Kjøtt- og beintråden, pluss annet snacks - har du sett no' billig?

129 innlegg i emnet

Og Ica har frossen okselever til 10.- pr kilo denne uka (uke 9). Lungemos og blodpudding til kr 10,- har de også, trooor pakken var 450 g.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp tråden :)

de har billig kylling snaks denne uka på OBS :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ot, men mange som driver stort med kaninopdrett driver også med litt slakt, kan være lurt å spørre om å få kjøtt av de eller kjøpe billig :)

For ikke å snakke om de som driver med geit. Der klubbes størstedelen av kjeene rett etter fødsel, og kastes. Utmerket bikkjemat, og menneskemat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solvinge 2kg kylling klubber er det fast pris på rema 1000? ellers har de nå for 39kr så bikkja er fornøyd :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ikke å snakke om de som driver med geit. Der klubbes størstedelen av kjeene rett etter fødsel, og kastes. Utmerket bikkjemat, og menneskemat.

Det viste jeg ikke :) Hvorfor blir de ikke fora opp, også slakta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Det viste jeg ikke :) Hvorfor blir de ikke fora opp, også slakta?

Bukkene blir avlivet iom at det er lite marked for geitekjøtt å selge, samt endel av geitene, iom at moras hovedoppgave er melkeproduksjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bukkene blir avlivet iom at det er lite marked for geitekjøtt å selge, samt endel av geitene, iom at moras hovedoppgave er melkeproduksjon.

Og i tillegg er det en ren utgift å skulle fôre opp kje... Så lenge markedet er som det er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh :( Må være vanskelig å ta livet av nyfødte geiter, bli født også bare miste livet så fort :/ Da burde værtfal kjøttet få komme til nytte synes jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og i tillegg er det en ren utgift å skulle fôre opp kje... Så lenge markedet er som det er.

Nettopp. Det er derfor de avlives ved fødsel, da kjeenes primære oppgave er å sørge for at geita produserer melk, noe den ikke gjør uten drektighet/fødsel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solvinge 2kg kylling klubber er det fast pris på rema 1000? ellers har de nå for 39kr så bikkja er fornøyd :-D

Jeg lurer på om det er fast pris :D

Jeg så også at de hadde høne til 19 kroner kiloen før påska nå.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at solvingen har tilsatt salt i produktene sine somregel, så les innholdsfortegnelsen før dere gir uhemmet til bikkjene!

Coop har xtra kyllingklubber til rundt en femtilapp for rett over to kg. Uten salt. :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at solvingen har tilsatt salt i produktene sine somregel, så les innholdsfortegnelsen før dere gir uhemmet til bikkjene!

Jepp, men den "tilbudspakken" er naturell :) Høna likeså.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, men den "tilbudspakken" er naturell :) Høna likeså.

Den er naturell, dvs at den ikke er krydret utenpå, men det er saltlake sprøytet inn i hver klubb ;) Bare sjekk posen, det står tydelig 1% salt.

Høna har jeg ikke sett på, da jeg foretrekker kylling til mine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er naturell, dvs at den ikke er krydret utenpå, men det er saltlake sprøytet inn i hver klubb ;) Bare sjekk posen, det står tydelig 1% salt.

Høna har jeg ikke sett på, da jeg foretrekker kylling til mine.

Jeg har bare ett par klubber i en brødpose i frysen, så får jeg ikke sett på posen. Jeg stoler på det du skriver, og blir litt fortjamset når de kaller noe naturell hvis det likevel er behandlet. Skal lære meg å studere poser fra nå av! ;)

Men til kosetygging, så ser jeg ikke problem med 1% salt til en frisk hund :) Men ikke som fòring akkurat...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare ett par klubber i en brødpose i frysen, så får jeg ikke sett på posen. Jeg stoler på det du skriver, og blir litt fortjamset når de kaller noe naturell hvis det likevel er behandlet. Skal lære meg å studere poser fra nå av! ;)

Men til kosetygging, så ser jeg ikke problem med 1% salt til en frisk hund :) Men ikke som fòring akkurat...

Den er jo ikke krydret vettu, bare blåst opp til å virke større enn den egentlig er ;) Kosmetisk facelift ala kylling :lol:

Som godbit er det helt ok, og et måltid nå og da, men ikke som jevnlige måltider, nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*random*

Stemmer det at de "naturelle" 2 kilos posene er tilsatt salt, jeg gikk selv på den blemmen for en stund siden.

