Gå til innhold
Hundesonen.no

Leilighet med hund


zobra
 Share

Recommended Posts

Hei,

Vet ikke om dette er det mest riktige stedet å poste dette, men prøver likevel.

Jeg flyttet til Akershus denne våren, og har til nå leid sammen med noen andre, men er nå nødt til å finne meg et eget sted pga. at jeg ikke kan ha hund der jeg bor nå.

Det jeg lurer på er om det er noen her på sonen som vet om leiligheter i området Ski-Ås som leier ut til noen med hund. Har holdt meg oppdatert på finn.no osv, men har ikke funnet så mye til nå. Tenkte jeg skulle prøve her før jeg legger ut en egen annonse på finn.

Om du har noen spørsmål om meg eller Nala ifm. leie, så er det bare å sende PM.

Hvis det er noen her som har tips/råd om fremgangsmåte for å få leid med hund, så er jeg veldig takknemlig for det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter mest sannsynlig ut av kjellerleiligheten jeg leier her i Ås. Den er vel ca 70kvm med 2 soverom + en liten hageflekk. Betaler 6700,- pr mnd ink strøm, internett og kabel-tv. Jeg har fått lov til å ha hund her.

Kan sende deg en PM når vi sier opp leien her, så kan du ringe huseier og spørre.

Det skal nevnes at vi er plaget med fukt her til tider. Derfor har vi funnet mugg i leiligheten, noe som kan være veldig helsefarlig (men ikke alltid). Huseier er ikke villig til å sjekke om det er helsefarlig mugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Teserere sier, de fleste her på sonen har hatt lykke når de la annonse på finn og blitt nedringt :)

Får kanskje overbevise meg selv om å legge ut en annonse i løpet av de neste dagene dersom det ikke skjer noe :)

Jeg flytter mest sannsynlig ut av kjellerleiligheten jeg leier her i Ås. Den er vel ca 70kvm med 2 soverom + en liten hageflekk. Betaler 6700,- pr mnd ink strøm, internett og kabel-tv. Jeg har fått lov til å ha hund her.

Kan sende deg en PM når vi sier opp leien her, så kan du ringe huseier og spørre.

Det skal nevnes at vi er plaget med fukt her til tider. Derfor har vi funnet mugg i leiligheten, noe som kan være veldig helsefarlig (men ikke alltid). Huseier er ikke villig til å sjekke om det er helsefarlig mugg.

Dette høres veldig interessant ut, hvis vi ser bort fra muggproblemet. Er det pga kostnader at huseier ikke ønsker å sjekke det opp?

Er det i løpet av denne høsten du flytter ut? Du kan gjerne svare meg på PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig interessant ut, hvis vi ser bort fra muggproblemet. Er det pga kostnader at huseier ikke ønsker å sjekke det opp?

Er det i løpet av denne høsten du flytter ut? Du kan gjerne svare meg på PM :)

Flytter ut til jul/nyttår.

Det pga kostnader (kan fort koste 30 000) og fordi huseier ikke bryr seg om noe. Litt kjekt når man har hund, men litt kjipt når man har problemer...!

Jeg fikk forøvrig ingen tilbakemeldinger på finn-annonsen der jeg søkte etter leilighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fik mange henvendelser når vi la ut annonse, så anbefaler å gjøre det på det sterkeste ;) Selv om det er dyrt, så er det verdt det. Vi hadde minst 8 stk vi kunne velge hvis vi ville :) Det er lettere for utleier å lese om leietakeren for å så ta kontakt med de som høres bra ut, enn å få masse ukjente folk på visnning, tipper jeg. Ihvertfall det vi fikk høre av de vi leier hos nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nevnes at vi er plaget med fukt her til tider. Derfor har vi funnet mugg i leiligheten, noe som kan være veldig helsefarlig (men ikke alltid). Huseier er ikke villig til å sjekke om det er helsefarlig mugg.

Bare vær forsiktig, jeg har vært sykmeldt pga helsefarlig mugg, og immunforsvaret mitt var svekket i hele ett år i ettertid. Samt spesielle symptomer som svimmelhet, kvalmhet, mye mer utsatt for forkjølelse osv.

Da ville jeg heller påtatt meg å ta den sjekken selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan følge med på sidene til studentsamskipnaden i Ås. De har en egen side der private utleiere kan annonsere. Selvsagt er det i utgangspunktet studenter som søker på disse boligene, men det er jo ikke noe i veien for å prøve og høre hva de sier. Kanskje noen tillater hund - man må jo bare ringe rundt og høre.

Det ligger også ute bofellesskap der.

http://sias.no/bolig/bolig_for_student/private_boliger_/private_boliger.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut annonse på Finn selv og ble kontaktet av tre personer i løpet av noen timer etter den ble lagt ut. Da hadde jeg begynt å gi opp letingen, ingen jeg var i kontakt med var interessert i hundeeiere. Egen annonse var siste utvei, jeg hadde ikke store håpet, men det ordnet seg jo greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp og råd :)

Her om dagen var jeg på en visning der de tillot hund. Stor leilighet på en gård med fint turterreng like utenfor. Det var mange som ønsket plassen, så jeg følte ikke at sannsynligheten var så stor, men i går fikk jeg svar på at de valgte meg! :D

Så nå er det bare å vente en måneds tid før jeg kan hente Nala og flytte inn :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med leilighet :D Det var veldig motiverende for meg å se at det har ordnet seg med en leilighet (og ble valgt) selv om du har hund!

Selv leiter jeg etter en leilighet i Akershus med greie kollektivmuligheter inn til Oslo. Den eneste som har svart på min annonse (som har ligget ute i over en måned) var en svindler med stjålet identitet. Skuffelsen var kjempestor da jeg forsto tegninga. Alle passende leiligheter har jeg også fått NEI til å ha hund i. Så hvis jeg kan låne denne tråden, og motta noen tips, da kunne det kanskje være til hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...