Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da kan jeg vel kline til å si at jeg har nå opprykket til kl 2 :D Blogg! Det var virkelig akkurat også det

Gratulerer så mye til alle som er fornøyde også i dag! Vår dag startet med 0 på fellesdekk. Lille Ikke kom løpende etter meg med en gang jeg hadde gått opp trappen (det er ganske vanskelig fellesd

Nå kan endelig jeg skryte litt her også! Vi fikk 1 UK, 1 UKK, CK og ble 2 BTK! med tanke på resultatene vi har fått tidligere, så er jeg veldig fornøyd nå!

Talli trakk jeg i dag og stilte bare Blaze. Jeg kan angre på det valget da dommeren likte bedre typen til Talli (andre gangen jeg vurderer å stille Blaze istedet for Talli pga "jeg tror" dommeren liker den typen bedre utifra hva han liker på andre raser.

Blaze ble 2.btk med res.Cacib. Så ingen grining av den grunn :)

Blaze sin kritikk:

8 år (jeg sa 8 år i mars, men hun ble vist 8 i hans hode) Meget god type.

Utmerket hode, fin front og benstamme.

Meget kraftig, noe dyp kropp.

Litt bløt pels. Meget oppmerksom.

Flytende stabile bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo like gjerne ta med kritikken jeg også da :)

Meget god type. Velskåret feminint hode.

En tanke lyse øyne.

God overlinje og underlinje

Akseptert vinkel rundt

God benstamme + poter

Korrekt bitt, tillitsfullt gemytt

Prima pels kvalitet

Gode bevegelser

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble Very Good i dag.

Helt kurant kritik.

Blått på 5 av 6 Lancashire Heelere i dag.

Det er en av bakdelene med å stille for dommere som ikke kjenner rasen og må lese seg opp på standarden under veis.

Det mest positive med dagen var ringsekraspirant. Kjempe søt og blid jente som snakket klart og tydelig og var veldig effektiv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opsis gikk opp noen farger fra sist. Dommeren likte henne veldig godt, men dessverre trakk hun seg og var utilpass. Det har jeg aldri opplevd at hun har gjort før, så jeg tror det kom av at hun var sliten fra MHen hun gikk i går og at hun var ganske miljøberørt.

Kritikk:

Fin størrelse og kjønnspreg, ennå lettkroppet. Utmerket hode. Velvinklet. Ennå luftig under. Faste labber, stabil overlinje. Meget blyg. Lette fine bevegelser.

VG

Men en dommer vi absolutt skal stille mer for om han dømmer kelpie!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hjemme etter x antall timer i kø fra Hamar *ugh*

Milo Noahsønn - litt stang ut, men excellent, ck og 2. beste hannhund (og res. cacib selvsagt). Slått av en vakker herremann som også stod foran Noah i Danmark i sommer ene dagen :). Tevez er en kjekkas er han.

Andre terven vi hadde med ble 3. beste tispe med reserve cert...

Lapphunden fikk blått.

...og så Hermine...

Kritikken starter med Excellent type........ og håpet stiger, men etter det så var visst alt bare helt feil, for smal snute, for lite markert stop for smal skalle, for lang rygg, dårlig overlinje og dårlige bevegelser....... VG

Sånn kan det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til mange flotte resultater! Fikk ikke sett alle jeg ville desverre.

Men Yodel viste kasko for meg i ringen, håpet mitt var å få rød, og det fikk han! :ahppy: ingen ck så gikk ikke videre, men det gjør ingen verdens ting. I dag skulle han ikke løpe, hoppe og sprette og titte på alt og alle, men han stod vakkert på bordet. :wub:

Kritikken sier:

22months, in type, excellent head . corr bit. g bodystruckture, g angulation, could be stronger in front feet (mente mellomhender) and pasterns (aner ikke hvordan det skrives, men skal være haser) coat pigm of g quality, would prefer a bit more bones, Could show himself better in motion.

Happy jeg, han er fin han rampen min. Også fikk vi løpe litt i storeringen med oppdretterklassen, men det tror jeg yodel skal få fortelle om. :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle som er fornøyde også i dag!

Vår dag startet med 0 på fellesdekk. Lille Ikke kom løpende etter meg med en gang jeg hadde gått opp trappen (det er ganske vanskelig fellesdekk m/skjult fører der hvor man først må gå opp en trapp før man kan gå i skjul).

Da tenkte jeg at opprykket røk. Men ikke søren! Fy flaaate for en rå hund jeg har! Fem 10'ere og 168 poeng og 3.plass OG OPPRYKK TIL LP3 BARE 14 MND GAMMEL. Hva skal det bli av deg? :wub:

Sykt bra :D :D :D

Hun skal bli noe stort såklart :aww:

Talli trakk jeg i dag og stilte bare Blaze. Jeg kan angre på det valget da dommeren likte bedre typen til Talli (andre gangen jeg vurderer å stille Blaze istedet for Talli pga "jeg tror" dommeren liker den typen bedre utifra hva han liker på andre raser.

