Gå til innhold
Hundesonen.no

Romfolk i Oslo spiser hund, rotter og måker


Argyr
 Share

Recommended Posts

stå.

(Og litt OT, Loke - hvordan kan man genetisk være 1/3 av et eller annet? Kan man få en valp som er 1/3 dachs, liksom?)

Selvfølgelig kan man det, hvis mor er blanding av Dachs og Drever og far er rein Drever vil vel det tilsi at den er 1/3 Dachs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg bare lurer, sånn i min enkle naivitet, på hvorfor POKKER man må grise og svine til så innegamperæva bare fordi man er fattig, uteligger etc etc? Man kan vel i det minste holde det litt ryddig der

Det gjør noe med piggene dine når du vokser opp med høre at du genetisk disponert til å bli løgner og tyv. Nå er det ikke slik at folk ser på meg at jeg har romaniblod før jeg sier det, og derfor har

Har noen her påstått at de velger å leve i dritt og møkk, sende ungene sine på tiggerferd fra barnehagealder, stjele og grise til fellesområdene våre for å plage "oss"? Ikke det nei. Påstanden er at d

Selvfølgelig kan man det, hvis mor er blanding av Dachs og Drever og far er rein Drever vil vel det tilsi at den er 1/3 Dachs :)

Da er den vel 1/4 dachs. Mor er halvparten dachs og drever, far er hel drever, en halvpart av en halvpart er en fjerdedel, ikke en tredjedel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så far (som da er ren drever) regnes som 1 hel, mens mor som er drever og dachs regnes som 2 hele? Siden de da sammen vil bli 3 og dachs utgjør 1/3 av dette. Altså, 1+1 del drever +1 del dachs?

Jeg var ikke noe geni i matte, men dette høres ikke riktig ut. Kanskje du kan sette opp regnestykket, Trym&Tuva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Barn ned i fireårsalderen

Tilgrisingen i indre by, blant annet langs Akerselva, er blitt mye verre den siste tiden, forteller han. Romfolket lager provisoriske toaletter og gjør fra seg i buskene. Han sier han får meldinger om daglige klestyverier fra Frelsesarmeens bokser. Klærne brukes til dopapir og dyner for natten eller dopapir, og kastes neste dag. Hauger får stadig telefoner fra barnehager. De klager på at folk gjør fra seg i sandkassene.

Det var dittoslo.no som fortalte om romfolkets boforhold onsdag. Avisen var på en rundtur på Vaterland ved Grønland sammen med politiet og Rusken. Gamle klær, muggen mat, ekskrementer og rottebein lå slengt rundt, rapporterer avisen. Den siste tiden er det også kommet flere barn til Oslo, noen helt ned i fireårsalderen, som bor ute sammen med voksne, melder avisen."

Og unnskyld at jeg spør - kan vi være enige om at artikkelen snakker om Rom-folk fra Romania?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva disse grisete menneskene kaller seg - hvor er barnevernet? Ungene deres vokser opp i dritt og søppel, de får ingen skolegang, blir i stedet opplært til å tigge og stjele? Er det ikke snart på tide at norske myndigheter grioer inn mot dette j.... griseriet? Hadde jeg opplevd at en av mine hunder havnet på grillen deres, hadde jeg glatt gjort meg til morder, og tatt noen år i fengsel. Regner med redusert straff pga berettiget harme.

Ikke fortell meg at dette folkeslaget ikke er arbeidssky tjuveradder.Vi hadde en av "leirene " deres i nabolaget en lang periode, før politiet omsider fikk dem vekk. Kommunens folk brukte mange dager på å rydde opp søppeldynga etter dem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva disse grisete menneskene kaller seg - hvor er barnevernet? Ungene deres vokser opp i dritt og søppel, de får ingen skolegang, blir i stedet opplært til å tigge og stjele? Er det ikke snart på tide at norske myndigheter grioer inn mot dette j.... griseriet? Hadde jeg opplevd at en av mine hunder havnet på grillen deres, hadde jeg glatt gjort meg til morder, og tatt noen år i fengsel. Regner med redusert straff pga berettiget harme.

