Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder til reklamefilminnspilling imorgen Tirsdag 4. oktober


Wireframe
 Share

Recommended Posts

Men om jeg hadde hatt lyst, ville det vel bare vært dumt å ikke være med utifra et prinsipp om at andre ikke skal tjene penger på meg og mine aktiviteter.

Tja, når man vet at de 'proffe' går glipp av inntekter pga folk stiller opp gratis, så blir det kanskje litt feil?

Det er vel ikke prinsippet at andre ikke skal tjene penger på deg og dine aktiviteter, men at det er kun de som skal gjøre det det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, når man vet at de 'proffe' går glipp av inntekter pga folk stiller opp gratis, så blir det kanskje litt feil?

Joda jeg ser den. Omtrent som om noen fikk hjelp av noen til å dressere hunden gratis. Litt kjedelig for den som driver profesjonelt og taper inntekt kanskje?

Det er vel ikke prinsippet at andre ikke skal tjene penger på deg og dine aktiviteter, men at det er kun de som skal gjøre det det er snakk om.

Men da lar man jo et prinsipp hindre en aktivitet man brenner etter å få være med på. Ikke nødvendigvis noe galt i det, Vi er jo forskjellige både når det gjelder prinsipper og lyster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg ser den. Omtrent som om noen fikk hjelp av noen til å dressere hunden gratis. Litt kjedelig for den som driver profesjonelt og taper inntekt kanskje?

Gratis og gratis fru blom - ingen gjør noe gratis av kommersielle aktører uten at de tjener på det, så da hadde de tjent godt på denne treningen via reklamefilm osv ... da er det den veien de har tatt inn pengene. Joda, det har vært gratis for hundeeier, men firma har tjent mer enn hva de ville gjort hvis de kun skulle tatt penger for selve treningen.

Men da lar man jo et prinsipp hindre en aktivitet man brenner etter å få være med på. Ikke nødvendigvis noe galt i det, Vi er jo forskjellige både når det gjelder prinsipper og lyster ;)

Joda, men det blir litt som å gjøre en reell jobb man syns er morro - der betviler jeg at folk sier nei takk til lønnsøkning? De har andre til å forhandle for seg ofte (forbund), mens her i denne tråden har de hatt meg m/flere - det er nå åpnet for goder og kanskje noe utstyr - de er jo fri til å si nei takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis og gratis fru blom - ingen gjør noe gratis av kommersielle aktører uten at de tjener på det, så da hadde de tjent godt på denne treningen via reklamefilm osv ... da er det den veien de har tatt inn pengene. Joda, det har vært gratis for hundeeier, men firma har tjent mer enn hva de ville gjort hvis de kun skulle tatt penger for selve treningen.

Jeg vet da mange som har hjulpet andre gratis jeg. I alle fall når det gjelder den økonomiske siden av det. Om man går dypere og tenker at det ikke finnes noen som er altruistiske, så er det sikkert en sannhet i det. I mitt eksempel der en bekjent hjelper til med hundedressur gratis, er der sikkert andre motiver som gir en annen gevinst enn penger. Det være seg å få vise at man kan det, øke sin selvfølelse, har brennende interesse for hunder... ol.

Uansett årsak så vil den profesjonelle som da ikke får jobben tape inntekt på det. Om det er rett eller galt... tja... Kommer vel an på hvem man spør det ;)

Joda, men det blir litt som å gjøre en reell jobb man syns er morro - der betviler jeg at folk sier nei takk til lønnsøkning? De har andre til å forhandle for seg ofte (forbund), mens her i denne tråden har de hatt meg m/flere - det er nå åpnet for goder og kanskje noe utstyr - de er jo fri til å si nei takk :)

hehe...Joda, du har gjort en god jobb :D Kanskje jeg skulle hatt deg til å forhandle for meg når jeg får lyst til å hjelpe noen med hunden sin da :P (Jeg driver ikke lenger profesjonelt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er forskjell på å stille opp gratis f.eks. for hundeklubben for å tjene litt penger til klubben, eller promotere sporten/rasen/klubben, og det å stille opp gratis for en kommersiell aktør som selv driver kun for å tjene penger. Et tips til TS er da også å kontakte f.eks. en hundeklubb og betale dem litt for å stille opp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et mas om betalt, da?

Kan man ikke være med på slikt fordi man selv får en lærerik og kanskje morsom opplevelse - uten å tenke på penger, penger og penger hele tiden?

Synes det er skikkelig moro å ha hatt med hunder i reklame for både Donald Duck og Braathen, jeg... Å få to valper på forsiden av Hjemmet plaget meg heller ikke noe særlig - selv om jeg ikke fikk noe betalt..

At noen "kommersielle hundeeiere" mister oppdrag på det er jo synd for deres del. Men for min egen del så var det bare morsomt, uansett. Det kan definitivt være med på å promotere rasen min - og det er udelt positivt.

Dessverre er nok hundene jeg har nå særdeles uoppdragne, så jeg mistenker at det å være med på noe slikt nå vil bare være flaut...

LOL

Susanne

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et mas om betalt, da?

Kan man ikke være med på slikt fordi man selv får en lærerik og kanskje morsom opplevelse - uten å tenke på penger, penger og penger hele tiden?

Synes det er skikkelig moro å ha hatt med hunder i reklame for både Donald Duck og Braathen, jeg... Å få to valper på forsiden av Hjemmet plaget meg heller ikke noe særlig - selv om jeg ikke fikk noe betalt..

At noen "kommersielle hundeeiere" mister oppdrag på det er jo synd for deres del. Men for min egen del så var det bare morsomt, uansett. Det kan definitivt være med på å promotere rasen min - og det er udelt positivt.

Dessverre er nok hundene jeg har nå særdeles uoppdragne, så jeg mistenker at det å være med på noe slikt nå vil bare være flaut...

LOL

Susanne

Jobber selv i et forlag hvor vi blandt annet lager diverse kalendere (samt en drøss andre ting) For en stund tilbake skulle vi lage en såkalt norgeskalender med bilder tatt i Norge. Slike bilder satt ikke vi på, så da mått vi kjøpe rettigheter til å bruke bilder vi likte.

Når et forlag spør hobbyentusiaster og diverse privatpersoner om dem vil stille opp med bilder (gratis) så får du omtrent alle bildene kastet etter deg og dem slåss nermest for å få SITT bilde på trykk så hele norge forsett det. Det er desverre ikke helt slik det fungerer i virkeligheten hvis man er seriøs.

Jeg ser dog for meg at en slik løsning hadde vert noe for et mindre konkurrerende forlag med langt mindre marginer for å komme seg ut på markedet.

Vi må prise produktene våre ut fra mange ting og hvis vi må begynne å spørre om gratis varer fra trykkerier, så er det noe man gjør feil.

1. Man prøver seg, for å få mest mulig fortjeneste selv.

2. Man har rett og slett ikke annen mulighet.

Løsning:

1. Man er egoistisk og blotter for forretningssans samt står i fare for å bli tatt useriøst.

2. Man driver feil og eller er en veldig liten aktør som har fått en "stor bestilling" fra en større og kjent kunde. Når slikt skjer så mangler det ofte midler for utlegg.

Det er jo på ingen måte ulovlig det som blir gjort her, men høyst umoralsk. Det at man får en "slant" er jo greit og det letter jo trykket litt, for ikke mange her inne har jeg for meg er proffesjonelle.(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...