Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Den der er til å få tårer i øynene av den også! Flotte godt voksne damen! :wub:

Takk :).

*fnis* jeg som ikke har vært i gamet i det heletatt snublet jaggu også over deg, opptil flere ganger! :o

Og Babs er virkelig flott altså. Willersen også, men babs holder så så sykt fint. Hun ser ikke en dag eldre ut enn da jeg så henne første gang da "ungdommene" våre var småtasser.

Ja, jammen meg snublet vi ikke over hverandre opptil flere ganger - og var inni ringen sammen til og med *ler*. Takk for fine ord om Babs, forresten :). Gode gamle damen synes det er morsomt å få være med ringen igjen, hun :).

psssst... *hviske litt lavt*... altså Bonden er søt, han :D

Gratulerer så mye til Siri så morro med Babs :D og Willy selvsagt :D og gratulerer til Benedicte med opprykket med Ikke :D jeg skjønner ikke hvordan du får det til :D Og til alle andre som er fornøyde gratulerer så mye :D

Takker så meget :)

Grattis til alle som har gjort det så bra denne helgen. Cora ble 2. bt med res. cert og res. cacib og det er jeg godt fornøyd med. Dommeren brukte fargene godt.

Jeg brukte 2 timer opp til Hamar i dag og 4 timer hjem. Det var kjempekø før Espa, etter det gikk det ganske greit.

Grattis så mye :).

Jeg brukte 3 timer fra Hamar og heim til Holter - hadde enda køen løst seg opp ved Espa... Jeg trodde jo vi lå i kø lang som et ondt år også fra Espa, jeg, for det gikk i 40-50 knapt, hele veien, men så oppdaget jeg at neida, køen var egentlig løst opp den, men noen biler foran så lå det en bobil og demlet så innigranskauen - og den lå der pinadø til vi var på Dal og 4-felts motorveg ga mulighet til forbikjøring. Man skal søren med ha sterk mage for å ligge fremst i en slik kø uten å engang vurdere å svinge til side og slippe forbi annen trafikk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da kan jeg vel kline til å si at jeg har nå opprykket til kl 2 :D Blogg! Det var virkelig akkurat også det

Gratulerer så mye til alle som er fornøyde også i dag! Vår dag startet med 0 på fellesdekk. Lille Ikke kom løpende etter meg med en gang jeg hadde gått opp trappen (det er ganske vanskelig fellesd

Nå kan endelig jeg skryte litt her også! Vi fikk 1 UK, 1 UKK, CK og ble 2 BTK! med tanke på resultatene vi har fått tidligere, så er jeg veldig fornøyd nå!

Gratulerer til alle som er fornøyd med resultatene! Nei, jeg gidder ikke quote alle, men jeg mener det altså. :ike:

Jeg har som vanlig ikke stilt noen hund, men er fornøyd med en hyggelig helg og å få sett (og kost) nærmere på noen KOer og klådd masse på basenjier.

Det ble stilt 4 KO (6 påmeldte), jeg husker ikke noen resultater (eller, fikk ikke med meg heter det vel :icon_redface: ) annet enn BIR (og Nuch på sin toårsdag) Heart of Champ's Chudak og BIM Z-Zeiba Sholom Aleihem (Chudaks 7 år gamle mor).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var visst litt borte i går jeg. Tenk å glemme å gratulerer Benedicte og Ikke!! :D :D .D Gratulerer, dere er syke og RÅ! :banana: Og kjempegratulerer til Monica og Chilli!

Og alle andre som er fornøyd med utstillingsresultatene! :D (Sorry for felles. :aww::lol: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle, både gamle og unge!

Taifa fikk nøye seg med Excellent, selv om hun ønsket seg veldig CERT'et. Hun travet hvertfall veldig fint, syns jeg, og kritikken var ikke så verst den heller, jeg tror jeg har greid å tyde den:

Feminin, meget god type, godt hode, en anelse bredt plasserte ører, stram fin overlinje, velvist, utmerket pels og farge, beveger seg bra.

Vi er veldig glad for den røde, vi.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi!

Selv med kø kom vi hjem i går, men meeget slitne, og i dag bar det på jobb igjen, men bedre med resultater sent enn aldri?

