Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilitybilder


Eira
 Share

Recommended Posts

Har desverre få gode bilder *ønsker seg telelinse*, men kan legge ut det jeg har :) Pleier å få samboer til å filme istedet når vi trener/konkurrer, for å lettere se alle feilene mine i ettertid :rolleyes2:

Luna, springer på ni og et halvt år:

IMG_0010.JPG

IMG_0008.JPG

IMG_0007.JPG

Taxi, kooiker på to og et halvt år:

IMG_2331.JPGIMG_2322.JPG

IMG_2328.JPG

Taxi-i-farta.jpg

Taxi-tar-flere-hindre.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig og se Engelsk Setter i agility! :ahappy:

Eira: så gøy å se setter i agility! Har sett 1 irsk en gang.

Ikke sant! Vi synes det er kjempe gøy begge to, så dette er definitivt noe vi kommer til å fortsette med! Hun er smidig og rask i tillegg til at hun lærer veldig fort, så hun egner seg veldig godt! Vi går bare på nybegynnerkurs akkurat nå, men når vi blir mer erfarne blir det nok en del stevner også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Imponerende hva han klarer med bare 3 bein! :)

og Carro92, jeg så dere i Maridalen! Jeg ble også imponert over hva han klarer med bare 3 bein :)

hihi^^ han syns ihvertfall det er litt gøy da, og veldig kult at han i tillegg fikk mulighet til å stikke å snuse litt rundt..(syns han) :P

Kan jo legge ut noen bilder av hunden min som skal ta over når ho blir stor :) (bare så det er klart, dette var fra i sommer, og vi har ikke hoppet siden den gang) vi trener egentlig mest tunneler da :P

IMG_5716.jpg

IMG_5717.jpg

IMG_5722.jpg

her er fra i sommer, da jeg skulle teste hvor høyt Taz faktisk ville hoppe :P (vi hopper til vanlig små hindere!)

IMG_5708.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så veldig mye mer belastende enn en på 4 bein ;) og dessuten så var dette 1 gang, har ikke no særlig å si da :)

Men den lander jo bare på det ene beinet. Jeg tenkte mer på å trene agility generelt. Sporten er jo fra før veldig belastende for forlabbene?

Veldig fin hund forresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den lander jo bare på det ene beinet. Jeg tenkte mer på å trene agility generelt. Sporten er jo fra før veldig belastende for forlabbene?

Veldig fin hund forresten. :)

det blir ikke så innmari mye mer belastende enn en på 4bein, også kommer det jo an på hvordan du bruker hunden, du skal jo såklart ikke blodtrene over høye hindere et par dager i uka eller flere. Som dyrlegen sier; alt med måte, og de anbefalte meg å bruke BOT belegg og dekken(dekken er på vei, belegg foran har vi). Og han går jo i trapper og blir brukt litt til jakt. Og jeg foretrekker at han lever kortere og har det drit gøy de årene han lever, enn å bare ta det med ro osv og leve lenge(selvom jeg foretrekker det siste)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir ikke så innmari mye mer belastende enn en på 4bein, også kommer det jo an på hvordan du bruker hunden, du skal jo såklart ikke blodtrene over høye hindere et par dager i uka eller flere. Som dyrlegen sier; alt med måte, og de anbefalte meg å bruke BOT belegg og dekken(dekken er på vei, belegg foran har vi). Og han går jo i trapper og blir brukt litt til jakt. Og jeg foretrekker at han lever kortere og har det drit gøy de årene han lever, enn å bare ta det med ro osv og leve lenge(selvom jeg foretrekker det siste)

Takk :)

Øh, sist jeg sjekka var ikke hunder unntatt fysikkens lover. Hunder lander på forbeina når de lander, og hvis vi forenkler litt så lander de med begge forbeina samtidig, og det betyr at en hund med kun étt forbein vil ha dobbelt så stor belastning på det ene forbeinet + albue og skulder. Og jeg vil tro det vil gi en ganske heftig belastning på hundens ene bein, albue og skulder, ettersom agility allerede er en rimelig belastende sport for hundens frampart (skuldre og albuer), nettopp fordi de hele tiden lander på forbeina etter høye og lange hopp.

Nå forenkla jeg - i virkeligheten har hundene en slags rullebevegelse der først det ene, så det andre forbeinet treffer bakken. Den bevegelsen demper for fallet enda mer, og med ett frambein har ikke hunden mulighet til å utføre rullebevegelsen, så JO det er langt mer belastende for en hund med étt forbein å drive med agility, enn en hund med 2 forbein.

OT ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...