Ikke fortell meg at dette folkeslaget ikke er arbeidssky tjuveradder.Vi hadde en av "leirene " deres i nabolaget en lang periode, før politiet omsider fikk dem vekk. Kommunens folk brukte mange dager på å rydde opp søppeldynga etter dem.

http://www.antibloggeren.com/2011/10/06/om-a-rydde-mennesker/

Bare sånn apropos

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det igrunn ikke det at de tigger som er irritasjonen.

Jeg vandrer daglig igjennom Oslo, og blir minst en eller to ganger i uken konfrontert av disse menneskene. Jeg syns ikke de fremstår som høfflige eller hyggelige, enten så deiser de en rose i ansiktet på deg (bokstavelig talt) og forventer penger for det, eller så prøver enkelte å syte til seg penger. Jeg sto en gang med venninna mi i Oslo og snakket med en gammel mann (han ville hilse på hundene våres), og midt under samtalen kommer det to sigøyner-kjerringer bort til oss og spørr etter penger. Hele tre ganger måtte vi si nei til dem, derav det siste NEI'et hadde ekstra hardt trykk på. Deretter ga de oss en stygg mine og sutret seg avgårde.

Ellers forteller venninna mi som bor i Kristiansand at de har gjentatte ganger hatt sigøynere stående INNE i stua, dette er folk som er så frekke og går dør til dør og sjekker hvem som er åpen, og vandrer rett inn hvis døren ikke er låst. En gang kom det til og med en mann inn i stua til venninna mi mens hun og mannen satt der og han spurte om de ville kjøpe klokker. En annen gang var det en dame som ikke snakket norsk som ble helt forfjamset over at de var hjemme. Bare hva i HELVETTE er det som foregår?

Fattigdom må være helt forferdelig. Så jeg har selvfølgelig sympati for den biten. Men det er oppførselen som irriterer vettet av meg. Er så klart helt forferdelig trist at mennesker må ty til å spise måker og rotter for å overleve - men disse menneskene er tross alt ikke norske statsborgere, og jeg føler det igrunn ikke er vår jobb i å hjelpe dem.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva disse grisete menneskene kaller seg - hvor er barnevernet? Ungene deres vokser opp i dritt og søppel, de får ingen skolegang, blir i stedet opplært til å tigge og stjele? Er det ikke snart på tide at norske myndigheter grioer inn mot dette j.... griseriet? Hadde jeg opplevd at en av mine hunder havnet på grillen deres, hadde jeg glatt gjort meg til morder, og tatt noen år i fengsel. Regner med redusert straff pga berettiget harme.

Ikke fortell meg at dette folkeslaget ikke er arbeidssky tjuveradder.Vi hadde en av "leirene " deres i nabolaget en lang periode, før politiet omsider fikk dem vekk. Kommunens folk brukte mange dager på å rydde opp søppeldynga etter dem.

Apropos

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-sigoeynere-tvang-unge-jenter-til-tigging-og-stjeling-3317011.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det igrunn ikke det at de tigger som er irritasjonen.

Jeg vandrer daglig igjennom Oslo, og blir minst en eller to ganger i uken konfrontert av disse menneskene. Jeg syns ikke de fremstår som høfflige eller hyggelige, enten så deiser de en rose i ansiktet på deg (bokstavelig talt) og forventer penger for det, eller så prøver enkelte å syte til seg penger. Jeg sto en gang med venninna mi i Oslo og snakket med en gammel mann (han ville hilse på hundene våres), og midt under samtalen kommer det to sigøyner-kjerringer bort til oss og spørr etter penger. Hele tre ganger måtte vi si nei til dem, derav det siste NEI'et hadde ekstra hardt trykk på. Deretter ga de oss en stygg mine og sutret seg avgårde.

Ellers forteller venninna mi som bor i Kristiansand at de har gjentatte ganger hatt sigøynere stående INNE i stua, dette er folk som er så frekke og går dør til dør og sjekker hvem som er åpen, og vandrer rett inn hvis døren ikke er låst. En gang kom det til og med en mann inn i stua til venninna mi mens hun og mannen satt der og han spurte om de ville kjøpe klokker. En annen gang var det en dame som ikke snakket norsk som ble helt forfjamset over at de var hjemme. Bare hva i HELVETTE er det som foregår?

