Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor gammel var valpen når den ble stueren


Drømme valpen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror ikke nødvendigvis at hundene LÆRER å pipe...noen gjør det og andre ikke

For at tissingen skal stoppe når du løfter valpen opp, må halen legges inn mellom bakbena på den Da lukkes tissemuskelen. Om halen får henge fritt er muskelen åpen, og tisset renner ut. Susanne,

Valpen vår er litt over 10 uker nå, og hadde sin 100% tissebæsjefrie dag inne i går Han går alltid til døra når han må på do, så hvis han tisser inne er det som regel vår skyld. Som regel så sover ha

Ok, håper egentlig nestemann blir av den typen, det er praktisk med en hund som sier i fra 10 sekunder før de spruter diare over hele gulvet, sånn egentlig... Nå var det bare Loke som var så ekstrem da. Du kan tenke deg hvor praktisk det var med en 6 uker gammel baby, leilighet i 11 etasje og en hund med diare som ikke sa i fra før ting var på vei ut... Jeg vasket heisen 5 ganger den natten og måtte sove på sofaen med babyen klar i vogna og et lass med ullpledd jeg bare kunne slenge over han.

Det er vel den eneste gangen jeg tenkte hund + baby = dårlig kombo egentlig *ler*

Synes jeg ser det for meg :D

Dobermannen jeg hadde hoppet oppi sengen vår og pep...og plutselig sprutet det ut diarè! Det ble liksom ikke bedre av at han fikk litt panikk og løp i ring...sto til klokken 4 om natten og vasket seng, sengetøy, vegger, gulv OG vekkerklokken! :sint_01:

Unnskuld, men eg må berre le litt :lol: :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskuld, men eg må berre le litt :lol: :lol: .

Sadist :getlost::P

Men det er et merkelig fenomen! At noen får hunder som sier i fra og andre får hunder som ikke sier i fra...Det må jo være noe vi gjør forskjellig helt ubevisst. Jeg fikser ikke hunder som piper da, kanskje jeg gir noen vibber :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sadist :getlost::P

Men det er et merkelig fenomen! At noen får hunder som sier i fra og andre får hunder som ikke sier i fra...Det må jo være noe vi gjør forskjellig helt ubevisst. Jeg fikser ikke hunder som piper da, kanskje jeg gir noen vibber :whistle:

Tror det er individavhengig; dobermannen jeg hadde var en herremann med generelt mye lyd, og jeg hadde blitt mer urolig om han IKKE pep når han ville ut (skjønt det ville han hvert 10.minutt, uavhengig av behov for tissing eller ikke). Dennis er av natur en veldig stødig og laid-back type (så sant vi ikke trener :P) og han piper KUN når han tigger peanøtter hos mannen min :D. Emil (lillebror til Dennis) er igjen mer verbal og veldig snar med å fortelle om han er misfornøyd, og han piper når han vil ut (ofte er det bare fordi han har glemt igjen en leke ute, men vi roser nå allikevel :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Spørsmål ang dette med sturerene og natterstider. Jeg spør selvsagt på der jeg henter hunden om hva henne er vant med, om jeg må opp om natta er det helt greit. Tenkte hun skulle sove i buret på natten i gangen uten for soverommet vårt. Så tenkte jeg når jeg står opp så første jeg kommer til å gjøre er å gå ut med hunden. Er det en god idee og løfte henne ? Hørt noe om at de ikke tisser når vi bærer dem ? Leste noe om det iforbindelse med sturene, at man skal løfte de opp når man ser de tisser inne, for da stopper de så bære dem ut ? Men så er jo ikke alt man leser, realiteter heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål ang dette med sturerene og natterstider. Jeg spør selvsagt på der jeg henter hunden om hva henne er vant med, om jeg må opp om natta er det helt greit. Tenkte hun skulle sove i buret på natten i gangen uten for soverommet vårt. Så tenkte jeg når jeg står opp så første jeg kommer til å gjøre er å gå ut med hunden. Er det en god idee og løfte henne ? Hørt noe om at de ikke tisser når vi bærer dem ? Leste noe om det iforbindelse med sturene, at man skal løfte de opp når man ser de tisser inne, for da stopper de så bære dem ut ? Men så er jo ikke alt man leser, realiteter heller :P

