Gå til innhold
Hundesonen.no

Yodels jodle-kull ble født 22.12.


Yodel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå begynner de å bli søte nå! De har begynt å spise fast føde, de leker, vandrer, JODLER, og er bare søøøte (og vakre!)

Første valp er født! En alledeles nydelig flott tegnet sort/hvit hannhund på 240 g

Sitat sms: "Vi har fått ei nydelig sort keiserinne! Alt vel!"

Åååh, jeg kjenner det er VELDIG godt at Mamma nettopp tok en alvorsprat om antall hunder med meg :lol:

Jeg kjenner jo Roxy med samme Pappa, å har alltid sagt til Annika at om jeg kan få en tro kopi av henne i både eksteriør og gemytt, så skal jeg ha Basenji. Lykke til med kullet :) Gleder meg til oppdateringer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er stua full og jeg får ikke lov av Ia å ha flere hunder :) Traff forresten en rød dame på Byporten i ettermiddag. Hun var ni måneder og på sin første bytur. Skulle til Hamar i morgen og var fjerde generasjon fra et oppdrett på Skiptvedt. Skjarmfrøken, selvfølgelig :) Kjentsfolk, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis, dere er søte :P

Og MM; det ække sikkert jeg overser mailen din (om den skulle komme) altså!

Venner er venner!

...men jeg håper som sagt det blir mange valper. Særlig røde jenter er visst populært. Som vanlig :)

Jeg syns de er stilig i sort jeg :D Hvilke farger er det egentlig som finnes på Basenji? *ler* Så valpesyk som jeg er så ekke dette rette tråden å henge i... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basenjien finnes i rød/hvit, sort/hvit, brindle/hvit og tricolor.

Mer info her.

Men jeg tror ikke dette blir den farligste tråden altså- Har prøvd å systematisere de på interesse-listen litt, og det er pr. nå 13 stk der. FØR parring. Noen er 100 % sikre, andre kan jo trekke seg, og erfaringsmessig gjør en del det.

Men 13 valper får vi uansett ikke, så da står vi -iallefall foreløpig-. med det luksusproblemet at vi selv kan sile litt kjøpere. Jeg synes det allikevel er litt trist, jeg. De aller fleste som er intr. i basenjivalp har tatt et nøye vurdert valg, og jeg vet at alle vi har på lista foreløpig virkerlig ønsker seg en liten venn. Da er det litt trist at vi (mest sannsynlig) ikke kan tilby det til alle.

Men for all del, vi vet ikke hva som skjer framover heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis, dere er søte :P

Og MM; det ække sikkert jeg overser mailen din (om den skulle komme) altså!

Venner er venner!

...men jeg håper som sagt det blir mange valper. Særlig røde jenter er visst populært. Som vanlig :)

Nei, du trenger ikke å overse den. Du kan si at jeg ikke skal ha noe Basenji nå :aww: Eller bare si at jeg er alt for seint ute eller noe :lol: Ikke tenk på at du skal si nei forsiktig altså!

(Jeg har prøvd å sette et skikkelig urimelig krav til Basenjien min slik at jeg ikke finner den på veldig lenge! Den skal være perfekt tegnet! Så du får ikke mail med mindre en av valpene er det, håper jeg.. :| )

Men det er jo spennende med så mange interesserte også! Basenjimiljøet holder på å vokse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen fler som har erfaring med brunlig utflod rett før blødningen startet?

Da X'en skulle parres i våres, oppdaget jeg blod fredag 1. april - litt på gulvet, og tydelig farge på bomullsdotten. Det var ikke blodrødt, men nok til at jeg mente det måtte være løpetid.

Deretter så jeg ikke noe mer blod verken på gulv eller tispa/bomullen på "lenge", og jeg ble rimelig nervøs for hvordan jeg skulle telle, eller om dette var en falsk løpetid.

Jeg valgte å bestille time for blodprøve fredagen etter uansett - på det jeg antok kunne være dag 8 av løpetiden. Fredag morgen våknet jeg til "blodbad" på soveromsgulvet - da hadde virkelig løpetiden satt i gang. Men for å være sikker på ikke å misse stådagene, tok jeg likevel blodprøve av henne den dagen. Og den bekreftet at dette var første dag/helt helt tidlig i løpetiden, så da var det bare et varsel det som kom uka før.