På de fleste Rema butikkene jeg har vært innom har de 5 kilos kartonger, til ca 23 kr kg, disse er helt naturell :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de fleste Rema butikkene jeg har vært innom har de 5 kilos kartonger, til ca 23 kr kg, disse er helt naturell :)

Åh? Hvordan ser de ut? Jeg har ikke sett de!! :w00t:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt skjønne at de får lov til å ha den merkingen de har, for alle andre merker jeg har sett på så står dem som er tilsatt salt som "lett marinert" eller noe sånt, men ikke solvingen sitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh? Hvordan ser de ut? Jeg har ikke sett de! :w00t:

En helt vanelig brun kartong, ligger i frysedisken :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe er dette en tråd om mat til mennesker eller dyr? Man gir vel ikke koteletter, hamburgere og kyllingklubber til hund, eller for den saks skyld ribbe og fårikål? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe er dette en tråd om mat til mennesker eller dyr? Man gir vel ikke koteletter, hamburgere og kyllingklubber til hund, eller for den saks skyld ribbe og fårikål? :)

Jo, det gjør man så lenge det er rått :)

6 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hamburgere er det vel de færreste som gir bikkjusene sine :) Men får uten kål er det fint mulig å gi!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips om rimelige oksemuskler noe sted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips om rimelige oksemuskler noe sted?

Muskler som i "ja, du vet"?

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Elsker nerdespørsmål! Navn: ja, jeg hadde lyst til å prøve å finne navn som både hadde tema og fulgte alfabetet. Føler jo at dette er mine små edelstener, og ble veldig glad når jeg så at det finnes masse edelstener på A! Nå er riktignok ikke alle ordentlige edelstener, noen er bare halv-edelstener. Edelstener er også noe som minner meg om min mormor som gikk bort for litt siden, hun var veldig glad i det, og jeg har både en ametyst og en aquamarin etter henne. Hun var veldig svak for hundene mine. De fleste navnene jeg har valgt er i tillegg edelstener med rødbrun farge, slik som tegningene på valpene! Så ville jeg ha adjektiv som var synonymer for "å skinne", skinnende edelstener... Synes det er fint   Pigmentering: i standarden står det at hvite hunder skal ha svart våtkant rundt øyet. Øyepigmentering er det som kommer senest, og noen er ikke ferdigpigmenterte rundt øynene før de er 3! Men de som garantert får det har ofte noen prikker allerede ved 6 ukers alder, så siden ingen av mine har det nå kan det hende at de får ufullstendig pigmentering, eller ingenting. Det får vi vente å se  
    • Hadde jeg tvunget deg ( som voksen) til å spise noe, så hadde du kunne anmeldt meg. Jeg undres på om det i det hele tatt er LOV å tvinge barn i bhg til å spise noe? Jeg syns i en del tilfeller at barn har dårligere rettsvern enn voksne. Å tvinge mat i ett barn, er barnemishandling i mine øyne. 
    • Det koster det det koster hos den veterinæren jeg stoler på og som gjør en god jobb. Alternativene her i byen er enten svindyr klinikk 1 eller svindyr klinikk 2. Kuveterinæren på landet stoler jeg ikke på for fem flate øre, så dit hadde jeg ikke dratt om det så var gratis.
    • Ja, det er helt klart... Det er ingen som noen gang ville ha stått og tvunget i en voksen, frisk person mat, så jeg kan ikke fatte at det i det hele tatt er lovlig å tvinge et friskt barn til å spise noe de fysisk ikke klarer å innta uten å brekke seg. Jeg var verken underernært eller feilernært, så at jeg spiste ensidig var strengt tatt kun bare mitt eget problem. En ting er at man skal smake på maten, det synes jeg er helt greit, men noe mer enn det bør både barn og voksne få slippe. Forholdet til mat blir ikke noe mindre problematisk hvis man blir tvunget til å spise...
    • Første svømmetime unnagjort!  Må innrømme at vi møtte opp med skrekkblandet fryd, hvordan skulle dette gå med en 6,5 år gammel hund som aldri hadde svømt før... Men det ble verken traumer eller panikk, så vi må vel egentlig si oss godt fornøyd med det  
  • Nylig opprettede emner