Gå til innhold
Hundesonen.no

Klinikk assistent vs sekretær


sham
 Share

Recommended Posts

Jupp Dyreklinikk/hospital. :) ok, var det jeg tenkte. Sendte en Mail til en Dyreklinikk og de hadde ikke noe ledig Resepsjonist, men klinikk assistent:D så skal søke.. Lønnen er kanskje ikke noe å skryte av? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp Dyreklinikk/hospital. :) ok, var det jeg tenkte. Sendte en Mail til en Dyreklinikk og de hadde ikke noe ledig Resepsjonist, men klinikk assistent:D så skal søke.. Lønnen er kanskje ikke noe å skryte av? :P

Helt grei lønn.. Nå jobbet jeg bare 3 dager i uka først, og så ble det bare to dager etterhvert, men så blir det jo gjerne noe ekstra med operasjoner som tar lang tid, eller akutte ting som kommer som gjør at man må jobbe lenge og seint. Men jeg overlevde fint på kun 2 dager i uka. Billig husleie også da så da gikk det greit! Jobber man der 5 dager i uka f.eks. er nok det mer enn nok. Eller akkurat nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei lønn.. Nå jobbet jeg bare 3 dager i uka først, og så ble det bare to dager etterhvert, men så blir det jo gjerne noe ekstra med operasjoner som tar lang tid, eller akutte ting som kommer som gjør at man må jobbe lenge og seint. Men jeg overlevde fint på kun 2 dager i uka. Billig husleie også da så da gikk det greit! Jobber man der 5 dager i uka f.eks. er nok det mer enn nok. Eller akkurat nok :P

Ok, takk for svar :D Har helt grei lønn nå, så hvis det ikke er mindre enn det jeg har allerede så er jeg iallefall fornøyd.. men må iallefall søke da, så får jeg se om jeg får den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti klinikk assistenter som tjener 100 kr timen, og noen som hadde jobbet der i 5 år elns som hadde en lønn på 115 kr timen.

Men får nå håpe at det ikke er vanlig å få så dårlig lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var praktikant på klinikk hadde jeg 135kr timen. Vet om assistenter som er oppe i 148kr timen etter 3år, men også om de som har 112kr timen etter like lang tid. Tror det kommer helt ann på hvordan klinikk du kommer til og hvor mye ansvar assistentene har. Norsk dyrepleier og assistent forening har forhandlet fram en minstelønn :) Tvi tvi med jobbsøking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mer enn det i timelønn som klinikkassistent. Pluss tillegg ved kveldsjobbing, men fett tjener man definitivt ikke.

Ok. Å tjene fett på en slik jobb regner jeg ikke med. Tjener ikke fett nå heller, men vil jo ha til livets opphold ;)

Da jeg var praktikant på klinikk hadde jeg 135kr timen. Vet om assistenter som er oppe i 148kr timen etter 3år, men også om de som har 112kr timen etter like lang tid. Tror det kommer helt ann på hvordan klinikk du kommer til og hvor mye ansvar assistentene har. Norsk dyrepleier og assistent forening har forhandlet fram en minstelønn :) Tvi tvi med jobbsøking.

Åja ok, 148 kr var greit. Jeg har mere enn det pr. dags dato, så får se hva det blir ;) Er jo en drøm å jobbe på en vet. klinikk :)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort forklart er en klinikkassistent en som jobber på en dyreklinikk uten å være utdannet som dyrepleier eller dyrlege. I enkelte land, Sverige for eksempel (tror jeg ihvertfall), er det ikke lov å være ansatt på en dyreklinikk uten en av disse titlene.

Resepsjonist/klinikkassistent er på en måte det samme. Det varierer veldig fra klinikk til klinikk hva de lar assistene få lov til å være med på. Noen steder får man bare gjøre de litt kjedelige jobbene som å ta telefoner, ta betaling og vaske, mens andre lar deg assistere, hjelpe til under operasjoner osv.

Lykke til med jobbsøkinga! Klinikkarbeid kan være veldig spennende og lærerikt, selv om det innebærer mye rengjøring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber for tiden som Klinikkassisten, og har gjort det i 3år nå. En klinikkassistent jobber ofte som resepsjonist, og hjelper veterinærene med alt de trenger hjelp til. Klinikkassistenen har ingen utdanning, men kurses ofte av klinikken. Jeg startet på 110,- timen i lønn, nå 150,-

I august 2011 startet jeg på utdannelse som Dyrlegesekretær. Det er en helt ny utdannelse i Norge, startet av Fagsenteret i sammarbeid med Veterinærer, Utstyrsgrossister som JFA, Kruuse, Royal Canin, Vetserve med fler. Det er en grunndig utdannelse som går en annen vei enn Dyrepleier utdannelsen og gir mer innsikt i drift, økonomi, vedlikehold, service osv. Les mer om det på linken. Ferdig utdannet får en også fagbrev.

Lykke til :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
På 9.10.2011 at 8:28 PM, Piraya skrev:

Hvordan synes du utdanningen var, Piraya?
Jeg tar samme utdanningen nå. Var innmeldt til det kullet som du gikk på, men tok Oslo Hundeskole istdenfor.... :D

 

 

På 9.10.2011 at 8:28 PM, Piraya skrev:

I august 2011 startet jeg på utdannelse som Dyrlegesekretær. Det er en helt ny utdannelse i Norge, startet av Fagsenteret i sammarbeid med Veterinærer, Utstyrsgrossister som JFA, Kruuse, Royal Canin, Vetserve med fler. Det er en grunndig utdannelse som går en annen vei enn Dyrepleier utdannelsen og gir mer innsikt i drift, økonomi, vedlikehold, service osv. Les mer om det på linken. Ferdig utdannet får en også fagbrev.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Utdannelsen er virkelig bra. De har drevet med det i nesten 10 år og har ansatte som er veterinær og lærere. Vet at de har fått mange avtaler med klinikker nå slik at det er enklere å få jobb som dyrlegesekretær nå enn tidligere. Lønnen stiger også veldig når man har tatt fagbrevet slik at de som har fullført utdannelsen har rett på tarifflønn som er godt over 160 kr timen. Kjenner flere som har tatt denne utdannelsen nå. ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei Jeg har en hund som er 2 år og Og jeg har følgende utfordringer med min hund.  - hun er ca. 2 - 3 kg for mye  - hun kan ha tendens til å klø  - hun spiser bæsj ute når vi går tur. Akkurat som hun går å leter  - hun er for tiden veldig opptatt av å stjele og søke etter mat - hun virker for tiden veldig stresset Nå bruker vi pure natural fra Musti. Jeg valgte en med kun lam for å se om det hjalp på kløen. Det synes jeg det har gjort. Men hun har blitt ekstrem til å spise bæsj ute når vi går tur, og ellers veldig stresset og matgal. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med foret? Er det noen som kan anbefale et for dere tror kan passe min hund, og om dere tror dette kan ha en sammenheng?  Det er en engelsk springer spaniel.     
    • Joda, men synes det var en rar kommentar, ingen andre fikk det.. Fått dårlige nyheter om gamla, første gang jeg har gammel hund- og det er vondt når de får aldersplager.
    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...