Først og fremst har jeg hatt det super koselig! Jeg har bare verdens beste (og tøffeste) valpekjøpere! også er det så koselig å traske rundt på utstillingen og treffe så mange kjente soniser (og andre). Da mener jeg ikke bare litt koselig heller. Superkoselig :hug: (selvom jeg kanskje virker litt distre til tider *ler* LITT Mye å tenke på kanskje? )

Uansett. Først ut i jr. klassen ar Haki og Kairo. (4 el 5 med i den klassen). Haki ble nr. 1 med ck, Kairo nr 2 m ck :D

Deretter stilte jeg Kasko som forøvrig så innmari bra ut, men som var litt vel mammadalt og ikke syntes det var så innmari kult å løpe vekk fra mamman sin. Han varegentlig innmari flink allikevel.

Han fikk excellent og nr 3 i klassen (av 4 eller 5 i den klassen også). Synes han var flink, jeg!

Haki ble tilslutt 2 beste hannhund med res. cert, men dommeren sa at han aldri før hadde sett en vakrere basenji. Hodet hans var til å dø for, og om et år var han "unbeatable" som han sa. Han valgte allikevel å sette en 4 år gammel hannhund foran Haki, da han "ikke følte at Haki var utviklet nok for den store ringen".

Litt teit synes jeg- å ikke sette opp den du mener er best, men moro å høre lell!

I tispeklassen fikk Zia VG, og Tara vant åpenklasse med CK.

Vi stilte også oppdretterklasse med Kairo, Haki, Tara og Kasko- og vant med HP og suuper kritikk! (Jaa, vi hadde konkurranse i raseringen)

I grupperingen stilte alle valpekjøpere egne hunder. Ingen har stillt ut hund mer enn maks 2-3 ganger tidligere, så det at de ble med inn i store ringen synes jeg var knalltøft!

Vi ble ikke plassert blant de 4 beste, men vi var med blant de 6 beste (av 6.... :P )

Litt bilder:

316733_10150312754632693_543512692_8423725_289431493_n.jpg

Argyros med Kasko, Anette med Tara

296190_10150312755132693_543512692_8423738_607009568_n.jpg

Oppdrettergruppa vår. Meg/Haki, Terrie/Kairo, Raksha/Kasko og Lisbeth/Tara.

305223_10150312755192693_543512692_8423740_374811263_n.jpg

Kasko og Rak i godt driv!

298432_10150312755272693_543512692_8423741_1342773311_n.jpg

Fra oppdrettergruppene. Vi konkurrerte m Siri- som slo oss :argue: ! ( :P )

298452_10150312755307693_543512692_8423742_762107425_n.jpg

Kaskebass

294154_10150312755577693_543512692_8423747_2063976690_n.jpg

Miniyodlern hadde det også kult!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sojjy... :lol: Forresten - kan jeg "låne" bildet??? Vi har jo ingen bilder fra store ringen :)

He he, OK da- siden du unnskylder deg :lol:

Konkurrerer gjerne mot deg igjen, jeg! Om det så er i oppdretter, avls eller BIS- det er vel de eneste stedene vi kan møtes, og der er jeg gjerne!

Selvsagt kan du låne bildet! Men jeg vil ha det tilbake, altså :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Helt enig, Siri!

Yodel: distre? du? Nååååå tuller du fælt. :lol: (men jeg har stillt hund endel ganger før altså, men sist jeg stilte var vel i 2002, med untak av lupin i romjula, så jeg er ekstremt rusten) Kan jeg stjele oppstillingsbilder av kassebass?

Og masse gratulerer til alle! Vi er slitne i dag, selv om vi slapp køen hjemover, vi kjørte riktig vei. :P og møtte snø ved elverum.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææææ se, "den" kan iår også :lol:

*mobb, mobb Rak som iaf IKKE skal stille selv, men som vant sin klasse første gangen hun stilte lukisen og våget seg inn i store ringen her :thumbs: *

:lol: Denne gangen var jeg ørlitegranne forberedt da, så kom ikke i gamle slitne svarte klær :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, OK da- siden du unnskylder deg :lol:

Konkurrerer gjerne mot deg igjen, jeg! Om det så er i oppdretter, avls eller BIS- det er vel de eneste stedene vi kan møtes, og der er jeg gjerne!

Selvsagt kan du låne bildet! Men jeg vil ha det tilbake, altså :whistle:

Ja, det er vel bare der, evt i en eller annen veteranfinale etterhvert, evt BIS *ler*, at man møtes i samme ring :). Takker så meget for at jeg får låne bildet - det returneres selvsagt i perfekt stand etter bruk *fnis*.

Og gratulerer så mye til alle sammen, og spesielt til Babs som er så vakker! :D DEN kritikken gir tårer i øynene!

