Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder til reklamefilminnspilling imorgen Tirsdag 4. oktober


Wireframe
 Share

Recommended Posts

Hei!

For en kjent hundeutstyrsleverandør leter vi etter fine/morsomme hunder/hundeeiere som har lyst å stille opp på kort varsel til en reklamefilminnspilling i Drammen imorgen!

Vi er på utkikk etter små/mellomstore hunder som

- er søte eller morsomme

- er nogenlunde trygge, lydige og rolige

- passer sammen med andre hunder

Ekstra: Om noen har en liten bulldog (gjerne fransk bulldog) så er det ekstra ønsket.

Svar gjerne her eller med PM med bilder og kort info om hunden/hundene du kan stille opp med. Oppdraget er i utgansgpunktet ubetalt(noe godtgjørelse er aktuelt), men kan være en spennende, morsom og lærerik opplevelse både for hund og eier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame og så er det ubetalt? - får ikke håpe det er soniser som lar seg blir utnyttet til dette.

Så enig, så enig...

Man skal altså hjelpe en oppdragsgiver som mest sannsynlig får betalt fra kunde til å stille opp gratis, for at oppdragsgiver skal sitte igjen med mest mulig penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mye vi mennesker får betalt for å være med på reklamer, så synes jeg det er ganske drøyt å be om at folk bruker av tida si for å stille opp med bikkjene sine på det her. Tilogmed statistjobber i reklamefilmer er betalt, altså. Begge mine hunder er registrert hos castingbyrået mitt, og det kunne aldri falle inn verken meg eller bookerne mine å stille opp på jobb uten betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, så enig...

Man skal altså hjelpe en oppdragsgiver som mest sannsynlig får betalt fra kunde til å stille opp gratis, for at oppdragsgiver skal sitte igjen med mest mulig penger?

Selv om vi skulle ønske det er ikke budsjettene i Norge så store at vi kan leie proffesjonelle hundemodeller. Fordelen med dette er at oss "vanlige folk" helt frivillig får muligheten til å være med på noe gøy - hvis vi vil det. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøver ikke tjene penger på morsomme greier selvom andre tjener på det jeg. Og ikke ville jeg følt meg utnyttet heller da valget er mitt.

Mine hunder har flere ganger vært med på type sånt og like morro har vi hatt det hver gang. Og like stolt har jeg vært når jeg har sett det ferdige resultatet uansett om jeg har fått en krone for det eller ikke.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hadde vært spennende jeg, tenk å få se bikkja si på tv, liksom! Med mindre det er en sånn lokalreklame for Tv Buskerud eller noe sånt kjedelig, selvsagt.

Jeg har til og med ei lite, nett, kjempeblid og morsom engelsk bulldog-tispe på rett under året, som sikkert hadde storkost seg, men jeg har ironisk nok ikke penger til å komme meg til Drammen engang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg er skeptisk til dette, er at det ofte tar voldsomt mye tid med en sånn innspilling. Og det er ikke snakk om å leie hundemodeller, men å gi en påskjønnelse til de eierne som stiller opp og bruker av tid og energi på å delta med hunden sin. :)

Men jeg innser at jeg sikkert har blitt litt fin på det med åra. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å stille opp gratis i hvertfall! Ja greit å få betalt sikkert, men det er morsomt for MEG og en utfordring, lærerikt og Tesh hadde i hvertfall syns at det greit, godbiter, oppmerksomhet, det er det hun lever for det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi skulle ønske det er ikke budsjettene i Norge så store at vi kan leie proffesjonelle hundemodeller. Fordelen med dette er at oss "vanlige folk" helt frivillig får muligheten til å være med på noe gøy - hvis vi vil det. (:

Er vel greit å tillby noen slanter for at noen her evt. skulle stille opp med hunder. Jobber vel ikke gratis dere heller regner jeg med?

Er jo sef. opp til hver enkelt om man har lyst til å gjøre slikt gratis, men personlig liker jeg det dårlig.

Nå har sikkert ikke jeg verdens lydigste hun som passer inn heller, men skulle jeg vert med her, så skulle jeg vertfall i det minste krevd å få dekket reise tur/retur samt kost/losji for meg og hund. Samt en liten slant som takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel greit å tillby noen slanter for at noen her evt. skulle stille opp med hunder. Jobber vel ikke gratis dere heller regner jeg med?

Er jo sef. opp til hver enkelt om man har lyst til å gjøre slikt gratis, men personlig liker jeg det dårlig.

Nå har sikkert ikke jeg verdens lydigste hun som passer inn heller, men skulle jeg vert med her, så skulle jeg vertfall i det minste krevd å få dekket reise tur/retur samt kost/losji for meg og hund. Samt en liten slant som takk for hjelpen.

