Gå til innhold
Hundesonen.no

Yodels jodle-kull ble født 22.12.


Yodel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå begynner de å bli søte nå! De har begynt å spise fast føde, de leker, vandrer, JODLER, og er bare søøøte (og vakre!)

Første valp er født! En alledeles nydelig flott tegnet sort/hvit hannhund på 240 g

Sitat sms: "Vi har fått ei nydelig sort keiserinne! Alt vel!"

Ååå... kanskje vi må få komme på besøk? Er vel ikke så langt fra Toten, er det? Er på den kanten rundt nyttårstider, tipper jeg. Huff, nei, burde ikke ta den sjansen... utleier hadde nok blitt mindre fornøyd om vi kom hjem med en jodlevalp etter julen, og både jeg, kjære, og Hermes er altfor lett å overtale.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå... kanskje vi må få komme på besøk? Er vel ikke så langt fra Toten, er det? Er på den kanten rundt nyttårstider, tipper jeg. Huff, nei, burde ikke ta den sjansen... utleier hadde nok blitt mindre fornøyd om vi kom hjem med en jodlevalp etter julen, og både jeg, kjære, og Hermes er altfor lett å overtale.

Ne-ei! Hun bor ikke så langt unna. :lol: Jodlevalper ER skumle, de! Lett å ta med en hjem, liksom. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag er Mille allerede på dag 15! Jeg snakker et par ganger i uken med deleier og for jevlige rapporter. Hun er ganske sikker på drektighet. Hun er usedvanlig koooosete. (Jupp, ENDA mer kosete enn vanlig. Det ER visst mulig! :wub: )

Hun oppfører seg på samme måte som sist svangerskap :D

I uka etter neste uke skal vi ta ultralyd. DET gleder jeg meg til. Tror jeg...

Her er bilder av frøkna:

6d.jpg

Mille 6 dager etter parring

14d.jpg

Mille 14 dager etter parring.

Ikke store forskjellen enda, men kanskje om man legger god-viljen til? Magen kommer nok om noen uker :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er Mille-mor 25 dager på vei!

Og jeg trooooor med gaaanske stor sikkerhet jeg kan tørre å si at her er det ikke bare fett? Eller hva synes dere?

sl.jpg

Det ser ut til at i dropper UL. Det gir uansett ikke noe riktig svar på antall (sist gang jeg tok UL på Mille, det var rundt dag 25 der hun er nå viste UL 2 valper. Hun hadde 7...)

Og jeg tror jeg vet hun er drektig? Kanskje vi heller tar røntgen mot slutten?

Åh, jeg håper sånn at hun har mange valper og MINST 4 jenter og en gutt!

Men helst flere av både gutter og jenter :lol: Stakkars Mille.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millemooor! Ååh, vi mååå få til å komme å hilse på når de små er store nok. *lokke bonden med kaskohalvsøsken* :wub: Jeg er så grønn av misunnelse på valpekjøperne at dere aner det ikke. Og det enda jeg har verdens beste Millebarn boende her på heltid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som sagt bare å komme på besøk!

Magen vokser, og vi har bestemt oss for å ta røntgen når tiden er klar. Em ca 14 dager kanskje?

At Mille er drektig er det vel ingen tvil om?

Her er tøtta i dag, halvveis i drektigheten (dag 32)

dag32_2.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er moro med sammenligninger. Prøvde å sette årets bilder opp mot de fra 2009, der Mille fikk 7 valper ( en var dessverre dødfødt).

Synes de ser ganske like ut, jeg? Hva synes dere? 7 valper hadde vært et supert tall!

sammenlign.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er i alle fall minst like diger! :thumbs:

Men hvorfor vil du ta røntgen når du veit hun er drektig? Jeg innbiller meg at det fort kan være like skadelig for tisper som for mennesker, og vi skal jo holde oss langt unna alt av røntgen under svangerskap. Hører også om mange som ser flere valper enn det som kommer ut, eller at noen kommer ut døfødt. Hva det kommer av er selvsagt umulig å si, men jeg har aldri helt skjønt hvorfor det gjøres. Er det for å ha noe mer å si til valpekjøpere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine vetrinærer har aldri nevnt noe av farligheten ved engangs røntging, men du har jo et poeng...

Vi har røntget av 3 grunner.

1. Slik at vi vet hvor mange som ventes og lettere kan avgjøre om alle valpene er født, vite hvor mange som antageligvis er igjen om det stopper seg opp e.a.

2. Vi er innmari nysjerrige

3. Valpekjøperne er innmari nysjerrige.

Jeg kan jo ta det opp med dyrlegen igjen? Den valpen som ble død-født sist ble nok det som følge av at det var siste valp, og Mille var veldig sliten. Det tok over to timer fra 6. valp ble født til han kom ut. Navlestrengen hadde røket før han kom ut, og han døde nok som følge av surstoffmangel. Det var en vakker og velskapt liten sort/hvit hannhund med timeglass-bless :(

Jeg kan jo høre med vetrinæren igjen. Er det noen med erfaringer og kunnkskap her? Om det er en risikofaktor knyttet opp mot røntgen lar vi selvsagt være, men jeg tror altså ikke det.

Vi har i samråd med förvert bestemt at Mille & Luna flytter hit noen dager før termin, og kullet skal bli født hos oss- og være hos oss hele perioden. Synes det er kjempekoselig!

Ellers åpner vi igjen for tipping! På Lunas kull tippet Teamtwo SPOT ON: 1 tri hannhund og 3 røde jenter. Hun kan vente seg en premie i posten.

Premien utstedes uansett- til den som tipper nærmest :D

Hun får nok kun sort/hvite og rød/hvite avkom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...