused:

Nope, har aldri kjent noe slikt, kun "glanskjertlene" som varierer i str, på bildet er de små (til en forandring) men når han feks er i nærheten av løpetisper så blir de STORE, men ja de ligger på/tett inntil penis. Ikke noen ekstra kuler i mellom de og testiklene, det er det ikke plass til når de er på sitt største :P

Jeg ville nok tatt en tur til veterinæren, heller en gang for mye enn en gang for lite!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...