Gå til innhold
Hundesonen.no

Når er det "greit" å avlive en gammel hund?


Recommended Posts

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For min del så synes jeg at det er lov til å ha hundene bli gamle. De må ikke være med på de lengste turene, være like spreke og lekne som før. Det er greit at den gamle hunden sover mye, og ikke har

:console: Slike avgjørelser er vonde.... Er på grunn av han at jeg liker bullmastiff så godt. Og om det noen gang blir en slik i hus vil man alltid huske på gutten din, siden han som har skylden for det ! :wub: skjønneste Baghera :heart:

Ellers så fikk tråden meg til og tenke i et klarere lys...på egne avgjørelser som burde tas.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så synes jeg at det er lov til å ha hundene bli gamle. De må ikke være med på de lengste turene, være like spreke og lekne som før. Det er greit at den gamle hunden sover mye, og ikke har ork til å løpe rundt i skogen hele dagen. Men hvis hunden har smerter og/eller virker generelt nedstemt og ja, mister livsgnisten, så er det kanskje på tide å sette strek? Det er det jo eier selv som ser best.

Soppen: :console:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tårer i øynene av denne tråden. Uten at jeg engang vet hvem dere er sånn utenom Sonen. Så det samme hos min forrige hund selvom han var mye yngre. Gnisten hans ble liksom bare borte. Det kombinert med skumle adferdsendringer gjorde at han fikk slippe.

Du er tøff som tar denne avgjørelsen. Kos dere masse med hunden mens dere kan. :heart: Og lykke til. :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er egentlig timen bestilt, men det var fryktelig dyrt, så det spørs om ikke vi må utsette det noen dager. :hmm:

Er det forresten vanlig at man må forklare hvorfor man vil avlive hunden sin, når man ringer og bestiller en veterinærtime sånn? Det syns jeg egentlig var fryktelig ekkelt, det var vanskelig nok å bare ringe. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er egentlig timen bestilt, men det var fryktelig dyrt, så det spørs om ikke vi må utsette det noen dager. :hmm:

Er det forresten vanlig at man må forklare hvorfor man vil avlive hunden sin, når man ringer og bestiller en veterinærtime sånn? Det syns jeg egentlig var fryktelig ekkelt, det var vanskelig nok å bare ringe. :(

De få gangene jeg har bestilt time til avlivning har jeg dessvere også måttet forklare hvorfor - vet ikke om det er vanlig praksis , men vondt er det uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tar imot timer til avlivning så spør jeg ikke. Hører jo gjerne at eier er på gråten i andre enden av røret... Det som evt. kan være et problem er hvis noen som ikke eier hunden kommer med den til avlivning. Man vil jo gjerne forsikre seg om at det er eier som ønsker å avlive hunden, ikke at svigersønnen kommer med hunden fordi han er lei av den. For å sette det på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...