Gå til innhold
Hundesonen.no

Tor Fløysvik bærer hunden i bare pelsen


Poter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når man kan gjøre slikt med tv team til stede, så lurer jeg alltid hva man gjør når man er alene. Og at det aldri skal skje igjen, er garantert at det aldri skal skje igjen så lenge det er publikum ti

Var det fjernet fra reprisen? Nei, der var det..djeezes! Det kan ikke være første gang den hunden bæres slik, om man skal tolke det man ser! TOR FLØYSVIK: DU MÅ IKKE ETT SEKUND TRO AT VI H

Det der gjorde ikke meg særlig klokere du? Hvordan bar han henne i utgangspunktet hvis han mistet grepet fordi bikkja var våt og dette var den naturlige måten å løfte henne videre på? Og hva har det a

"Informasjonssjef i Norges Jeger -og Fiskeforbund, Espen Farstad, har sammen med andre i forbundet sett det nevnte klippet. – Vi reagerer ikke veldig mye på klippet, og ser ingen dramatikk i at han løfter hunden i nakkeskinnet, sier Farstad som presiserer at det er vanskelig å uttale seg ut fra bildene i saken, men at det ikke er noe galt med løftemetoden Fløysvik bruker i reportasjen. "

Frahttp://www.tv2.no/un...en-3594703.html

Reagerte på den jeg...

Det som kanskje er det triste i dette er ikke AT Tor Fløysvik bærer hunden sin slik, men at lederen i NJFF ikke reagerer negativt på Fløysvik håndtering av hunden.

Enig, men jeg er dessverre ikke overrasket når det kommer fra Farstad'n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kan gjøre slikt med tv team til stede, så lurer jeg alltid hva man gjør når man er alene. Og at det aldri skal skje igjen, er garantert at det aldri skal skje igjen så lenge det er publikum til stede utover egne treningskamerater med samme filosofi. Det viser jo formannen i sin uttalelser at dette antakelig ikke er så uvanlig å handtere hunden på denne måten...

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tv2.no/un...nd-3595193.html

"Norges Jeger-og Fiskeforbund, reagerte ikke på måten Fløysvik behandlet hunden sin på, og syntes ikke det var stor dramatikk i at han løftet hunden i nakkeskinnet.

Nå er det forbundet som får kraftig gjennomgå av kjendisveterinær Mostue.

Om dette er vanlig i jaktsammenheng og noe Norges Jeger -og Fiskeforbund oppfordrer til, erklærer jeg til krig, sier Mostue til «God kveld Norge».

Hun møter gjerne representanter fra foreningen til debatt om det hun omtaler som uakseptabel oppførsel.

– Jeg møter de gjerne til debatt etter jeg har anmeldt alle de som praktiserer dette til mattilsynet for dyremishandling . Å løfte en så stor hund etter huden og skinnet er helt uakseptabelt, sier hun."

:thumbs: :thumbs: :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare sjokkert og ordentlig provosert!

Ville ikke hørt på den brølinga jeg heller om jeg hadde vært Flor, sikkert ikke første gangen han tar tak i henne på den måten heller.

Pappa er gammeldags i dressurtreninga på jaktsetteren (irsk) vår hjemme også, men sånt har han da aldri gjort. Ikke i jaktsammenheng heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at han ikke holdt i skinnet da? Jeg bærer Casper i halen rett som det er, slenger ham over skulderen.

Film? :lol:

Glad for å høre noe fornuftig fra Mostue!

Og hvis dette fører til økt fokus på metodene i jakthundmiljøet så er jo det supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av kommentarene: "skjerp deg marianne. tor fløysvik har hatt hunder i mange år før din tid å, han har hatt noen av norges beste hunder og den løfte metoden han bruker er den metoden stort sett alle flinke hundedresører bruker, du må tenke deg om før du kommer med slike utalelser. også må du se på bakgrunnen til fløysvik og hvor mange hunder han har hatt, jeg sitter som DK i Norsk engelsk setter klubb og jeg har selv kennel, det ser brutalt ut på tv, men hunden har bare godt av det så lenge man følger opp med kjærlighet når hunden gjør det bra, men en fuglehund skal respektere en komando og når den ikke gjør det skal den irettesettes,(dere må tenke at det er jakthunder vi driver med ikke puddler) "

Det er håløst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av kommentarene: "skjerp deg marianne. tor fløysvik har hatt hunder i mange år før din tid å, han har hatt noen av norges beste hunder og den løfte metoden han bruker er den metoden stort sett alle flinke hundedresører bruker, du må tenke deg om før du kommer med slike utalelser. også må du se på bakgrunnen til fløysvik og hvor mange hunder han har hatt, jeg sitter som DK i Norsk engelsk setter klubb og jeg har selv kennel, det ser brutalt ut på tv, men hunden har bare godt av det så lenge man følger opp med kjærlighet når hunden gjør det bra, men en fuglehund skal respektere en komando og når den ikke gjør det skal den irettesettes,(dere må tenke at det er jakthunder vi driver med ikke puddler) "

Det er håløst...