Fattigdom må være helt forferdelig. Så jeg har selvfølgelig sympati for den biten. Men det er oppførselen som irriterer vettet av meg. Er så klart helt forferdelig trist at mennesker må ty til å spise måker og rotter for å overleve - men disse menneskene er tross alt ikke norske statsborgere, og jeg føler det igrunn ikke er vår jobb i å hjelpe dem.

Nå hang jeg meg litt opp i den siste setningen der, da jeg føler det er mange som deler den holdningen. Hvorfor skal vi hjelpe noen som ikke er norske satsborgere? Hvorfor skal vi hjelpe noen som ikke "angår oss"?

Fordi de er mennesker kanskje? Fordi det burde gjøre noe med oss å se mennesker leve under slike forhold?

Jeg sier ikke at man skal gi absolutt alle som tigger penger, men å sitte i vår egen varme stue med kjøleskapet fullt av mat og dømme dem nord og ned er kanskje litt trangsynt og egoistisk. Eller?

Nei, ett menneske kan ikke redde verden, gjøre slutt på fattigdom o.l. Men herregud, det hjelper hvertfall ikke å lene seg tilbake å si; Det er ikke mitt problem!

Beklager om jeg ilegger deg meninger og holdninger du kanskje ikke har Cams. Jeg blir bare litt sjokkert over skylappene til veldig mange.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva disse grisete menneskene kaller seg - hvor er barnevernet? Ungene deres vokser opp i dritt og søppel, de får ingen skolegang, blir i stedet opplært til å tigge og stjele? Er det ikke snart på tide at norske myndigheter grioer inn mot dette j.... griseriet? Hadde jeg opplevd at en av mine hunder havnet på grillen deres, hadde jeg glatt gjort meg til morder, og tatt noen år i fengsel. Regner med redusert straff pga berettiget harme.

Ikke fortell meg at dette folkeslaget ikke er arbeidssky tjuveradder.Vi hadde en av "leirene " deres i nabolaget en lang periode, før politiet omsider fikk dem vekk. Kommunens folk brukte mange dager på å rydde opp søppeldynga etter dem.

Jeg synes det er vanvittig sjokkerende faktisk, at du klarer å lire av deg noe sånt som den uthevede setningen. Snakk om å være fordømmende, rasistisk, diskriminerende (jeg vil gjerne legge til dum også, men det er kanskje ikke et helt velansett ord å bruke i en debatt). Å dømme et helt folkeslag på den måten du gjør - at du får deg til det? Sånn apropos arbeidssky - hva tror du andre tenker om nordmenn når Norge har verdens største andel mennesker på trygd/en variant av økonomisk stønad betalt av staten? At vi er et flittig og arbeidsglad folkeslag? (Dette var svært overforenklet, bildet er absolutt ikke så svart/hvitt som jeg maler det her, men noen ganger er det lov til å forenkle for å klargjøre et poeng skulle jeg mene ;) )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Kan noen i det hele tatt virkelig tro at noen lever slik disse menneskene lever, for å plage dere og fordi det er slik de ønsker å leve?

Selvfølgelig tror folk det. Folk tror jo også at folk reiser fra alt de har av familie, venner, hjemlandet sitt for å komme hit og snylte på velferdsstaten fordi de ikke gidder noe annet. Folk tror også at de som har vært barnesoldater i sierra leone, kan bare sendes hjem igjen, så vil familien ta seg av dem og ingen vil ha noen traumer lengre. Akkurat som Rom-folket kommer til oslo for å spise opp bestanden av rotter, måker og sikkert hunder, bare for å plage de som har det litt bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen her hørt om Oslos Sigøynerkontor? Prosjektet deres var å integrere, bosette og få sigøynere i arbeid. (Ja, jeg bruker det ikk politisk korrekte ordet sigøyner). De ble bl.a. innkvartert i enboliger, for å bo i blokk med andre mennesker kunne de jo ikke. Kontoret ble nedlagt i 1991, da hadde alt arbeidet vært forgjeves, og mangfoldige millioner var kastet ut av vinduet. Eneboligene var så "krasafarne" at mesteparten måtte rives, og 1- en eneste- klient var kommet seg i jobb.

