Stine og staffene, mestvinnende s.15

398 innlegg i emnet

Her kommer det noen bilder av den lille gjengen på Gran :D

Først kan vi begynne med Fleske Fia, en søt (tjukk) kastrert omplasseringskatte på gud veit hvor mange år.

015-5.jpg

Også har vi Trym da, Trym er Trym. Det er ikke noe annet å si om det. En sær jævel på 2.5 år. Flere har blitt enige om at det er noe galt i lufta der oppdretteren holder til :huh: Han tror han er liten som en Chi, men like lat som ehh (hva skal vi si uten å såre folk?) Bulldog, kanskje ikke rart siden han har blitt oppdratt av en ;)

Han er en evig nr 3 på utstilling, men har klart å karre seg til et norsk og et dansk cert (blind dommer?) Han er også godkjent ettersøkshund.

IMG_7558.jpg

IMG_6753.jpg

IMG_6088.jpg

Så kommer vi til Tuva.... Hva skal man si om hu, klin gæern i hodet sitt ihvertfall. Hun går under navnet snikende gummibjørn. Snikende gummibjørn er en slu **** som klarer å åle seg ut av alt med sitt uskyldige blikk. Vi trodde en periode at hun hadde ADHD, og manglet mentale sperrer i hodet sitt. Heldigvis roet hun seg etter 3 løpetid, nå er hun kanskje for rolig :thumbsdown: Hun har to stk cert i Sverige og 1 i Danmark. Ellers gjør hun det sånn ca javnt bra i Norge og. Hun har 2 nuller på blodsporprøve. Løpetid skylder jeg på angry.png

IMG_7710.jpg

IMG_6391.jpg

IMG_5888.jpg

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søte pus og lekre hunder! :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kule hunder og en super søt katt :wub: :wub: :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin gjeng!

Tror jeg så en av hundene dine i et terrierblad tidligere i år. Mine foreldre har cairn terrier, blar gjerne i bladet deres når jeg er der, og kjente igjen navnet på hunden (men husker ikke hvilken det var nå). Var i forbindelse med utstilling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal dere ha :D Tuva (Canestellas Diamonds Are Forever)var i Terrierbladet i våres siden hun blei BIM på My Dog i Januar :D Hun kommer i neste nr og, siden hun blei BIR og BIG 4 i Danmark i sommer :D Trym har også blitt nevnt der pga at han er ettersøkshund, bare en pitteliten notis om at det kommer i neste staffeposten da :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Kanskje slenge inn noen nye bilder da, ikke så flink til å oppdatere, men skjer jo så lite i livet vårt uansett :lol:

Årets første snø :D

IMG_7759.jpg

Verdens peneste godgutt :wub:

IMG_7821.jpg

Glem det jeg sa om at Tuva har roa seg, ADHD krapyl på speed :punk:

IMG_7957.jpg

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuva veier sånn ca 15.8 nå og er 38.5 cm, Trym veier ca 18.7 og er 42 cm høy :D

Og forresten så håper vi at hvis alt går etter planen så får vi et nytt medlem i 2012 :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, du skjønner, har ei venninne med ei staffefrøken på 9 måneder og hun veier nesten 18 kilo. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj, det var mye!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pene hunder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oioioi, nytt medlem i 2012 - spennende! :-D

Jeg liker så godt Tuvafrøkna jeg... :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oioioi, nytt medlem i 2012 - spennende! :-D

Jeg liker så godt Tuvafrøkna jeg... :-)

Ja, det blir veldig spennende :D Etter endel frem og tilbake og venting og greier så har vi endelig bestemt oss nå, synes det var lurt å vente til neste år så Tuva blir litt mer voksen :lol:

Tuva takker og bukker :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuva ble BIR med CERT og CACIB i Bø igår, dermed har hun 3 x CERT på internasjonale utstillinger i 3 land + 2 x CACIB i 2 land + 1 CERT på en nasjonal utstilling i Sverige. Hun har blitt BIR 3 ganger og BIM en gang :D

IMG_8538.jpg

Og for dem som ikke har fått det med seg så har vi hentet en Skotte, Tagstane Norwegian Queen aka Bodil, aka Gremlings, aka Piraya etc etc. Hun var 12 uker på Fredagen som var :D

IMG_8481.jpg

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fine begge to :) (eller alle tre!)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er så kult at Tuva tok den på Bø, altså! :banana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er så kult at Tuva tok den på Bø, altså! :banana:

Me to, mohahaha :lol:
2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har Grangjengen fått seg kennelnavn og heter nå Kennel Norwegian Bull (WWW.norwegianbull.com) Og vi planlegger vårt første kull sånn omtrentelig vinter 2012/2013, hvis vi ikke ombstemmer oss da :lol: Til helga skal jeg og Tuva på nybegynnerkurs i agility, så det blir spennende! Også gikk Trym og Tuva årets første blodspor igår, Trym gikk som ei kule, ikke Tuva :lol:

Må slenge med et bilde tatt av Bodil idag og, 4.5 mnd :wub:

IMG_8773.jpg

5 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aww, Bodil er smashing hot :wub:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bodil har blitt stor og fin, hun!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bodil takker og bukker! :D men hun er ikke alltid like søt og nusselig, gremlingsen min det :lol:

IMG_8798.jpg

Bodil har da gått sitt første blodspor, teknikken var å spise alt blodet + alt i blodets omegn, men hun kom da frem tilslutt, og skanken var god!

IMG_8801.jpg

IMG_8796.jpg

4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så skjønn da! :wub:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bodil har da gått sitt første blodspor, teknikken var å spise alt blodet + alt i blodets omegn, men hun kom da frem tilslutt, og skanken var god!

Herlig! *LOL*

Fine småbisker du har.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• I mitt tilfelle, bare så det ikke blir tatt helt ut av kontekst, så er navnet på min hund brukt i min omgangskrets. For all del, jeg synes jo navnet er kult, og har jo i den forstand ikke rettmessig eierskap til navnet, men det blir litt respektløst på en måte (uten å tråkke noen på tærne ) Som jeg selv skrev tidligere kunne det aldri ha falt meg inn å brukt et "unikt" navn på noen av mine dyr som jeg allerde visste var brukt (for min del gjelder det jo da både i min vennekrets/omgangskrets, men også mer eller mindre globalt.) Selv om jeg føler og mener det, har jeg jo ingen rett til å bestemme over andre og andres meninger, men det var jo heller ikke spørsmålet til trådstarter Som sagt, vil noen kalle dyret sitt for Moltres, Mew, Tirith, Nagini eller Celebi, så må de for all del bare gjøre det, men JEG synes for det første det blir litt ubehagelig fordi jeg har brukt tid på å finne navnene og de har en betydning for meg, men også fordi jeg er en av de som faktisk søker side opp og side ned og ser etter om navnet er brukt av andre nettopp fordi jeg vil ha det så unikt som mulig. Det i seg selv er jo ikke ubehaglig, men slik som med Nagini for eksempel, som ikke levde et spesielt langt liv, men som betydde (og fortsatt betyr) så utrolig mye for meg, så vekker det en del følelser som er vonde å kjenne på, om det skulle oppstå en slik situasjon hvor jeg hører at andre har brukt navnet. Og nettopp det gjør det ubehagelig. Det er sikkert slik for de som har en Tassen, Kira eller Balder og, men la oss være realistiske...Det skal ganske mye til for at du aldri har møtt en hund med slike navn, kontra navnene som jeg velger å bruke på mine, eller som flere andre her bruker.  For så vidt er det jo også ganske greit å vite HVILKEN hund det er snakk om, slik at det ikke blir "Du vet Kari Nordmann sin Balder..?" kontra "Vel, Moltres gjorde det greit i helgen" Hvert fall innenfor rasemiljøet og hundeklubben.    Så ja, mye går på følelser, men ingen kan nekte for at det er mer praktisk og enklere å ha kontroll på hvilken hund man snakker om med unike navn Jeg står ennå for at jeg ØNSKER å få ha navnene "mine" i fred, slik som jeg lar andres navn være, og er det noen bekjente av meg som velger å bruke navnene som jeg har brukt blir jeg faktisk både skuffet og lei meg, og ikke minst synes at det tyder på mangel av kreativitet hos de, men jeg sier det ikke. Jeg bare tenker det. Og skulle de måtte lese dette nå og de tar seg nær av hva jeg føler, tenker og mener, så har de vel kanskje en grunn til å føle seg "truffet". 
    • Jeg sitter her og er glad for at jeg alltid har vært heldig med fastlegene mine. Engasjerte, dyktige og empatiske mennesker. 
    •   Rottisklubben har bare hatt mye annet tull  men schäferhundklubben har måtte hatt ambulanse har jeg hørt  
    • Tulipanblomstring i Nederland   
    • Mye rart i alle yrker, men blir liksom så ekstra tydelig i legeyrket og tilsvarende, for konsekvensene kan bli så grusomme     
  • Nylig opprettede emner