Gå til innhold
Hundesonen.no

Yodels jodle-kull ble født 22.12.


Yodel
 Share

Recommended Posts

Da prøver vi på nytt!

Denne kombinasjonen skulle egentlig kommet i sommer, men Mille lurte oss trill rundt!

Da hun ble parret (ved inseminasjon) første gang var vi på vet. høgskolen iallefall 3 ganger for å ta blodprøve, og hun ble inseminert på dag 18 i løpetiden.

Når vi skulle parre henne nå i vår ventet vi derfor til dag 14 før vi tok første blodprøve- Da var eggløsningen long gone, og det var altfor sent.

Da prøver vi på nytt nå. Hun fikk brunlig utflod på tirsdag, og blodet kom på torsdag denne uken.

I og med at hun "lurte" oss sist er jeg litt usikker på om jeg burde telle løpetid-dager fra tirdag (brunlig utflod) eller torsdag (friskt blod).

Jeg tror uansett at jeg skal ta blodprøve neste fredag (dag 8 fra friskt blod, dag 10 fra brunlig utflod), og håpe at jeg iallefall ikke er for sent ute da.

Den utkårede er Multi Ch Meisterhaus Tail Of Intrigue, som har vist seg som en eksepsjonell avlshund med vakre, friske og trivelige avkom jevnt over. Han er blant annet far til et par av mine favoritt basenjier igjennom tidene.

Vi har også brukt han tidligere, på vårt F-kull, som vi (og samtlige eiere) er veldig fornøyd med på alle områder.

Mille kjenner dere kanskje fra denne tråden?

Hun er egenoppdrettet og bor hos förvert. En herlig tispe på alle måter. På papiret heter hun SBOS (Uoffisiell tittel, = Speciality BEST OF SEX winner) N u Ch Kingwanas Entertaining Story.

Hun har A hofter, er øyelyst fri (2009 samt 2011) , har normalt thyroksin nivå, tgaa neg, fanconi prob. clear og har et herlig gemytt.

Hun har ett kull fra 2009. Mange av dere kjenner kanskje Kasko (Kingwanas Gentle Winter Knight) og Krona (Kingwanas Glory Of The Spotlight) fra sonen f.eks?

Så da kommer den nervepirrende perioden med timing av parring, parring, vente spent på å finne ut om hun er drektig, og tippe hvor mange valper som kommer.

Det er veldig få basenjikull planlagt i år, og vi har MANGE på liste. Håper derfor på at hun får endel valper, dog ikke mer enn hun takler selv selvsagt.

Vi håper også på at det kanskje kommer en liten vakker tispe til oss?

mitre.jpg

Mer om kullet, samt utfyllende bilde/ helsestamtavle finnes på hjemmesiden vår.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå begynner de å bli søte nå! De har begynt å spise fast føde, de leker, vandrer, JODLER, og er bare søøøte (og vakre!)

Første valp er født! En alledeles nydelig flott tegnet sort/hvit hannhund på 240 g

Sitat sms: "Vi har fått ei nydelig sort keiserinne! Alt vel!"

Dette er den dagen jeg låser pc'en min inn i et skap og selger nøkkelen på Finn.no... Jeg har gruet meg skikkelig til denne tråden her :frantics: Jeg er så glad for at dere har mange på valpeliste, og om du får en mail fra meg, så ikke ta den seriøst :lol:

Lykke til :D Krysser fingrene for at dette går suuupert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den dagen jeg låser pc'en min inn i et skap og selger nøkkelen på Finn.no... Jeg har gruet meg skikkelig til denne tråden her :frantics: Jeg er så glad for at dere har mange på valpeliste, og om du får en mail fra meg, så ikke ta den seriøst :lol:

Lykke til :D Krysser fingrene for at dette går suuupert!

Samme her! Ignorer valpemailer fra meg og! Spesielt om det kommer sort valp med Mille/Kaskohode - da kan mailen gå rett i spam. :|

Puh! Ingen valp, takk! Kamar tisset på dyna mi i stad, ENDELIG gjør han noe skikkelig valpete og teit. :lol:

Gleeeder meg til bilder!

:lol: :lol: :lol:

Bestiller bare røde jenter. Ingen dritlekre sorte gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...