Gå til innhold
Hundesonen.no

Når er det "greit" å avlive en gammel hund?


Recommended Posts

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For min del så synes jeg at det er lov til å ha hundene bli gamle. De må ikke være med på de lengste turene, være like spreke og lekne som før. Det er greit at den gamle hunden sover mye, og ikke har

Dette var tråden jeg ikke ville lese.

Kjære Camilla det er bare du som kan ta den vonde avgjørelsen,men når moren din var enig etter å ha hatt ham disse dagene så nærmer nok tiden seg.

Viktigst av alt er at Baghera ikke har smerter på noen måte.

Stor klem til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarer jeg ikke å slutte å grine, for nå har jeg og mamma bestemt oss for at hun (og kanskje søsteren min) kommer hit på mandag, for da har hun fri. Dette skal bli den beste uka i Bagheras liv. :heart:

Nå begynte jeg også å grine! :icon_cry: Kjempe stor klem til deg, som må gjennom en slik tøff avgjørelse! :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så egoistisk at jeg avliver hundene mine før jeg MÅ...fordi jeg ønsker å tro at jeg lot dem dra med verdighet, og fordi jeg kan tenke på dem uten å huske et "skinn" av den hunden de engang var...

Men som andre har sagt; når man begynner å tenke at tiden nærmer seg, så er det antagelig helt riktig å tenke tanken...

Sender deg en stor trøsteklem...det er helt forjævlig, og en evig forbannelse at de ikke lever like lenge som oss! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite trøstende å si enn at det virker ut som du har samme følelsen for Baghera og situasjonen som jeg har med Foxi. Jeg har sett det samme i Foxi, hun er ikke så glad lengre og det er ingen gnist. Og det er vondt å se de få det sånn, og jeg synes du er tøff og smart og klok som ser på hvordan han har det før våre egne følelser. Det blir tøft men han slipper å evt gå å lide.

Det er ingen fasit, samme om hunden er 5,8,10,12,14, man ser når de er gamle og slitne.

Så enig med JeanetteH her.

:hug::heart: Husk at du har hele sonen å støtte deg på og kos masse med Baghera :wub:

:icon_cry::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så trist å lese :( Jeg har vært gjennom det samme som deg, bare med unge hunder, men avgjørelsen er fryktelig uansett. Min personlige erfaring er at det er tiden før avgjørelsen som er verst. Det har føltes veldig riktig, og jeg har ikke angret noe i ettertid. Dette er den riktige avgjørelsen, og Baghera er virkelig heldig som har en eier som klarer å la han slippe mens han har verdigheten i behold og før han begynner å lide.

Håper dere får en fin siste uke sammen, det fortjener dere begge. Varm klem fra meg og jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi Baghera en suss fra Dimlingen! Dette var tidenes vondestegodeste tråd; gode Baghera, vonde avgjørelsen, flinke, omtenksomme og omsorgsfulle Soppen som gjør det beste for gutten sin :console:

Kos deg med fineste Baghera. Jeg føler så innmari med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...