Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor har du vannskåla?


SFX
 Share

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jupp, enkelt spørsmål - hvor har du hundens vannskål plassert? Jeg synes den alltid står i veien, og er lei av å snuble i den, tråkke oppi den, tråkke i vannsølet rundt, sparke borti så det skvulp

Hundene mine sin skål står ved siden av kjøleskapet. Ikke i veien for meg, men tydeligvis for hundene innimellom..

Huh... Det må vere eit langt trappetrinn, eller eit veldig smalt kjøpeskåp... . Her står vasskåla i eit stativ saman med matskåla, og stativet er plassert i yttergangen, inntil veggen rett innanf

Vannskåla står her ved siden av matskåla, og begge deler står på kjøkkenet, ved veggen ved siden av kjøleskapet. Har hittil ikke snublet borti noen av delene, på vei ut og inn av kjøkkenet. Passasjen er bred, så man trenger ikke kline seg inntil veggen der skålene er :- )

Jeg har også en vannskål (stor) ute, for det hender hun blir tørst når vi leker og herjer ute i hagen. Eller besøkende hunder blir tørste og tar seg en skvett derfra. Men den skåla er av keramikk, så den må jeg vel ta inn nå som det snart er tid for nattefrost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 70 liters plastbøtte i hagen, det funker bra. Ingen søling inne og ikke tråkker jeg i den.

Har en skål på kjøkkenet ved veddunken og den er konsekvent i veien, så er det ingen bikkjer inne så hiver jeg ut vannet og slenger den oppå veddunken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stående på badet oppe. Da står den helt inne med badekaret, en plass jeg sjeldent står eller går. I tillegg har vi to stykker nede. En på vaskerommet/hunderommet inntil en vegg, der står den heller ikke i veien, og en i yttergangen inntil en vegg som jeg heller ikke syns den står i veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står skåla på kjøkkenet også har jeg ei på soverommet siden jeg lukker døra om natta og gjerne vil at de skal ha tilgang på vann da også.

Ellers er jeg veldig glad for at hundene mine ikke søler når de drikker for noe av det verste jeg vet er å bli våt på sokkene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannskåla står på en spisebrikke på stua. Brukte å ha den på kjøkkenet, men ble så mye styr å flytte den inn i stua hver gang jeg skulle ut (hunden ligger i stua når jeg er borte), så jeg fant en permanent plass rett innenfor døra. Den er litt i snublesonen min, men det var enten det stedet eller et hvor jeg måtte gå litt lenger for å bytte vann.. latskapen seiret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står vannskålene inntil en sofabenk på et brett i gangen, og er veldig i veien - jeg snubler i skåler eller brett titt og ofte, og Norma logrer stadig ting ned fra sofabenken og plask i vannet. Dog hjelper det ikke så mye på plassen at det står en sykkel i gangen heller :P

Ideellt sett burde vannskålene stått på kjøkkenet, men av diverse årsaker stenger jeg døren til mellomgangen, kjøkken og bad når jeg er borte og på natten. Jeg er for lat til å flytte skålene fram og tilbake :aww:

Å ha skålene i stuen eller på soverommet er uaktuelt på grunn av gulvet og plass, så jeg må vel bare prøve å finne en fornuftig plassering i gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står litt i veien, men kan egentlig flyttes et hakk bort nå til et slags innhul i gangen. Men ingen av oss har snublet eller tråkket i den enda.

Den står på en fin sånn plastikkmatte, men det er jo uansett fliser på gulvet (med varmekabler) så søl blir fort borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står der den blir satt ned sist den ble fylt på. Noe som er helt tilfeldig, gjerne midt på gulvet slik at man lett skal kunne tråkke i den en travel morgen.

Skjønner ikke hva du snakker om, jeg. Nå står det en på stuegulvet (nesten tom) og en på kjøkkenet. Hundene må da ha vann. Hele tiden og midt i fleisen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske stor bolle stående på kjøkkenet i en krok hvor den ikke er i veien så lenge jeg ikke mister kjøkkenhåndklet fra dingsen den henger på (er ikke en knagg men en sånn lang stålkant-ting) og ned i vannskåla. Har skjedd, men ikke ofte så det får gå. Har hatt en på soverommet og en på badet også, i tillegg til den på kjøkkenet. Vet ikke helt hvorfor jeg hadde det, men de ble fort fjernet fordi de var i veien hele tiden.

Mat blir gitt på kjøkkenet, og matskålen fjernes med den gang hundene er forsynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner dere i alle fall ikke lever med et knertmonster og søstra hennes som er med på alt som er gøy, for her har vi i alle fall ikke åpne dører (eller vann) på stua, for der har de nemlig fest hvis jeg ikke er der sammen med dem med å løpe rundt og rundt stuebordet og opp i sofaen mens Aiko bjeffer henrykt. Vi har heller ikke vann på badet, for det hender nemlig at jeg kler av meg der og ikke legger alt oppi skittentøysdunken med en gang, og det har skjedd både en og to ganger at jeg finner truser rundt omkring i leiligheten... I tillegg er de veldig glade i å hente seg doruller ved leilighet, som det er veldig stas å rive i filler for deretter å rulle seg i alt papiret etterpå.

Her har vi ei skål langsmed veggen i gangen, og en i kroken mellom kommoden og skapet på soverommet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei vannskål på kjøkkenet, inntil veggen. Det blir alltid litt søl, så jeg har et lite håndkle under. I tillegg så har jeg ei skål med vann på soverommet, og ei på vaskerommet :)

Litt tykke håndklær er kjempe fint å ha :) Jeg har svarte som er så små at det akkurat er plass til ei slål på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi et lite hjørne fra stuen og inn til kjøkkenet som matskål og vannskål står. Jeg går bare borti det om jeg er SKIKKELIG svimete.

Jeg trodde at jeg kom til å bli plaget med vanndrypping siden jeg har skjeggedyr, men hun sleiker seg alltid rundt munnen før hun forlater vannskåla. Rett og slett drikker hun veldig pent, finner aldri vann utenfor skåla :huh:

En smooth jrt jeg kjenner hiver vannet rundt seg når hun drikker, glad jeg ikke har DET problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner dere i alle fall ikke lever med et knertmonster og søstra hennes som er med på alt som er gøy, for her har vi i alle fall ikke åpne dører (eller vann) på stua, for der har de nemlig fest hvis jeg ikke er der sammen med dem med å løpe rundt og rundt stuebordet og opp i sofaen mens Aiko bjeffer henrykt. Vi har heller ikke vann på badet, for det hender nemlig at jeg kler av meg der og ikke legger alt oppi skittentøysdunken med en gang, og det har skjedd både en og to ganger at jeg finner truser rundt omkring i leiligheten... I tillegg er de veldig glade i å hente seg doruller ved leilighet, som det er veldig stas å rive i filler for deretter å rulle seg i alt papiret etterpå.

Her har vi ei skål langsmed veggen i gangen, og en i kroken mellom kommoden og skapet på soverommet. :)

*fnis* Det der gjorde Spés også da jeg passet henne. Jeg er ikke vant til at hundene forsyner seg av klesvasken (som alltid ellers ligger i kurven eller i maskinen bare ikke da), så jeg ble litt overrasket da hun kom flere ganger lå og koste seg på teppet med en av trusene mine :o Søte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannskålen stod alltid i veien da den stod på kjøkkenet, tror generelt det er et dårlig sted å ha den om du ikke er så heldig å ha et stort kjøkken. Nå har vi vannskålen foran peisen.. den fungerer ikke så da er ikke vannskålen i veien heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...