I rest my case!! :(:thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er håløst...

Jepp. Jeg har diskutert med den gjengen mange ganger.

Og hvis dette fører til økt fokus på metodene i jakthundmiljøet så er jo det supert!

Det hadde vært hyggelig, men jeg holder ikke pusten mens jeg venter. Jeg tror det må et generasjonsskifte til først også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror de virkelig at disse hundene dems er så himla spesielle?

Ja, faktisk. Det er en gjenganger på forum osv. at læringsteorier ikke er helt relevante, og at metodene må være helt spesielle for fuglehunder fordi deres instinkter er så sterke. Derfor skal man ikke komme her og komme her med mindre man har fuglehund, og helst må man ha hatt mange også. Og de må ha vært premiert. Og trent med akseptable metoder, ellers har man sikkert jukset. Og ja, dette er selvsagt en forenkling og alle er ikke like, men gjennomgangstonen mange steder er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk. Det er en gjenganger på forum osv. at læringsteorier ikke er helt relevante, og at metodene må være helt spesielle for fuglehunder fordi deres instinkter er så sterke. Derfor skal man ikke komme her og komme her med mindre man har fuglehund, og helst må man ha hatt mange også. Og de må ha vært premiert. Og trent med akseptable metoder, ellers har man sikkert jukset. Og ja, dette er selvsagt en forenkling og alle er ikke like, men gjennomgangstonen mange steder er sånn.

Herregud, for en gjeng forgubbede idioter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som vil det! Jeg prøver stadig å omvende min fuglehund-pappa til mer "hundevennlige" ting, men når jeg forteller om mitt så sier han "Hvem er det som forteller deg slikt tull? Les noen ordentlige hundebøker!". Jeg ler bare av det :P Er jeg veldig sur, så kan jeg slenge etter han at "jeg driver ikke med slik dyremisshandling som du gjør! Kanskje du burde oppdatert deg litt, og ikke drevet med slik steinalder trening som du og alle de der fuglehundfolkene dine gjør!" :w00t:

Hehehe! :thumbs: Jeg kan bare tenke meg hvor ille det er å bo med noen sånne! Jeg blir helt GAL av de vennene mine noen ganger. De er jo helt hjernevaska!

Og hvis dette fører til økt fokus på metodene i jakthundmiljøet så er jo det supert!

Det tviler jeg sterkt på!

Mente selvfølgelig håpløst *ler*

Men tror de virkelig at disse hundene dems er så himla spesielle? Tren opp en førerhund liksom, som må jobbe i mot instinktene hele tiden istedet for med, så kan du begynne å tro du kan hundetrening..

Ja, det gjør de! Jeg har jo en shiba nå, som ikke akkurat er førermyke og blotta for instinkter. Men det er visst iiiiingeeenting i forhold til en gs.. Det sier jo sitt om hundekunnskapen til disse jaktfolka når de kaller bokserblandingen og shibaen min for plendritere..

Også må jeg jo si at jeg er veldig positivt overrasket over Mostue! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nabo i området her som går tur med 5-6 ufattelig lydige settere samtidig. Både med og uten bånd - hadde vært interessant å vite hvordan han har trent dem :)

Edit: Når jeg leser nå så skjønte jeg egentlig ikke helt hva jeg ville frem til hehe... Hukommelsestap!

Endret av Charliotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får så innmari lyst til å diskutere opp og ned med slike idiotiske folk som kommer her og sier at fuglehunder er så j**** spesielle at de trenger HARD "dressur" for å fungere.. Og at de "har godt av det"! Herregud, så blåste folk er innen det miljøet.. Sterkt jaktinnstinkt er ingen unnskydling for å bruke vold og mishandle forvirrede hunder!

Edit: Måtte jo innom fuglehundforumet å glane litt, og der har de også tatt det opp.. Men når jeg leser slike kommentarer: "Det innslaget var ikke bra. Det er allikevel verd å nevne at Fløysvik ble nr 9 i årets Derby..."

Hva har DEt med saken å gjøre? Han kommer "langt" ved å denge bikkjer? Er ikke respektfullt om man kommer så langt når man er mishandler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg sterkt på!

Tviler du på at dette kan føre til økt fokus på metoder i fuglehundmiljøet? Det har det jo nesten blitt alt spør du meg.

Det er ikke opp til fuglehundmiljøet å bestemme om de blir kritisert eller ei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...