Dette er folk som er her som turister. De er ikke asylsøkere, de er ikke arbeidsinnvandrere. Hadde de hatt det så fælt, burde de ha søkt asyl. da hadde de fått tak over hodet, mat og lommepenger i årevis fremover, så seint som asylsøknader behandles her i landet. Men neida, det passer ikke "kulturen" deres å ha fire vegger rundt seg. Heller tigge og leve i dritt og søppel. Hadde det ikke svart seg å være her, hadde de reist forlengst.. Beklager, men min sympati får de altså ikke.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hang jeg meg litt opp i den siste setningen der, da jeg føler det er mange som deler den holdningen. Hvorfor skal vi hjelpe noen som ikke er norske satsborgere? Hvorfor skal vi hjelpe noen som ikke "angår oss"?

Fordi de er mennesker kanskje? Fordi det burde gjøre noe med oss å se mennesker leve under slike forhold?

(...)

Poenget mitt var at man kan ikke redde alle. Og jeg syns det er en ide om å hjelpe sine egne før man prøver å hjelpe andre. Det finnes mange norske statsborgere som også sliter. Det eksisterer norske statsborgere som er hjemløse, som ikke har familie som passer på dem, som også sover på gaten fordi de ikke har noe annet valg. Disse hører man igrunn aldri om, og jeg hadde igrunn aldri tenkt tanken skikkelig før jeg kom over en stakkarslig person som fortalte om livet sitt på et forum for noen måneder siden.

Når vi ikke engang klarer å passe på våre egne, så ser jeg ikke hvordan vi plutselig skal hjelpe andre som lever i en så fjern og anderledes verden at vi ikke engang kan forestille oss hvordan det er å være dem. For mange mennesker så er det vanskelig å ha empati for noen som er så veldig anderledes fra oss selv. Betyr ikke at det er feil.

Det blir liksom litt "USA-mentalitet" syns jeg. USA har jo et helt forjævlig system hvis man er fattig - men allikevel skal de "ut i verden" og "redde andre". Det å starte med sitt eget land virker for meg en logisk løsning. Men kanskje det ikke er det? Jeg er svært lite politisk av meg, så jeg vet igrunn lite om hvorfor ting blir gjort som de blir gjort, og kan godt tenkes at jeg kommer med veldig naive tanker her.

Nei, ett menneske kan ikke redde verden, gjøre slutt på fattigdom o.l. Men herregud, det hjelper hvertfall ikke å lene seg tilbake å si; Det er ikke mitt problem!

Ville bare kommentere på denne også.

Det du sier er helt rett. Men jeg er veldig fast på det at man kan ikke redde alle. Og uansett hvor mye gode tanker jeg måtte ha om at alle mennesker skal ha det bra, så vil det ikke skje pga tankene. Så hva jeg tenker er igrunn urelevant i den forstand.

Jeg har mine hjertesaker som jeg kjemper for og sender penger til, og føler dessverre at sigøynerne ikke er en av dem. Men det finnes de som vil hjelpe dem også. De aller fleste mennesker har jo noe som de ønsker å hjelpe til med eller forbedre. Og har man muligheten så syns jeg absolutt at alle som har litt ekstra penger til overs hver måned heller gir det bort til en god sak fremfor å kjedeshoppe noe juggel man eeegentlig ikke trenger.. :)

Kan forøvrig nevne at jeg snakket med faren min om dette temaet i går. Han fortalte at der hvor han bodde før da han var yngre så lagde staten et område med boliger til "sigøynerne". Men sigøynerne ville ikke bo i hus. De slo opp leir i hagene utenfor, og tok ikke vare på boligene de hadde blitt tildelt. Etter noen år så så visst stedet ut som en svinesti av søppel, og boligene forfalt pga mangel av vedlikehold.

Så hvordan hjelper man et folk som tilsynelatende ikke vil ha hjelp? Vi nordmenn som er så opptatt av at hvis man skal bo i Norge, så skal man tilpasse seg norske regler og levemåte - jeg funderer litt på om det er noe disse hjemløse rumenerne ønsker? Og hvis de ikke ønsker det, hva er da tankene deres?

