Gå til innhold
Hundesonen.no

Genetica


Mud
 Share

Recommended Posts

Spør her jeg siden jeg aldri får svar i AN tråden.

Genetica er under ombygning, og det har den vært veldig lenge nå.

I tillegg har det kommet opp noe greier om at man må kjøpe lisens for Lathunden?

Betyr det at man nå må betale den nette sum av 1750,- sek for å se rasediagrammene i fremtiden?

Jeg får meg ikke til å tro at det stemmer, så jeg regner med jeg har misforstått noe..

*forvirret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du I.E? Fungerer hos meg nå, men i andre nettlesere pleier jeg få mange merkelige feil.

Vanligvis bruker jeg opera, men jeg måtte bruke i.e for å i det hele tatt registrere meg der. Får prøve igjen senere...

Edit: fikk meg inn nå.. Alt for få bedliser som går MH, ingen de siste årene faktisk.. Så da var jo det lite til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Erik Sundgren som hadde genetica døde januar 2010. Så det er noe av grunnen til at ting har tatt litt tid. Lisensen skal overtaes av andre osv osv

Du kan jo prøve SKK avelsdata også, der kan du ta for deg år for år og se hvilken hunder som har gått innen rasen.

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Erik Sundgren som hadde genetica døde januar 2010. Så det er noe av grunnen til at ting har tatt litt tid. Lisensen skal overtaes av andre osv osv

Du kan jo prøve SKK avelsdata også, der kan du ta for deg år for år og se hvilken hunder som har gått innen rasen.

Men får jeg se noen resultater?

Det er det jeg sliter litt med, jeg har bare funnet antall hunder som har gått det året (typ 2-3 stk før det plutselig ble 0 :huh: ) og hvor mange som har avstått fra skudd etc. Ikke veldig mye info...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På avlsdata får du se resultater ja. Du må bare velge rase også lister, Ikke statestikk :)

Jeg får det ikke til :icon_redface:

Jeg får bare opp hvilke hunder som har gått MH, og om de har avbrutt (0 avbrutt er vel positivt :P ), men jeg finner fortsatt ingen konkrete resultater som kan fortelle meg litt om hvordan en Bedlis sin MH kan se ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Avelsdata flere ganger (man må ha IE) og det er ikke noe problem å få opp enkelthunders resultater. Flotte grafer og diagrammer kan man også lage for å se gjennomsmitt i rasen, den enkelte hunds resultat i forhold til rasegjennomsnittet osv osv. Håper du finner ut av det :-) PS: Du å jo søke opp enkelthund på navn eller reg.nr da for å finne enkeltresultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Da fant jeg ut av det :)

Måtte sjekke en og en hunds resultater siden rasen er såpass lite representert i testløypa, men fikk et så noenlunde overblikk siden de reagerte såpass likt på mange av momentene. Et par overraskelser må jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...