Gå til innhold
Hundesonen.no

Pusse tennene til hunden..


Drømme valpen
 Share

Recommended Posts

Nei. Jeg fikser det ikke.

Istedet bruker jeg PlaqueOff i maten hennes daglig, forebyggende mot tannstein. Begynte med PlaqueOff da hun så ut til å være ferdig med fellingen av melketenner og fikk sine voksne, permanente tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke hittil. Men ved forrige dyrlegebesøk ble jeg introdusert til en slags liten klut man trer på fingeren. Lille frøkna har litt tannstein på høyre side, så så snart jeg får penger skal jeg investere i noen slike. Kommer nok ikke til å gjøre det fast, kun når jeg ser at det trengs :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok innrømme at jeg ikke gjør det.. Begynte på den forrige tispa mi, men jeg gidder ikke å prøve når det eneste hunden gjør er å tulle, bite på tannbørste, dytte deg vekk osv.. :P Da får det bare være! Får heller forebygge og sjekke tenner ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri gjort det. Dyrlegen lurte på hvor ofte vi gjorde det siden dem hadde så fine og hvite tenner, når hu fikk høre at vi ikke gjorde det men ga dem endel bein så fikk a nesten bakoversveis og prøvde å få meg til å skjønne at bein er fali det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg fikser det ikke.

Istedet bruker jeg PlaqueOff i maten hennes daglig, forebyggende mot tannstein. Begynte med PlaqueOff da hun så ut til å være ferdig med fellingen av melketenner og fikk sine voksne, permanente tenner.

Jeg prøvde å venne GG på det da han var valp, men endte opp med å gjøre det samme som MiO, ble så mye styr. Eneste positivet som kom ut av det er at ALLE får lov å se og plukke på tenna hans :)

Nei, ikke hittil. Men ved forrige dyrlegebesøk ble jeg introdusert til en slags liten klut man trer på fingeren. Lille frøkna har litt tannstein på høyre side, så så snart jeg får penger skal jeg investere i noen slike. Kommer nok ikke til å gjøre det fast, kun når jeg ser at det trengs :ahappy:

I prinsippet trengs det etter hvert måltid, det er matrester og normalt plakk (som vi og kjenner på tenna våre om vi glemte å pusse tenna i går) som gir grobunn for tannstein. Klart dte kan hjelpe å pusse 2-3gang i uka, men gjør man det ikke daglig glemmer man det fort (ehh jeg glemmeihvertfall slikt fort..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusser (og skraper om det skulle være noe tannstein på gang). Det er forsåvidt bare frøkna som foreløpig har tendenser til å få tannstein og som derfor blir mest skrapet. Prøver å gjøre det jevntlig, men det går litt i glemmeboken nå og da. Har Plaqueoff i maten siden så mange har vært så fornøyd med det. Jeg merker spesielt på Villa at det blir litt mindre tannsteintendenser.

Jeg startet med tannpuss fra Marvin var liten, så han er vant til det. Og Villa synes omtrent alt i hele verden er greit (bortsett fra å klippe klørne), så det er ikke noe problem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker Plaqueoff godt? Vurderer å kjøpe til Noris er eldre :)

Jeg fikk beskjed av dyrlegen at det produktet der egentlig bare var tull og en måte produsentene tenkte de kunne tjene penger på..hun anbefalte ikke det.. Brukte det i maten på katten vår og merket overhode ingen ting til at det hjalp noe.. Men hadde jo hvert kjekt om det hjalp egentlig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en periode da Chess var liten, men da andre i familien ikke bryr seg og fordi jeg ikke kan følge det opp, gidder jeg rett og slett ikke. Hun har veldig pene tenner og nesten ikke tannstein tross 6,5 år. Hun spiser V&H, noe jeg tror er bra for tennene. Og hun får mye tyggepinner fra Antos, som jeg tar med fra jobben. Så nei - ingen tannpuss her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke flink. Lover meg selv "hvert" år etter tannsteinfjerning at NÅ skal jeg begynne å pusse, så jeg har noe tannpusseutstyr (et eller annet sted). Chira hadde ikke antydning til tannstein ved fjorårets kontroll, og har bare fjernet to ganger før (eller er det en?). Så det er ikke så stress med henne. Shandy kunne absolutt trengt tannpuss i ny og ne, men...

Nå er det snart klart for årets kontroll hos vetten igjen, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å lære valpen nå å godta børsting av tenner :)

Har aldri gjort det. Dyrlegen lurte på hvor ofte vi gjorde det siden dem hadde så fine og hvite tenner, når hu fikk høre at vi ikke gjorde det men ga dem endel bein så fikk a nesten bakoversveis og prøvde å få meg til å skjønne at bein er fali det :lol:

Nei, ikke hittil. Men ved forrige dyrlegebesøk ble jeg introdusert til en slags liten klut man trer på fingeren. Lille frøkna har litt tannstein på høyre side, så så snart jeg får penger skal jeg investere i noen slike. Kommer nok ikke til å gjøre det fast, kun når jeg ser at det trengs :ahappy:

Min veterinær fortalte meg at jeg måtte pusse (minst) annenhver dag om det skulle hjelpe mot plakk. Grunnen er at det som lager plakk, bruker 2 døgn på å bli til plakk (ufattelig teit forklart av meg, men du skjønner kanskje?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...