EDIT: Haha, huffda, sånn går det når jeg ikke leser alle svar, men nå ser jeg jo at patricia har skrevet om nøyaktig det siste jeg skrev om. Jaja.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen i det hele tatt virkelig tro at noen lever slik disse menneskene lever, for å plage dere og fordi det er slik de ønsker å leve?

Har noen her påstått at de velger å leve i dritt og møkk, sende ungene sine på tiggerferd fra barnehagealder, stjele og grise til fellesområdene våre for å plage "oss"? Ikke det nei. Påstanden er at det er store kulturforskjeller som gjør at enkelte grupperinger velger å leve på en måte som vekker avsky hos den menige nordmann. I denne tråden handler det om romanifolk fra Romania, i andre debatter handler det om pakistanske innvandrere som til tross for at de har vært sterkt representert i Norge siden tidlig på 70-tallet så er det bare 2 stk av pakistansk opprinnelse som har giftet seg med etniske nordmenn (faktum - tro det eller ei), eller om eritreere som heller tygger khat hele dagen enn å jobbe. I andre diskusjoner handler det om kvinner i muslimske familier som blir tvansgiftet eller omskåret, og som ikke får gå ut av huset uten anstand eller lære seg norsk.

Jeg gir faktisk totalt blaffen i de bakenforliggende årsakene - der finnes ingen unnskyldning for å ikke bruke søppelbøtter, enten det er for å kaste barnas brukte bleier eller bæsjeposen etter bikkja.

Selvfølgelig tror folk det. Folk tror jo også at folk reiser fra alt de har av familie, venner, hjemlandet sitt for å komme hit og snylte på velferdsstaten fordi de ikke gidder noe annet. Folk tror også at de som har vært barnesoldater i sierra leone, kan bare sendes hjem igjen, så vil familien ta seg av dem og ingen vil ha noen traumer lengre. Akkurat som Rom-folket kommer til oslo for å spise opp bestanden av rotter, måker og sikkert hunder, bare for å plage de som har det litt bedre..

Jeg mener det er grenseløst naivt å tro at det ikke finnes økonomiske flyktninger i verden. Det er grunner for at det er tilnærmet umulig å finne en faglært sykepleier i afrikanske land, eller at land som Sierra Leone er blant de fattigste i verden til tross for uendelige naturressurser.

*Klippe*

Så hvordan hjelper man et folk som tilsynelatende ikke vil ha hjelp?

Det går ikke an å "hjelpe" noen som ikke vil ha hjelp. Så enkelt er det. Spørsmålet er om de synes det er særlig hjelpsomt å bli fortalt hvordan det er akseptert at man skal oppføre seg blant folk i Norge?

Vi nordmenn som er så opptatt av at hvis man skal bo i Norge, så skal man tilpasse seg norske regler og levemåte - jeg funderer litt på om det er noe disse hjemløse rumenerne ønsker? Og hvis de ikke ønsker det, hva er da tankene deres?

Det er en utbredt misforståelse at vi vil at innvandrere skal tilpasse seg norske regler og levemåte - haddet det vært et mål i seg selv så hadde vi arbeidet for assimilasjon, ikke for integrasjon - som jo betyr at de ulike normene og levesettene skal flettes sammen...

Edit:

Ellers kan man jo google "Karoli-familien" og se hva man finner om sigøynere i Norge:

Her, f eks: http://www.p4.no/Story.aspx?id=268234

"Ingen sigøynere i jobb

Det er 500 sigøynere som har bostedsadresse i Norge, men ingen er registrert i arbeid. De aller fleste mottar uføretrygd eller andre trygdeytelser og eventuelt supplementær hjelp fra sosialkontoret. Noen har ekstra inntekter gjennom mer eller mindre lysskye forretninger, og tilbringer perioder i fengsel, ifølge Selvhjelp for innvandrere (SEIF)."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4147401.ece

Karoli: - Vi driver med bedragerier, ikke ran

Alex «Dolla» Karoli ble sint da politiet siktet et familiemedlem for ran: - Vi driver med bedragerier, ikke ran, forklarte han etter et fengslingsmøte i Oslo tingrett.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...