Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 1 og 2 oktober


Toril
 Share

Recommended Posts

Ingen som har hyggelige nyheter derfra?

Det har i alle fall jeg - så da skryter jeg hemningsløst av "min" lille fawne Pita (Ch Taildown's Jitterbug) som jeg har lånt av valpekjøpere i helgen.

BIR og 4.BIG var dagens fangst - og det var akkurat så moro å stille henne som jeg husker fra NKK Kr.sand da hun ble champion.

Morsomt å vise fram en fawn hund - det er ikke så mange av dem. Og jeg lo litt av å få "dark eyes" på kritikken når det er de lyseste øynene rasen kan ha... (sånn gulhvite - omtrent som en sandstrand, fargevarianten heter fakstisk sand i Sverige).

Gøy når "barna" viser seg godt og blir satt pris på!

Ny dag i morgen, nye sjangser...

Susanne

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... gratulerer til dere alle!

Særlig til Torill. FIneste tjukk og go, det!

Vi har for første gang på leeeeeeeeenge ikke stillt i leto, vi!

Vi leverte Lykke til sine nye eiere i Lithauen i går (snufs, men hun får et herlig hjem)

Også ble Brasilianeren vår stillt i Frankerike til Cert og Cacib! WOHO!

Vi dro ned til leto i går-kveld, da. Bare for å være litt sosiale :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var virkelig ikke en koselig utstillingsdag for oss.. Ophelia ble stilt av samboeren min for første gang da jeg måtte på jobb. Var utrolig spent på hvordan det skulle gå ettersom hun nylig har vært masse hos vet med vondter i munnen, og slemme veterinærer, så hun har vært livredd for munnen sin. Dommeren skulle selvfølgelig GRAVE lengst mulig inn i munnen hennes, og da ble hun selvfølgelig livredd. Fikk kip.

Så idag var vi veldig i tvil om vi skulle stille, for ville ikke gi henne enda flere vonde opplevelser i ringen før hun var helt trygg på bordet igjen. Men trente masse igår kveld og det gikk veldig bra, så dro opp og så ann dommeren. Hun sjekket bare bittet, og virker rolig og fin. Så vi bestemte oss for å prøve. Ophelia trakk seg litt med engang hun kom opp på bordet, og da fortalte jeg dommeren at hun hadde en dårlig opplevelse igår. Så da stod dommeren bare og koste med henne mens hun bedømte henne, også så hun på tennene til slutt når hun var litt roligere. Og det gikk uten noe som helst protest :D Så jeg ble bare så utrolig glad at gårdsdagen ikke hadde ødelagt henne totalt. Vi vant klassen, men uten ck. Bedskjed om at hun trengte mer "ring experience". Helt greit det :) Men en veldig bra kritikk sånn utenom da :)

gratulerer til alle som har gjort det bra! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hjemme fra Leto - dro før gruppene, jeg har dratt på meg en forkjølelsen som bare blir værre og værre - nå renner snørr og tårer mens jeg venter på resultatene fra gruppefinalen.

Harlye Noahsønn ble BIR i dag også, danket ut ett par championer på strak arm gjorde han vakre gutten. Amaya som jeg handlet i Danmark i sommer fikk blått i går fordi hun bare passet og ikke ville stå - derfor dro jeg til Leto i dag for å stille henne og det gikk strålende det - Amaya traver som bare det, står fint og får certet og blir 2. beste tispe...

Så nå venter vi bare på høre om Harley blir plassert i gruppen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var virkelig ikke en koselig utstillingsdag for oss.. Ophelia ble stilt av samboeren min for første gang da jeg måtte på jobb. Var utrolig spent på hvordan det skulle gå ettersom hun nylig har vært masse hos vet med vondter i munnen, og slemme veterinærer, så hun har vært livredd for munnen sin. Dommeren skulle selvfølgelig GRAVE lengst mulig inn i munnen hennes, og da ble hun selvfølgelig livredd. Fikk kip.

Så idag var vi veldig i tvil om vi skulle stille, for ville ikke gi henne enda flere vonde opplevelser i ringen før hun var helt trygg på bordet igjen. Men trente masse igår kveld og det gikk veldig bra, så dro opp og så ann dommeren. Hun sjekket bare bittet, og virker rolig og fin. Så vi bestemte oss for å prøve. Ophelia trakk seg litt med engang hun kom opp på bordet, og da fortalte jeg dommeren at hun hadde en dårlig opplevelse igår. Så da stod dommeren bare og koste med henne mens hun bedømte henne, også så hun på tennene til slutt når hun var litt roligere. Og det gikk uten noe som helst protest :D Så jeg ble bare så utrolig glad at gårdsdagen ikke hadde ødelagt henne totalt. Vi vant klassen, men uten ck. Bedskjed om at hun trengte mer "ring experience". Helt greit det :) Men en veldig bra kritikk sånn utenom da :)

gratulerer til alle som har gjort det bra! :)

Hun fikk vel ikke kip? Var vel heller ikke møtt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR og BIG.3 på egenoppdr. "Pita" i dag - ett hakk bedre enn i går, selv om hun oppførte seg som en dust både i rasen og gruppa.. Kjempemoro med godt resultat i alle fall!

Gratulerer alle som er fornøyde med dagen!

Utstillngen sånn generelt var jo "som alltid" på Letohallen. Men denne gangen burde noen få en smekk på lanken for dårlig ringplasseringer. Smekkfullt innerst i hallen, nærmest umulig å både bevege seg eller å sette opp bur/bord, etc.

Mens store deler av hallen, nærmere utgangen, var nærmest tom for både folk og ringer.. Hadde den plassen vært litt bedre fordelt hadde det vært fint.

Susanne

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...