Anyway, håper dere treffer rette dagen og får til parring, lykke til med alt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så moro det er å lese alle hyggelige kommentarer og lykke-ønskninger! Tusen takk! :hug:

Takk for innspill, SFX, det er vel det jeg har antatt- at det er et slags "forstadie" til løptiden, men jeg vil være på den sikre siden og tar prøven nå i morgen (Dag 8 fra blødning). Tør ikke å vente til mandag (dag 11 fra blødning).

Selv liker jeg alle fargene, med brindle nederst på listen, men har den innstillingen at på en pen hund spiller ikke farge noen rolle :)

Ida: Tror jeg har et clue om hvem det kan være, men husker du navn?

Gosh, nå grugleder jeg meg til i morgen!

Et annet "problem": Hannhunden (Tre) skal parre en tispe til nå i høst (fra Slovakia mener jeg det var). Denne tispa og Mille begynte å løpe på samme tid- og denne tispa skal til Tre den 17.

Det er stor fare for at det er da Mille bør dra dit også. Dette ser jeg på som ikke heelt heldig. Noen erfaringer rundt dette? Håper vi klarer å komme med litt mellomrom.,

Bakdelen med å ha basenjier er at alle tisper løper omtrent samtidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mille var forsøkskanin på vet. høgskolen i dag, og var med på å lære studenter å ta utstryk / blodprøve. Hun stod tålmodig på bordet i over en time mens ørten studenter klådde, klappet, tok på og stirret på dåsa, og de prøvde maange ganger å stikke henne for å ta blodprøve. Lille Mille er bare SUUUPERSNILL. Jeg er bare så imponert over tøtta. Alt var helt greit, og hun virket takknemmelig når hun fikk litt kos rapporterer förvert, som var der med henne.

Utstryket viste at det var tidlig, og blodprøven likeså. Med et progeseronnivå på 2 skjer det ikke noe spennende helt enda. Vi skal ta ny prøve på Onsdag (dag 13).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad du har nok folk som er intr, og glad jentene mine er alt for unge til å vurdere en til og at jeg egentlig er ute etter bruks nestegang!

Men en eller annen gang blir det nok et nytt lite sort rynketroll til her i hus, valper er det heldigvis lov å sikle på!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstryket viste at det var tidlig, og blodprøven likeså. Med et progeseronnivå på 2 skjer det ikke noe spennende helt enda. Vi skal ta ny prøve på Onsdag (dag 13).

Er det dagen for 2 idag mon tro? Min salukivenninne, som du også kjenner tror jeg, fikk akkurat samme resultatet på sin tispe. De står og tripper og skal reise til Tyskland og vil jo seff gjerne treffe rett dag :)

BTW; har du fått hilsen fra meg idag fra Sindre? Han var en sveip innom kontordøren min idag og jeg sa han måtte hilse mamma fra Tøfflus, men vet ikke helt om han fikk det med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dagen for 2 idag mon tro? Min salukivenninne, som du også kjenner tror jeg, fikk akkurat samme resultatet på sin tispe. De står og tripper og skal reise til Tyskland og vil jo seff gjerne treffe rett dag :) BTW; har du fått hilsen fra meg idag fra Sindre? Han var en sveip innom kontordøren min idag og jeg sa han måtte hilse mamma fra Tøfflus, men vet ikke helt om han fikk det med seg :)

Åh, det er kjedelig å vente altså! Tror jeg vet hvem du mener ja :) Når tar hun ny prøve?

Sindre glemte å hilse *snurt* Får spørre han om han glemte noe i går... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke vente helt til Onsdag ( imorgen) jeg.

Vi fikk Mille (og Luna) hit i går og testet på Echo. Han var heeelt klar til å parre, og Mille flørtet villig.

Jaggu godt vi hadde dem i bånd og under kontroll, ellers hadde de tatt saken i egne poter tror jeg, men det er mulig de er over-ivrige?

Jeg fikk uansett snille mannen til å kjøre til vet. høgskolen i dag tidlig for ny blodprøve. Får svar ca 14.-14.30, og er veldig spent.

Fingers crossed!

Selv tipper jeg at vi bør kjøre i morgen, event, torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...