Gå til innhold
Hundesonen.no

Da har vi rett og slett bestemt oss for valp vi! (bilde)


soelvd
 Share

Recommended Posts

Så bra! Har du noen peiling på hvor store de er? Finner jo ingen mål på de siden det ikke er en egen rase. Ser de skriver Tequila er 20 kg i alle fall. Litt nysgjerrig på hvor store de vil være. Vet jo sånn ca, men vanskelig å se for seg!

Litt usikker på eksakte mål, men tispene dems er ofte lavere enn tispa mi på 58 cm. Tipper hannhundene ligger på 60 cm. Billy er ihvertfall noen cm høyere enn min. Andre hanner jeg har møtt derfra har ligget på rundt 60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det kom 5 valper ja. Og nej, jeg venter enda. Om det kommer ei tispe på kullet Helene skal ha så blir det derfra.

Ååh, spennende! Hadde det ikke vært for Monti hadde vi sikkert sitti og venta på det kullet der vi og.. Lykke til!

Jeg trener med Dream, og en hund fra Solvingen, faktisk :) Lykke til med det nye håpet :)

Åh? Fortell mer om Dream da vel.. :-D Har lurt litt på om vi skal ta en tur ned og hilse på han, bor jo ikke så langt unna.

Og tusen takk!

Litt usikker på eksakte mål, men tispene dems er ofte lavere enn tispa mi på 58 cm. Tipper hannhundene ligger på 60 cm. Billy er ihvertfall noen cm høyere enn min. Andre hanner jeg har møtt derfra har ligget på rundt 60

Ah, takk! Det ga oss et litt bedre "bilde" :-)

Gratulerer og lykke til! :)

Tuuusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ GRATULERER SÅ MYE :D Dette fortjener dere virkelig, ønsker dere alt godt med nye valpen :D

Ikke skuffa over at det ikke ble noen belger? :-P

Men TUSEN TAKK! Og takk for gode ord! Nå håper vi at alt ordner seg og blir superbra. Dessuten skal vi slå hele hundeklubben i agility... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh! Jeg stod også på valpeliste på det kullet :) Stod på det siden de gikk ut med planene i fjor. Jeg valgte dog en annen rase. Men det er nok en sjanse for at det blir Solsvingen hund her en gang! Hundene dems er så flotte :D Har bare sett Billy live, på lp konkurranse, men han er jo kjempe dyktig!

Gleder meg veldig til å følge en av Tequila valpene jeg altså! :heart: Tror neppe dere kommer til å angre!

Navn(Som jeg også har gitt til Trude): Chablis, Dom Pérignon, Cristal, Fitou, Promenade, Othello :) Likte Othello kjempe godt jeg :) Mulig jeg må ha meg en hund med det navnet! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh! Jeg stod også på valpeliste på det kullet :) Stod på det siden de gikk ut med planene i fjor. Jeg valgte dog en annen rase. Men det er nok en sjanse for at det blir Solsvingen hund her en gang! Hundene dems er så flotte :D Har bare sett Billy live, på lp konkurranse, men han er jo kjempe dyktig!

Gleder meg veldig til å følge en av Tequila valpene jeg altså! :heart: Tror neppe dere kommer til å angre!

Navn(Som jeg også har gitt til Trude): Chablis, Dom Pérignon, Cristal, Fitou, Promenade, Othello :) Likte Othello kjempe godt jeg :) Mulig jeg må ha meg en hund med det navnet! :wub:

ÅÅåh, det var det mange gode forslag! Vårt beste hittil: Montirius Gigondas Confidentiel. "Monti"!