Blaze ble 2.btk med res.Cacib. Så ingen grining av den grunn :)

Blaze sin kritikk:

8 år (jeg sa 8 år i mars, men hun ble vist 8 i hans hode) Meget god type.

Utmerket hode, fin front og benstamme.

Meget kraftig, noe dyp kropp.

Litt bløt pels. Meget oppmerksom.

Flytende stabile bevegelser.

Fin kritikk! Skal se om det ble noe brukbart bilde av dere imorgen. :)

...og så Hermine...

Kritikken starter med Excellent type.... og håpet stiger, men etter det så var visst alt bare helt feil, for smal snute, for lite markert stop for smal skalle, for lang rygg, dårlig overlinje og dårlige bevegelser.... VG

Sånn kan det gå.

Kan jeg spørre om hvordan du valgte å gå / løpe med henne tilslutt? :)

Grattis til mange flotte resultater! Fikk ikke sett alle jeg ville desverre.

Men Yodel viste kasko for meg i ringen, håpet mitt var å få rød, og det fikk han! :ahppy: ingen ck så gikk ikke videre, men det gjør ingen verdens ting. I dag skulle han ikke løpe, hoppe og sprette og titte på alt og alle, men han stod vakkert på bordet. :wub:

Kritikken sier:

22months, in type, excellent head . corr bit. g bodystruckture, g angulation, could be stronger in front feet (mente mellomhender) and pasterns (aner ikke hvordan det skrives, men skal være haser) coat pigm of g quality, would prefer a bit more bones, Could show himself better in motion.

Happy jeg, han er fin han rampen min. Også fikk vi løpe litt i storeringen med oppdretterklassen, men det tror jeg yodel skal få fortelle om. :lol:

Gratulerer! Så etter dere i dag men dessverre :(

Fin kritikk Maria :)

Jeg er fornøyd med Balrog men ikke med hvordan jeg stilte han. Planen er å stille han opp så jeg får strekt han litt opp og frem, men jeg ender alltid opp med å fristille fordi jeg blir så nervøs og da er det lettere å bare slippe å gjøre noenting :icon_redface:

Også merket jeg ikke at han passet, så mulig litt derfor vi fikk en blå idag.

Men fornøyd med kritikken :)

Stor meget god type, utmerket hodeform, bra hals, normalt vinklet.

Litt rak overarm, markert manke, middels kraftig lårmuskulatur.

Noe smal front og løs under bevegelse i front. (skyldes litt passgangen.)

Meget god pels.

308368_10150856578515072_834435071_21210292_156482765_n.jpg

Bilde tatt av Jeanette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Kan jeg spørre om hvordan du valgte å gå / løpe med henne tilslutt? :)

Næææ - vi gjorde som vi pleier vi - ute suksess. Men valgte det fordi andre tilsynelatende fikk ros for litt tempo he he he he - men men.... alle gode hunder skal ha en blå så nå har vi fått vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan endelig jeg skryte litt her også! Vi fikk 1 UK, 1 UKK, CK og ble 2 BTK! med tanke på resultatene vi har fått tidligere, så er jeg veldig fornøyd nå! :)

Du har grunn til å være stolt, du har vært kjempeflink! Så ut som dere begge koste dere i ringen, og det er jo veldig viktig!

Kan jo like gjerne ta med kritikken jeg også da :)

Meget god type. Velskåret feminint hode.

En tanke lyse øyne.

God overlinje og underlinje

Akseptert vinkel rundt

God benstamme + poter

Korrekt bitt, tillitsfullt gemytt

Prima pels kvalitet

Gode bevegelser

:)

Morro å se kritikken din, flott med CK på den, lurer jo nå på hva vi egentlig ville fått med denne kritikken:

Utmerket type, velskåret maskulint hode,

utmerket overlinje, velutviklet underlinje,

tilstrekkelig vinklet rundt, prima benstamme og poter,

korrekt bitt, herlig gemytt, utmerket pelskvalitet.

Dessverre halter hunden og kan derfor ikke premieres. KIP

Jeg er knallfornøyd, det er jo en super kritikk.. men kjempesynd at han haltet. Men hvis det er prisen for å ha en hund som har fungert på jakt i flere uker og kommet hjem på onsdag, for så å dra på utstillingen søndag, så er det en pris verdt å betale. Vi regner altså med at han har strukket noe i bakbenet, men skal selvfølgelig følge med på det.

Det hørtes ut som dette har vært nok et vellykket arrangement for sonens medlemmers del, masse gode resultater da. Gratulerer til Monica og Benedicte med opprykk, og alle andre resultater! :)

Og syntes det er teit at jeg tydeligvis har stått svært nærme Raksha og gjengen, uten å merke det. Hang rundt chihuahuaringen nemlig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis alle - ingen nevnt, ingen glemt! Synes "vi" har en imponerende gjeng hunder (og eiere!) her på Sonen, jeg.. Vi blir jo litt i familie på en måte..

Jeg hadde en super dag i beardisringen - Mac'en min vant champion, Moby veteran (alene, men, men) - og så løp de seg til hhv beste og 2. beste hannhund også! Kjempegøy!

