Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Drammen 3 og 4 sept


Monica123
 Share

Recommended Posts

Hjemme fra utstillingen i Drammen en våt en sådan,men jeg er fornøyd for jentene oppførte seg flott i ringen..

Tindra: konk1 og 2btk hun blei stilt for Delerue Pedro Sanches md kommentaren:

Ex h and expr, g balance body, hope she will not grow more,topline could be better, g and movement+ coat..

(ikke spørr om hva det egentlig står der for all den forkortelsen får jeg ikke til)

Arla: fikk ikke bir i dag men blei stilt for Maria Ceccarelli og fikk kommentaren:

overshout,nice tem head, gprop of body,well ang. typical fingers and pads,g.tail and coat,typical movent for the breed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det står g ang - forkortet for good angular and movement. Skriver hadde feil på g og d på kritikken jeg fikk.

Gratulerer med resultatene :-)

Vi hadde ikke store motstanden vi da, så det ble BIR jr, BIR og CERT med følgende kritikk:

Excellent head and expression, good neck, topline should be stronger, good angulation, front a little open, good movement, excellent coat

I BIG jr ble sheltien plassert og da de alt var over en time forsinket og det skulle være BIS valp. BIS jr og beste KSS valp før BIG, og siden tøtta ikke ville ha noen form for godbiter (ble tildelt en klyse med leverpostei av Cindy) så dro vi. Nå ligger hun på dyna her og snorker. Totalt utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille tysker (bearded collie) Mac ble BIR og senere 3.BIG. I tillegg stilte jeg juniortispen til en venninne av meg og hun fikk CERT og BIM.

Så man kan trygt si at jeg er fornøyd, ja!

På veien hjem stoppet vi på Ikea, og alle hundene (dvs mine 4 - hvorav tre hadde vært så snille og ligget i bilen hele dagen) fikk løpe løse, herje og plaske rundt på "myra" ved siden av Ikea på Furuset. Det var MEGET oppskattet!

Så nå får vel Mac få en liten potevask i kveld, tror jeg.. Selv om han forsåvidt er hvitere på bena nå - enn når vi reiste fra den våte, mørkegrå grusen på Drammen Travbane et par timer siden...

Møkkete og litt regn - men store fine ringer, nærme til parkering (for oss i alle fall), gode hamburgere og kjempehyggelig å få en kilo vom & hundmat pr kritikk, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til fine resultater! :D

Vi var ikke der, men fikk en veldig hyggelig tlf fra oppdretter til Tuva. Endelig fikk halvsøstra hennes det siste CERTET og blei dermed kennel Canestella sin første champ :punk: Kullsøstra til Tuva kom som en god nr 2 med res CERT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde meldt på begge jentene, men torsdag kveld ble Ophelia akutt dårlig, og ble lagt inn på dyrehospitalet, dehydrert og høy feber :( Det viste seg at hun har en veldig betent byll i munnen, hovne lymfekjertler, mandler og de som hører til. Så hun og jeg har bare sittet hjemme i helgen og ventet på resultatene fra sambo og Bali som dro avgårde :)

Lørdag ble Bali 2.beste tispe med sitt 5. CERT, og idag ble hun BIM med sitt 6. CERT :D

Superfornøyde med helgens resultater :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blei slått av samme tispe i dag så vi fikk exellent og ikke mer egentlig helt greit i detta været :D

Dommeren var Maria Ceccarelli og kritikken var som følger:

corr bite,nice head/exsp g.eyes, g.front/bones/feet, prop body,well tail sett,cout of g.qualiti, corr ang, moves very well..

Så vi er fornøyd med en så fin kritikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj, ikke noen stor dag for oss... Mac ble slått i beste hannhundklasse, så han ble nr 2. Greit nok, han så litt ut som en druknet rotte.. Juniortispen fikk cert og BIM, og det var jo helt supert - bortsett fra at jeg snublet i ringen, ramlet så lang jeg var... EN ting er jo at det var ekstremt sølete og grisete der - men noe klart værre er jo at jeg slo meg så j... Kneet er dobbelt så stort som det andre, er varmt, vondt og hovent..

Litt flaut, dritvondt og ustyrtelig unødvendig - sånne snorer fra dommerteltet bør IKKE stå 2 meter inn i ringen!

Men, men vel hjemme i alle fall. Styrtregn på veien hjem, men jeg håper det er bedre for de som er igjen der i Drammen...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj, ikke noen stor dag for oss... Mac ble slått i beste hannhundklasse, så han ble nr 2. Greit nok, han så litt ut som en druknet rotte.. Juniortispen fikk cert og BIM, og det var jo helt supert - bortsett fra at jeg snublet i ringen, ramlet så lang jeg var... EN ting er jo at det var ekstremt sølete og grisete der - men noe klart værre er jo at jeg slo meg så j... Kneet er dobbelt så stort som det andre, er varmt, vondt og hovent..

