Gå til innhold
Hundesonen.no

hund + krokodille = APBT


pen_fremmedkar
 Share

Recommended Posts

Hadde en diskusjon om hunderaser her om dagen, hvor diskusjonen etterhvert kom inn på APBT. Personen jeg diskuterte med hadde veldig respekt for denne rasen, og mange historier om hvor ekstremt farlig den er. Da jeg protesterte på at det var en farlig rase, falt det i heller dårlig jord. Og vedkommende kunne fortelle meg at opprinnelsen til APBT var et resultat av å befrukte en tispe med krokodillesæd. Selv om det var tydelig at vedkommende mente å sitte med faktaopplysninger, er det noe som sier meg at dette vel må være en smule overdrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk. Trodde denne personen på dette selv?

Hehe... ja han trodde det selv, og det så sterkt at han begynte å bli småaggressiv når jeg forsøkte å slå gjennom med noen faktaopplysninger. (bl.a noen biologiske problemer med at en slik mix kan forekomme) Han kunne også fortelle at på grunn av de svære kjevemusklene til APBT var der ikke plass til en stor nok hjerne, og de hadde kun to tanker, eller reflekser var det kanskje. Det var å spise og å drepe.

Etter å ha hørt på dette, var vel det mest skremmende at han hadde et sterkt ønske om å skaffe seg en pitbull. :wacko:

Til hans forsvar må vel sies at han kommer fra en annen kultur, og etter hva jeg forsto var det slike miljøer som vi ikke vil at disse hunden skal havne hos, som hadde dem. De bygget nok opp om disse forestillingene om hvor farlige hundene deres var.

Når han så bilde av mine hunder, kunne han fortelle at Rottweileren var nesten like farlig som APBT, og at min Amerikanske bulldog var en APBT. Jeg tilbydde ham å få treffe hundene mine, men det tilbudet ble avvist... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol* Valpen her går under tilnavnet "krokodillen", men det er vel det nærmeste vi kommer den arten :D

Minner meg forresten om hun med bullterrier som var så lei av kommentaren: "ER det der en hund!?" Så hun svarte at det var en Bengalsk Elvegris som hadde blitt smuglet inn fra Afrika... Dagen etter var historien på førstesiden i lokalavisen, og journalisten måtte gå en runde med seg selv og sine evner til å sjekke fakta før han skrev noe i ettertid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA dagens beste. Tenker jeg skal planlegge noen sauer som er immune mot rovdyr. Krysse sau og ørn. Når ulven kommer, så sier de som Bestemor skogmus: Nå flyver jeg til værs.

Red: Vet vedkommende om de kommer til verden som egg eller som valpediller (valpedoodler, kanskje)?

Såvidt jeg vet legger krokodillen egg som klekkes idet de fødes.

Endret av Tricolor
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol* Valpen her går under tilnavnet "krokodillen", men det er vel det nærmeste vi kommer den arten :D

Minner meg forresten om hun med bullterrier som var så lei av kommentaren: "ER det der en hund!?" Så hun svarte at det var en Bengalsk Elvegris som hadde blitt smuglet inn fra Afrika... Dagen etter var historien på førstesiden i lokalavisen, og journalisten måtte gå en runde med seg selv og sine evner til å sjekke fakta før han skrev noe i ettertid :D

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å være dum som et brød :D Eller kanskje han bare fleiper med deg?

Nei han fleiper nok ikke :) Ikke er han dum heller, men han kommer nylig fra et Afrikansk land, og jeg har inntrykk av at han har lært mye om noe, og svært lite om andre ting ;)

og at det temperaturen i redet som bestemmer kjønnet! TS, du har masse å fortelle denne vennen :lol:

hehe... blir vel heller slik at jeg har lært så mye i denne tråden at jeg vil holde det for meg selv. Kunnskap er som kjent makt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

APBT är en av få raser som faktiskt är avlad för att inte bita människor. Sk manbiters. Om ni är seriöst intresserade av att lära er om rasen så gå in på www.pitbullforum.se I Sverige har vi 3-600 Apbt, Jag har träffat 2 st. Har inte hunden stamtavla så är den blandras. Och de biter inte mycket värre än andra hundar, men en korrekt apbt är avlad efter Game= vilja att aldrig ge upp. På Diskutera hundar, på facebook har vi 5 st apbt ägare om ni undrar något om rasen.

Mvh Jonathan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå for meg forretningsideen som blander noen av de værst tenkelige tingene... Kroko-doodles som avles fram for skinnets skyld! Krokodilleskinn utenpå, puddelpels inni = en SUPER jakke!

Minst mulig bur (hunder liker jo slike), litt mat og vann, bruke storpuddel så de vokser fort, og vips - skinn ferdig! (Krokodille er faktisk godt å spise, så kanskje man kan bruke kjøttet også?)

Susanne

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...