En lekker svensk champ.tispe slo oss om BIR'et - men det var hun vel verdt.

Moby ble ikke plassert i BIS veteran, men skitt au.

Moxy fikk excellent (og langt ifra alle bostoner fikk engnang dèt), nr 3 i klassen. Og Coton'en som min venninne og reisefølge hadde med ble BIR.

Alt i alt en kjempehyggelig dag - og mange hyggelige folk å skravle med hele dagen.

3 timer (+) på veien hjem - regn, mørkt, kø og ennå mere kø.. GODT å være hjemme nå, ja. Håper alle man kjenner kom seg vel hjem også. Ser ut til å være skikkelig skummelt å kjøre hjem for endel i kveld/natt.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææ - vi gjorde som vi pleier vi - ute suksess. Men valgte det fordi andre tilsynelatende fikk ros for litt tempo he he he he - men men.... alle gode hunder skal ha en blå så nå har vi fått vår.

Ok, var litt spent på hva du skulle gjøre etter å ha hørt noe sånt :)

(Mine hunder må forresten være ekstra gode som har flere enn en blå tilogmed hihi.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem 10'ere og 168 poeng og 3.plass OG OPPRYKK TIL LP3 BARE 14 MND GAMMEL. Hva skal det bli av deg? :wub:

Fy søren så bra altså! Jeg får nesten tårer i øynene av sånt :). Grattis så mye :D.

Vår dag ble vel en reprise på alle andre dager på NKK-utstillinger *ler*.

Willy ble nr 2 i CHK med CK, og 2. BHK med res. CACIB - selvsagt etter pappa Boss som ble BIR og 4. BIG :). Halvsøster Mysti ble BIM, mens gamlemor Babs vant veteranklassen med CK (to med) og ble 2. beste tispe og BIR-veteran (men ikke plassert i BIS-veteran). Willy var også med i kennel Li-Brie's oppdrettergruppe, og vi ble 4. BIS oppdretter :).

Willys kritikk:

"Utmerket type med vakker siluett, velkroppet og velvinklet. Flotte bevegelser. Forsvarer sitt championat med glans".

Babs kritikk:

"11 år, meget ungdommelig vakker veteran av meget høy klasse. Velbygget. Beveger seg som en ungdom. En flott representant for rasen".

En veldig trivelig dag på Hamar - men det slår meg at jeg har holdt på alt for lenge i dette gamet og kjenner alt for mange mennesker, for det tar jo en evighet å bevege seg fra A til B fordi man alltid treffer på MINST 3 stk man bare MÅ slå av en prat med *ler*. Men ok da - det er veldig hyggelig :D.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Mine hunder må forresten være ekstra gode som har flere enn en blå tilogmed hihi.)

Gross er også ekstra flott...,han har vel minst tre blå han :D :D

Babs kritikk:

"11 år, meget ungdommelig vakker veteran av meget høy klasse. Velbygget. Beveger seg som en ungdom. En flott representant for rasen".

Den der er til å få tårer i øynene av den også!! Flotte godt voksne damen!! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så bra altså! Jeg får nesten tårer i øynene av sånt :). Grattis så mye :D.

Vår dag ble vel en reprise på alle andre dager på NKK-utstillinger *ler*.

Willy ble nr 2 i CHK med CK, og 2. BHK med res. CACIB - selvsagt etter pappa Boss som ble BIR og 4. BIG :). Halvsøster Mysti ble BIM, mens gamlemor Babs vant veteranklassen med CK (to med) og ble 2. beste tispe og BIR-veteran (men ikke plassert i BIS-veteran). Willy var også med i kennel Li-Brie's oppdrettergruppe, og vi ble 4. BIS oppdretter :).

Willys kritikk:

"Utmerket type med vakker siluett, velkroppet og velvinklet. Flotte bevegelser. Forsvarer sitt championat med glans".

Babs kritikk:

"11 år, meget ungdommelig vakker veteran av meget høy klasse. Velbygget. Beveger seg som en ungdom. En flott representant for rasen".

En veldig trivelig dag på Hamar - men det slår meg at jeg har holdt på alt for lenge i dette gamet og kjenner alt for mange mennesker, for det tar jo en evighet å bevege seg fra A til B fordi man alltid treffer på MINST 3 stk man bare MÅ slå av en prat med *ler*. Men ok da - det er veldig hyggelig :D.

*fnis* jeg som ikke har vært i gamet i det heletatt snublet jaggu også over deg, opptil flere ganger! :o

Og Babs er virkelig flott altså. Willersen også, men babs holder så så sykt fint. Hun ser ikke en dag eldre ut enn da jeg så henne første gang da "ungdommene" våre var småtasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som har gjort det så bra denne helgen. Cora ble 2. bt med res. cert og res. cacib og det er jeg godt fornøyd med. Dommeren brukte fargene godt.

Jeg brukte 2 timer opp til Hamar i dag og 4 timer hjem. Det var kjempekø før Espa, etter det gikk det ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...