Takker så mye altså :D.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk, Siri Eveline. Sindre ER jo selvsagt verdens beste men moro at andre ser det også :)

Også vil jeg også gi en spesiell gratulasjon til Labbis for opprykk (jeg skjønner ikke å mye av det der annet enn at det er stort) og Babs med superkritikk! Grattis til alle andre også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodel: distre? du? Nååååå tuller du fælt. :lol: (men jeg har stillt hund endel ganger før altså, men sist jeg stilte var vel i 2002, med untak av lupin i romjula, så jeg er ekstremt rusten) Kan jeg stjele oppstillingsbilder av kassebass?

Huh? Hva mener du? Distre? JEG? :fish:

Stjel så mange du vil! (Når du stjeler dem trenger du ikke å levere dem tilbake engang :lol: )

Hjemmesiden er forøvrig oppdatert den også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Monica og Chili med opprykket - det var så gøy å se dere gå, og jeg regnet i hodet så godt jeg kunne underveis og mente at dere hadde klart det akkurat, og var så glad så glad på deres vegne!

Gratulerer også til Benedicte og Ikke, lille valpen!

Gratulerer også til alle andre som er godt fornøyd, men jeg velger å framheve dyktige LP-jenter i denne omgangen.

X'en var påmeldt i åpen klasse, men med pels som en dårlig rottweiler trakk jeg selvfølgelig henne. Du vet hunden er naken når folk spør hvilken rase den er...

Vi var også påmeldt i klasse 1 LP, men jeg har bestemt meg for at det stevnet ikke teller. Fy ****... Tette føreren, jeg har nå utlovet skuddpremie på meg selv.

X'en var fjerde hund i fellesdekken, og jeg sto etterpå ringside for å se på M&C (ekvipasje to), mens X'en fikk ligge i buret. Jeg hadde tenkt til å varme opp mens den tredje ekvipasjen gikk. Men så sier jo ringsekretær når M&C kommer ut at den tredje ekvipasje hadde trukket seg, og kalte oss inn i ringen. Og da ble jeg noe så innihælvette lydig, og løp til bernerringen hvor X'en lå i buret, trev henne ut, løp tilbake til lydighetsringen, smatt innenfor ringbåndet, og sa "vi er her!".

Needless to say, var X'en rimelig heit og høy, jeg fikk aldri 100 prosent kontroll på henne, jeg ble mer og mer frustrert for hver øvelse, jeg klarte ikke å fokusere på hunden, vi mistet all kontakt, jeg var så sint på meg selv for at jeg ikke hadde turt å kreve oppvarmingstid, X'en meldte seg selvfølgelig ut, så hørte jeg folk som satt ringside kommentere den stakkars hunden som ikke var konkurranseklar, også fikk jeg kjeft av noen andre da hun satte seg for å drite (og hun var godt luftet før vi gikk til fellesdekk), og ja, hælvetteskonkurranse.

Det ironiske er at jeg på dette stevnet hadde bestemt meg for å fokusere på konkurranserytmen - altså oppvarming, hva jeg gjør før fellesdekk, før det individuelle programmet vårt, mellom hver enkelt øvelse, og alt det - og ikke bry meg om hvordan de konkrete øvelsene gikk, i og med at vi fikk opprykket helga før, men trenger bedre konkurranserytme og -trygghet.

**** altså. Møkkastevne og møkkafører som ikke klarte å tenke når det plutselig ble en uventet endring i planen. Føkk.

Jeg kjenner jeg ikke har fått avreagert enda. Jeg vurderte i helga å gi meg med alt som heter konkurranse og trening, det er jo åpenbart at jeg ikke kan dette gamet. Men så gikk jeg rundt i skipet med Foenix, og til tross for alt det spennende og alle forstyrrelsene, alt det som en nysgjerrig valp vil sjekke, gikk hun på et tidspunkt uoppfordret med knallkontakt mot meg. Og da ble jeg så rørt, og tenkte at jaja, den stakkars mora hennes har vært en prøveklut, men jeg skal faan ikke gi meg, og jeg skal klare det bedre med datteren.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Monica og Chili med opprykket - det var så gøy å se dere gå, og jeg regnet i hodet så godt jeg kunne underveis og mente at dere hadde klart det akkurat, og var så glad så glad på deres vegne!

Gratulerer også til Benedicte og Ikke, lille valpen!

Gratulerer også til alle andre som er godt fornøyd, men jeg velger å framheve dyktige LP-jenter i denne omgangen.

X'en var påmeldt i åpen klasse, men med pels som en dårlig rottweiler trakk jeg selvfølgelig henne. Du vet hunden er naken når folk spør hvilken rase den er...

Vi var også påmeldt i klasse 1 LP, men jeg har bestemt meg for at det stevnet ikke teller. Fy ****... Tette føreren, jeg har nå utlovet skuddpremie på meg selv.