Herlig å høre at så mange liker Solvingen, det er betryggende! Og jeg gleder meg vanvittig til å se hva slags kar dette blir. Turid sa at om hun hadde fått valgt hadde det blitt han karen her - men at de hadde avvist endel nettopp fordi han kom til å trenge å bli brukt skikkelig. Og det er jo akkurat det vi er ute etter! *Glede seg vanvittig*

Gratulerer så mye med valg av hund og rase! Blir spennende å følge med dere videre! :)

Tusen takk! Det blir nok ikke det siste dere har sett av oss.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅåh, det var det mange gode forslag! Vårt beste hittil: Montirius Gigondas Confidentiel. "Monti"!

Herlig å høre at så mange liker Solvingen, det er betryggende! Og jeg gleder meg vanvittig til å se hva slags kar dette blir. Turid sa at om hun hadde fått valgt hadde det blitt han karen her - men at de hadde avvist endel nettopp fordi han kom til å trenge å bli brukt skikkelig. Og det er jo akkurat det vi er ute etter! *Glede seg vanvittig*

Trude mener du? Gleder meg veldig veldig til å følge dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh? Fortell mer om Dream da vel.. :-D Har lurt litt på om vi skal ta en tur ned og hilse på han, bor jo ikke så langt unna.

Ta kontakt med Synnøve. Du kan helt sikkert få hilse på han, og hun forteller alt om han. Hun er veldig ærlig på det som er positivt og negativt :)

Det er LP konkurranse på søndag hvor han skal gå :) Det er ØEVHK som skal ha den, så du må bare ta turen om du kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakre! Gratulerer så mye!

Takk!

Ta kontakt med Synnøve. Du kan helt sikkert få hilse på han, og hun forteller alt om han. Hun er veldig ærlig på det som er positivt og negativt :)

Det er LP konkurranse på søndag hvor han skal gå :) Det er ØEVHK som skal ha den, så du må bare ta turen om du kan :)

Edit: unnskyld, der så jeg det! Hmm, vi kjører fra østlandet på søndag, kanskje vi skal hive oss i bilen tidlig? Får ta kontakt med henne og spørre om hun har noen peiling på om det er tidlig eller sent.. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: unnskyld, der så jeg det! Hmm, vi kjører fra østlandet på søndag, kanskje vi skal hive oss i bilen tidlig? Får ta kontakt med henne og spørre om hun har noen peiling på om det er tidlig eller sent.. :-P

Ja, det er bare å ta kontakt med henne, så fikser hun helt sikkert noe. Evt. så kan jeg gi beskjed en dag vi trener i Haugesund, så kan du komme dit om det passer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare å ta kontakt med henne, så fikser hun helt sikkert noe. Evt. så kan jeg gi beskjed en dag vi trener i Haugesund, så kan du komme dit om det passer :)

Det hadde jo også vært helt supert! Jeg pendler til haugesund tre dager i uka jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye. Dream ser så herlig ut :ahappy:

Ja, han ser helt fantastisk ut.. :D Tusen takk!

Kjenner godt til både mor, far og oppdretter. Lykke til - tror du har gjort et godt valg!

Kjenner ikke veldig godt til moren, med Dream og oppdretter vegar er nære venner av meg :)

Herlig, magefølelsen min ble ikke dårligere etter denne tråden for å si det sånn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Ikke skuffa over at det ikke ble noen belger? :-P

Men TUSEN TAKK! Og takk for gode ord! Nå håper vi at alt ordner seg og blir superbra. Dessuten skal vi slå hele hundeklubben i agility... :-P

Hahaha! Neida, blei ikke det :P Det er jo ditt valg til syvende og sist liksom. Jeg personlig synes jaktgoldener virker som utrolig vakre og flotte hunder mentalt sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE synes jeg høres ut som en meget god idé, altså! :banana:

Jeg har også sikla på jaktgolden, men dropper det fordi jeg også vil drive med utstilling. Dommere på golden liker dem jo tjukke og lave. :blink: Har fulgt en jaktgoldengutt en stund, husker ikke navnet hans nå, men den ivrigheten han viser i lydighetsringen gir meg tårer i øynene hver gang. Han er fantastisk. :wub:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...