Vi ønsker selvfølgelig ikke å være smålige så vi kan helt sikkert få til en ordning på det. Enten i form av en enkel godtgjørelse eller noen nye hundeprodukter. Det er bare viktig for oss at ikke folk forventer at de skal tjene masse på dette. Og som noen av dere skriver så er dette KUN for de som har LYST :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi skulle ønske det er ikke budsjettene i Norge så store at vi kan leie proffesjonelle hundemodeller. Fordelen med dette er at oss "vanlige folk" helt frivillig får muligheten til å være med på noe gøy - hvis vi vil det. (:

Frivillig arbeid er greit nok det, men for meg blir dette feil når noen tjener penger på det. Er det f.eks TV reklame, så tjener de som lager reklamen gode penger og TV kanal gjør det også - det samme gjør de det reklameres for. At budsjettene er små er ingen grunn for å utnytte noen for at 'hey, her kan dere ha det morro' så kan vi tjene penger på dere.

Men det er klart - folk er dumsnille og det er selvfølgelig mulig å utnytte og det gjøres jo - frivillig ja, men etisk riktig, nei. Det er aldri greit å utnytte folk slik - selv om de har det morsomt - det er kun kapital som er bakgrunnen uansett.

Ikke profesjonelle hundemodeller, så da er de andre 'liksom' gratis? - Selv ukjente skuespillere får lønn, selv om dette er under 'de profesjonelle's nivå

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillig arbeid er greit nok det, men for meg blir dette feil når noen tjener penger på det. Er det f.eks TV reklame, så tjener de som lager reklamen gode penger og TV kanal gjør det også - det samme gjør de det reklameres for. At budsjettene er små er ingen grunn for å utnytte noen for at 'hey, her kan dere ha det morro' så kan vi tjene penger på dere.

Men det er klart - folk er dumsnille og det er selvfølgelig mulig å utnytte og det gjøres jo - frivillig ja, men etisk riktig, nei. Det er aldri greit å utnytte folk slik - selv om de har det morsomt - det er kun kapital som er bakgrunnen uansett.

Akkurat det jeg mener også. Som tidligere yrkesaktiv innenfor kommersiell underholdningsbranje er jeg imot måten dette legges fram på. Selvsagt kan det være moro, men så lenge hensikten er å generere inntjening på et kommersielt produkt, så skal alle involverte få sin del av kaka. Jeg regner med at ingen andre i crewet stiller opp gratis med mindre de er rett ut av skolen og desperate etter å få en fot innafor. Man gjør en jobb og skal få betalt deretter.

Men klart - så lenge folk fristes med glamour og morsomme opplevelser, så vil det alltid være folk som lar seg utnytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuu så "utnyttet og dumsnill" jeg er fordi jeg har lyst (som jo TS skrev) til å stille opp på noe sånt uavhengig av om jeg tjener på det eller ikke. Har gjort det før og hadde stor morro av det, men jeg er visst bare dum jeg.

Heldigvis for meg er jeg en oppegående sjel som klarer ta et valg selv uavhengig av hva andre mener om meg.

Merkelig igrunn, at så mange skal mene så mye når valget igrunn er ens eget.

Har du lyst har du lov, syntes du det er teit, la det være.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, Tøfflus, i at det blir litt for drøyt å påstå at de som vil være med på dette er "dumme". Har man tid og lyst er det selvsagt bare å sette i gang. :)

Jeg gjorde en del ting gratis i min pure ungdom sjøl, men nå synes jeg ikke reklamefilminnspillinger og sånne ting er så ekstremt stas lenger (men ikke misforstå, jeg vil svært gjerne være med på dem likevel, men da med betaling!). Men om man ikke har deltatt på sånt før og har tid, så skjønner jeg jo besnærelsen.

Problemet er at veldig mange produsenter belager seg på nettopp den fascinasjonen for ting utenom det vanlige som gjør at vi veldig gjerne vil få våre 5 minutter i rampelyset eller få vist fram verdens fineste hund, og aldri budsjetterer med at folk kanskje burde fått en 500-lapp for å bruke 6 timer på å vente på et bilde som det tar 5 minutter å ta. :) Det er DET jeg synes er dumt, ikke at folk ønsker å delta på dette.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett få managementavtaler som tillater slik gratisjobbing, så dere må helt klart sjekke med hundens manager før dere stiller opp på noe sånt folkens!

Ja Sandra, vi husker vel alle din realitykarriere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, Tøfflus, i at det blir litt for drøyt å påstå at de som vil være med på dette er "dumme". Har man tid og lyst er det selvsagt bare å sette i gang. :)

Tusen takk :)

Dumsnill er ikke i det samme som dum. Det er bare slike som er så snille at andre utnytter seg av det.

Jeg er ikke spesielt snill og jeg føler meg så absolutt ikke utnyttet ved å gjøre noe jeg har lyst til.

*og sånn bare for å ha sagt det, jeg har tjent penger på det også jeg, men jeg syntes fremdeles sånt er gøy uansett og har jeg anledning og lyst, sier jeg ja uten å la pengene bestemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumsnill er ikke i det samme som dum. Det er bare slike som er så snille at andre utnytter seg av det.

Personlig ville jeg ikke vært med på dette uansett om der var penger involvert eller ikke. Men om jeg hadde hatt lyst, ville det vel bare vært dumt å ikke være med utifra et prinsipp om at andre ikke skal tjene penger på meg og mine aktiviteter. Prinsipp kan ofte være bra, men det kan også av og til være litt for begrensende.

Skal man snakke om utnyttelse her, må det vel være snakk om en gjensidig utnyttelse. Og da er det vel kanskje ikke utnyttelse likevel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...