Gå til innhold
Hundesonen.no

Gave til 83 år gammel dame.


tm100021
 Share

Recommended Posts

Jeg står litt fast her... Skal kjøpe gave til Bestemoren til Lars, men nooo idea hva! Fra Sophia får hun et innrammet bilde, så jeg trenger to gaver til. En litt mindre en fra hundene og en "hovedgave" fra oss! Men regner med at en 83 år gammel dame egentlig har det meste hun trenger her i verden :P Hun har sagt hun ikke trenger gaver- Men hun har alltidt et eller annet fint til hundene når vi kommer, og strikker og kjøper ting til Sophi hele tiden så vi har lyst til å gi noe tilbake :) Må forøvrig kjøpes idag så trenger noen forslag, og ikke nettbutikker med fine ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulturopplevelser er alltid stas, så lenge hun er i form til det.

Ellers spørs det jo veldig hva hun er interessert i?

Er hun opptatt av gamledager (som mange gamliser er) er en bok med bilder og historier fra the good old days på hjemstedet hennes kanskje en hit?

Min Morfar er veldig opptatt av natur og dyreliv, til han kjøpte vi en dvd boks med Sir David Attenbourrogh samlede. Det var en hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nok alle bøker om hjemstedet som mulig :lol: Men lurer litt på om vi skal ta henne med på besøk på en åpen gård! Hun er veldig opptatt av dyr og spesielt hester , og bodde på gård når hun var liten så tror hun hadde synes det var kjempegøy! Hun er ikke helt en kulturperson, tror jeg :) Også tenkte jeg at Ivy skulle få fredagen sammen med henne, hun er sååå glad i Ivy og Ivy er jo så mild og fin så tror de hadde likt seg sammen en dag (Og Ivy hadde nok blitt veldig mett :lol: ) + en blomsteroppsats :)

Takk dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne foto-kalendere har vært hit hos "våre gamle" ;) Personlige bilder ifra familien her og der (f.eks. barnebarn, familens hunder etc etc). Eller en tur på hurtigruta :P DVD som Loke nevnte var en kjempeidè! *noterer til neste 80-ish-årsdag* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei bestemor som blir 90 til neste år. hun elsker å få gaver, og spesielt glad blir hun om hun får noe som har med henne selv å gjøre. Du vet, de gamle blir gjerne som barna. Så nå, som bare en liten ekstra overrasklese, laget jeg en fotobok til henne, med bilder fra da hun var på besøk her. Boka vises til alle som kommer innom, og gjerne flere ganger. Man kan bestille den gratis HER, man betaler bare porto. Pass på at du velger den klassiske da, og at bildeoppløsningen er stor. Man kan legge til tekst mm. Boka kommer ganske raskt og. Ser du trenger gave i dag, men kan jo være noe å ha i bakhodet til en annen gang :-)

Drikker dama vin eller slikt? Eller Sherry? Mange eldre damer liker å ta seg et glass sherry eller likør, og å få slikt i gave, det er ofte stas.

Ellers hørtes åpen gård ut som en fin ting. Da kan dere jo ta henne med på en café eller et koselig sted for å spise litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn DVD-boks med David Attenborough-serier fra BBC synes jeg også var en god idé. Forutsatt at hun har TV og DVD-spiller da. Ellers så satte min bestefar stor pris på mikrobølgeovn faktisk. Jeg synes også at noe dere gjør sammen med henne høres ut til å være en god idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en fin eske og fyll den med "alt mellom himmel og jord" som f.eks. en 1/2 flaske ett eller annet, en pose med kamfersukkertøy, et såpestykke, et bilde av barnebarn, en pose brente mandler, par flasker brus, noen appelsiner, et glass syltetøy, en eske paracet, et håndkle, gode kjeks.

Bare et tips - dette pleier modern (21-modell) å få av et par barnebarn hver jul og det er kjempesuksess hver gang. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...