Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er vanlige sympomer på forgiftning


Arielle
 Share

Recommended Posts

Hei,

Har ei veninne som har hatt en hund som har vært dårlig de siste dagene. Han har enda vært klar for tur, kos og sånne vanlige ting, men vært litt sløvere en normalt. Den har også kastet opp mesteparten av det den har fått av mat de siste 2 døgnene. Hun har ringt meg og lurt på hva hun skal gjøre og jeg har sakt at det er vanskelig å si da jeg ikke ser hunden, men annbefalte henne at hun skulle koke ris og gi den ris og kylling. Bare en spiseskje flere ganger om dagen å se om han holdt på noe av det.

I dag har hun vært hos dyrlegen og det var ingen fremmedlegemer i mage eller tarm. Han hadde litt for stor milt og lever. De kom frem til at han hadde blitt forgiftet av noe og nå er det ikke sikkert han overlever.

Så jeg lurer egentlig på hva som er symtomer på forgiftning?

Må si jeg ikke har det bra nå, ville vært med henne og støtte henne. Har også dårlig samvittighet for at jeg ikke sa hun måtte komme seg til dyrlegen fortest mulig, men hunden var ikke dehydrert, var litt slapp men ikke noe voldsomt han hadde fin farge på tannkjøttet og fikk i seg nåkk vann, men jeg sa at hun måtte se det helt ann selv og at det var utrolig vanskelig for meg å si siden jeg ikke kunne se hunden.

*gikk litt fort i svingene og jeg får ikke redigert skrivefeil i overskriften*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...