X'en var fjerde hund i fellesdekken, og jeg sto etterpå ringside for å se på M&C (ekvipasje to), mens X'en fikk ligge i buret. Jeg hadde tenkt til å varme opp mens den tredje ekvipasjen gikk. Men så sier jo ringsekretær når M&C kommer ut at den tredje ekvipasje hadde trukket seg, og kalte oss inn i ringen. Og da ble jeg noe så innihælvette lydig, og løp til bernerringen hvor X'en lå i buret, trev henne ut, løp tilbake til lydighetsringen, smatt innenfor ringbåndet, og sa "vi er her!".

Needless to say, var X'en rimelig heit og høy, jeg fikk aldri 100 prosent kontroll på henne, jeg ble mer og mer frustrert for hver øvelse, jeg klarte ikke å fokusere på hunden, vi mistet all kontakt, jeg var så sint på meg selv for at jeg ikke hadde turt å kreve oppvarmingstid, X'en meldte seg selvfølgelig ut, så hørte jeg folk som satt ringside kommentere den stakkars hunden som ikke var konkurranseklar, også fikk jeg kjeft av noen andre da hun satte seg for å drite (og hun var godt luftet før vi gikk til fellesdekk), og ja, hælvetteskonkurranse.

Det ironiske er at jeg på dette stevnet hadde bestemt meg for å fokusere på konkurranserytmen - altså oppvarming, hva jeg gjør før fellesdekk, før det individuelle programmet vårt, mellom hver enkelt øvelse, og alt det - og ikke bry meg om hvordan de konkrete øvelsene gikk, i og med at vi fikk opprykket helga før, men trenger bedre konkurranserytme og -trygghet.

**** altså. Møkkastevne og møkkafører som ikke klarte å tenke når det plutselig ble en uventet endring i planen. Føkk.

Jeg kjenner jeg ikke har fått avreagert enda. Jeg vurderte i helga å gi meg med alt som heter konkurranse og trening, det er jo åpenbart at jeg ikke kan dette gamet. Men så gikk jeg rundt i skipet med Foenix, og til tross for alt det spennende og alle forstyrrelsene, alt det som en nysgjerrig valp vil sjekke, gikk hun på et tidspunkt uoppfordret med knallkontakt mot meg. Og da ble jeg så rørt, og tenkte at jaja, den stakkars mora hennes har vært en prøveklut, men jeg skal faan ikke gi meg, og jeg skal klare det bedre med datteren.

Tusen tusen takk :) Sånt er hyggelig å høre! :D

Og dere får ikke lov til å gi opp! Alle kan ha et skikkelig dritt-stevne. Jeg hadde mitt før NKK Hamar og fikk ikke lov til å starte i ringen engang! (takk for at folk ikke lot meg gi opp) Det er mye nerver og når det plutselig blir endring i planene så blir det atpåtil stress. Så prøv å legg det bak deg og tenk fremover. Du har fått opprykket og vet dere kan :) Og det vet alle vi andre også!

Endret av Monica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere får ikke lov til å gi opp! Alle kan ha et skikkelig dritt-stevne. Jeg hadde mitt før NKK Hamar og fikk ikke lov til å starte i ringen engang! (takk for at folk ikke lot meg gi opp) Det er mye nerver og når det plutselig blir endring i planene så blir det atpåtil stress. Så prøv å legg det bak deg og tenk fremover. Du har fått opprykket og vet dere kan :) Og det vet alle vi andre også!

:hug: Tusen takk, søte du! Du så jo henne, vi så ikke akkurat ut som en klasse 2-ekvipasje, jeg hadde lyst til å rope til dommeren at "vi har opprykket altså, vi kan egentlig!".

Men i helga skal jeg på konkurransekurs hos Kruttlappen Hundeskole, så da tenker jeg at jeg får en god blanding av spark i rævva og motivasjon til videre satsning fra den kanten ;) Jeg fikk i hvert fall ikke lov til å melde meg av kurset :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får egentlig ikke lov til å skrive på Sonen før om noen timer, meeen:

Tusen takk for gratulasjon Stine! Og vi vet jo at dere virkelig kan! Alle har et skikkelig drittstevne som bare kan gå rett i glemmeboken. Vi hadde vårt helgen før - som du sikkert husker.

Bare legg det bak deg, for det er ikke representabelt for hva dere virkelig kan gi. Gi blaffen i hva de rundt ringen sier - de har seriøst ikke peiling eller særlig lang fartstid i ringen om de ikke vet at slike ting kan skje! ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...