Gå til innhold
Hundesonen.no

Yodels jodle-kull ble født 22.12.


Yodel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå begynner de å bli søte nå! De har begynt å spise fast føde, de leker, vandrer, JODLER, og er bare søøøte (og vakre!)

Første valp er født! En alledeles nydelig flott tegnet sort/hvit hannhund på 240 g

Sitat sms: "Vi har fått ei nydelig sort keiserinne! Alt vel!"

Den andre tispen ble parret på mandag og ønsket å komme igjen på onsdag. Dersom vi kommer på onsdag håper jeg hannhundeier forteller dem at det ikke går og at de får vente en dag eller event. holde seg til en parring. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, godt fler enn meg er nysjerrige!

Mille hadde i dag tidlig et progesteron-nivå på 10.

Dvs. at hun mest sannsynlig har eggløsning i morgen.

Optimalt tidspunkt for parring er to dager etter eggløsning.Det vil si fredag.

Vi kjører nok ned slik at vi er der enten torsdag kveld eller fredag formiddag. (Det passer vesentlig bedre for min mann på torsdag. Om vi skal få til å dra dit fredag må jeg ta fri fra jobb, og det vil vi om det er mulig unngå.)

Hannhund-eier skal si ifra til den andre tispe-eieren at hun må komme i dag om hun vil parre to ganger. Onsdag skal Tre få hvile så han er klar for Mille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende :D

Det ender vel bare med at jeg begynner å ønske meg en basenji igjen, selv om jeg egentlig har blitt enig me meg selv at det er kanskje ikke heeelt den riktige rasen for oss :rolleyes2:

Vi får krysse fingrene for at kameraet slutter å fungere den dagen valpene kommer :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ender vel bare med at jeg begynner å ønske meg en basenji igjen, selv om jeg egentlig har blitt enig me meg selv at det er kanskje ikke heeelt den riktige rasen for oss :rolleyes2:

Nå blir jeg fornærma! Du vil ikke ha shiba, men du kan fint ha BASENJI?!? :frantics:

Og Liv, juhu for parringsferd! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg fornærma! Du vil ikke ha shiba, men du kan fint ha BASENJI?!? :frantics:

Og Liv, juhu for parringsferd! :lol:

haha :lol: du må lese.. Jeg har jo egentlig allerede funnet ut at basenjien ikke er rasen for meg heller :P

Kom med et valpekull du også, så skal jeg mer enn gjerne sikle på valpene dine også ;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! Krysser fingrene for vellykket parring! :ahappy:

Jeg har alltid lurt på hvordan folk som er i jobb får til å få valpekull. Hva sier man til sjefen sin liksom? "Jeg skal dra å parre hunden min, jeg må ha fri." :P Det høres veldig rart ut.

De fleste man jobber med vet gjerne at man har et litt mer enn "normalt" hundehold og bittelitt forståelse. Ellers så har mange som sparer opp feriedager og tar det i ny og ne som det passer med valpekull og hva man trenger til :)

Dette blir kjempespennende :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ja her krysses alt som krysses kan!

Ang. fri er det vel HEELT ok å spørre om fri for å parre, vel? :lol:

Det kommer vel an på hva man jobber med, men en får til det en vil, uansett.

Heldigvis har mannen litt mer fleksibel jobb enn meg, så Torsdag har han mulighet. Så da blir det torsdag kveld, selvom fredag muigens hadde vært mer optimalt- Torsdag skulle funke supert det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mannen og Mille i Sverige. De skulle ha ankommet Tre ved 18.00 tiden,men Tele2's nettverk er nede, så jeg aner ikke hvordan det går! Hyl!

Får vonde minner fra forrige gang nettet var nede- som var når Luna satte igang fødsel og jeg derfor ikke rakk opp til förvert i tide- eller kunne geleide dem igjennom det. Teknologi! Gah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen hjemmetelefon :no:

Jeg har dog viajungeltrommer, brevduer, telegraf og røyksignaler (muligens også via FB chat med hannhundeier :P )

fått rapport om at Mille og Tre ikke hadde tid til mye flørting, og hang sammen omtrent umiddelbart etter at Mille kom inn døra. Løøve at first sigh :wub: t! De hang i 34 min. for å være eksakt, og tok flørtingen opp igjen etter parring.

Yaaaaaaaay!

Så da venter vi valper til jul! Termin blir 22. Desember. Åh, kryss fingrene for oss, vil dere?

Jeg er superduper spent på dette kullet!

Jeg sendte forøvrig kamera med mannen, og han har visst tatt noen bilder, men han kan ikke så mye om fotografering,ei heller om mitt kamera, men han ække så værst allikevel, så vi kan jo håpe det ble noen bra bilder?

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen hjemmetelefon :no:

Jeg har dog viajungeltrommer, brevduer, telegraf og røyksignaler (muligens også via FB chat med hannhundeier :P )

fått rapport om at Mille og Tre ikke hadde tid til mye flørting, og hang sammen omtrent umiddelbart etter at Mille kom inn døra. Løøve at first sigh :wub: t! De hang i 34 min. for å være eksakt, og tok flørtingen opp igjen etter parring.

Yaaaaaaaay!

Så da venter vi valper til jul! Termin blir 22. Desember. Åh, kryss fingrene for oss, vil dere?

Jeg er superduper spent på dette kullet!

Wee! Krysser fingrene for dere! Og gleder meg til valpebilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...