Jeg hadde i mine planer at valpen skulle gå selv så han skjønte tegningen, men siden leiligheten går over tre etasjer og vi sover i øverste, kom han seg ikke hele veien ned. Jeg fant også ut at han definitivt ikke stoppet når jeg løftet ham. Så det ble bæring en stund, men nå (bank i bordet) ser det ut til at han har forstått opplegget. Merker han har dårlig tid om morgenen når vi skal ned trappen, nå når han går (løper) selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i mine planer at valpen skulle gå selv så han skjønte tegningen, men siden leiligheten går over tre etasjer og vi sover i øverste, kom han seg ikke hele veien ned. Jeg fant også ut at han definitivt ikke stoppet når jeg løftet ham. Så det ble bæring en stund, men nå (bank i bordet) ser det ut til at han har forstått opplegget. Merker han har dårlig tid om morgenen når vi skal ned trappen, nå når han går (løper) selv :D

Hei. Vi har soverom i 2 etg. Jeg får bare se hva som fungerer her. ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at tissingen skal stoppe når du løfter valpen opp, må halen legges inn mellom bakbena på den ;) Da lukkes tissemuskelen. Om halen får henge fritt er muskelen åpen, og tisset renner ut.

Susanne, de første ukene bør du sove sammen med valpen, så om den skal ha sin plass i gangen må du legge en madrass der og ligge sammen med den. Da merker du fort om den vil ut, er urolig osv. Den blir trygg på deg og det nye hjemmet sitt, og det er lettere å knytte bånd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen vår er litt over 10 uker nå, og hadde sin 100% tissebæsjefrie dag inne i går :D Han går alltid til døra når han må på do, så hvis han tisser inne er det som regel vår skyld. Som regel så sover han igjennom hele natta og tisser som en foss om morgenen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det beste å ha henne der hun skal være fra starten av ? Eller kan jeg ha henne først på rommet, så flytte henne etter hvert ut i gangen ? Evnt om hun ikke bare blir på rommet vårt da :whistle:

Noen velger det ene, noen velger det andre. Det viktigste er å sove sammen i begynnelsen, husk at valpen forlater en hel flokk og er plutselig helt alene i verden.

Jeg har selv valgt å sove der valpen skal være fra begynnelsen. Andre har den i senga de første ukene, og så flytter de valpen. Begge deler er like bra, gjør det som passer deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at tissingen skal stoppe når du løfter valpen opp, må halen legges inn mellom bakbena på den ;) Da lukkes tissemuskelen. Om halen får henge fritt er muskelen åpen, og tisset renner ut.

Det ble prøvd. Kanskje jeg har defekt valp :rolleyes2:. Det bar i hvert fall i dusjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har en schäfertispe på snart 10 år som fortsatt ikke er stueren jeg..

Border collie valpen er 7 mnd og kan godt gå inn å tisse om hun glemte det ute, søsteren hennes som nå er to år var helt husren når hun var 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gråtass så har jeg opplevd forskjellige aldre på husrenhet. GG var nok ikke 100% før han var over året.. Var 90% fra han var rundt 5-6mnd'r man fant på å happysvette i ny og ned etter det.

Edit: han har bare bæsjet inne 1 eneste gang hele valpetiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si jeg finner stor trøst i denne tråden;) trodde egentlig det var bare jeg som var grådig dårlig til å få hundene mine reine...

colliejenten min er nå snart 5mnd, og ikke stuerein. Heldigvis bæsjer hun ikke så ofte inne, men hun går gjerne inn for å tisse selv om hun er ute :rolleyes2:

Har hatt to grand danoiser-dn ene var 9 mnd og ikke stuerein når jeg fikk henne, men det ordnet seg raskt. den andre var ganske treg også-husker ikke helt, sikkert 6-7mnd. Bulldogjenten var raskere rein-3-4mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er valpen min 10 uker i dag, og hvert her i snart 2 uker. Og hun setter seg forran døren når hun må ut. Om natten er hun i stuen, men klarer ikke helt å holde seg om natten enda, det hender, men det kommer vel etter hvert det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...