Litt flaut, dritvondt og ustyrtelig unødvendig - sånne snorer fra dommerteltet bør IKKE stå 2 meter inn i ringen!

Men, men vel hjemme i alle fall. Styrtregn på veien hjem, men jeg håper det er bedre for de som er igjen der i Drammen...

Susanne

Hey! Du fikk hilse på sønnen min, er ikke det en stor dag så vet ikke jeg! :whistle: Synd med trynings etc, men hundene dine var vinnere her *ler*

Gratulerer til alle som er fornøyde og klem til alle som ikke var fult så fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Du fikk hilse på sønnen min, er ikke det en stor dag så vet ikke jeg! :whistle: Synd med trynings etc, men hundene dine var vinnere her *ler*

Gratulerer til alle som er fornøyde og klem til alle som ikke var fult så fornøyde.

Okey, da.. Så var ikke dagen heeeelt bortkastet! (HA HA HA) - koselig å treffe dere begge!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde :)

Vi har stilt begge hundene. Dixon fikk excellent og CK så 3BHK og reserve cert på lørdag, samt BIM Junior :)

I dag ble fikk han excellent og CK så 2BHK og reserve cert, han skulle egentlig vert i en BIR/ BIM finale for junior men den ble det ikke noe av, hvorfor vet jeg ikke, tror dommeren ikke viste om det eller noe, vi fant det ut kl 1 at det skulle vert og vi stilte kl 10.00 så da var det jo for sent uansett.

Vitani slo en eldre tispe og en eldre hannhund og ble BIR på lørdag, hun ble upplassert i gruppa, men hun ble plukket ut blant de 6 beste :)

I dag så slo hun en veldig fin eldre tispe, men hun ble dessverre slått av en valp i 4-6mnd klassen (den ble BIM valp på spesielen) så hun ble bare 2BTK valp i dag, men hun fikk super kritikk med blant annet excellent type osv :D

Så vi er veldig fornøyde med helga vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da.. Så var ikke dagen heeeelt bortkastet! (HA HA HA) - koselig å treffe dere begge!

Susanne

Koselig å treffe deg også. Lillesøs var sååå fornøyd med at hun endelig fikk hilse på en hund av samme rase som bamsen hun har elsket siden hun var 2 år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Cora ble BIR i dag på den første utstillingen vår siden 1. mai med kjempekritikk:

Dommer var Catherine Lebret, en veldig søt og hyggelig dommer.

"Exc. size + prop. + topline + tailset + skin colour + colour + coat + texture + chest + neck + front. Very very nice face. Typical. Exc. earset + eyes + teeth.

Exc. pres. + move."

At det bøtta ned brydde hun seg ikke noe om. Det er sånt vær man gleder seg til å komme innendørs igjen, men det har jo sin sjarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Du fikk hilse på sønnen min, er ikke det en stor dag så vet ikke jeg! :whistle: Synd med trynings etc, men hundene dine var vinnere her *ler*

Gratulerer til alle som er fornøyde og klem til alle som ikke var fult så fornøyde.

Du.. Hilste du på to bernere i dag? Jeg aner jo ikke hvordan du ser ut, men synes ungen i barnevogna lignet litt på Ask. Turte ikke å spørre om du var Loke fra Sonen, det hadde vært alt for flaut om det ikke var du :lol:

Jeg er kjempefornøyd med dagen!

Oliver og Bella rasket med seg hvert sitt cert de :D Oliver ble 3bhk og Bella 2 btk, mens Fredrik gikk hen å ble BIR! :) I gruppa var det rett inn og rett ut, litt kjedelig etter å ha ventet i timesvis i regnværet, men sånn er det bare.

Gratulerer til andre som har gjort det bra i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du.. Hilste du på to bernere i dag? Jeg aner jo ikke hvordan du ser ut, men synes ungen i barnevogna lignet litt på Ask. Turte ikke å spørre om du var Loke fra Sonen, det hadde vært alt for flaut om det ikke var du :lol:

Jeg er kjempefornøyd med dagen!

Oliver og Bella rasket med seg hvert sitt cert de :D Oliver ble 3bhk og Bella 2 btk, mens Fredrik gikk hen å ble BIR! :) I gruppa var det rett inn og rett ut, litt kjedelig etter å ha ventet i timesvis i regnværet, men sånn er det bare.

Gratulerer til andre som har gjort det bra i helgen :)

Var det du som hadde de fine bernerene? Ja, vi hilste! :D Ask likte store hundene han :wub: De var jo helt herlige!

Grattis med gode resultater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...