Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg klekker kyllinger på fanget NÅ!


Kensington Gate
 Share

Recommended Posts

Så søte de er :wub: Hvor gamle er de på videoen? :)

De er en dag på videoen og fullstendig selvstendige - er det ikke rart?

Det der må være noe av det kuleste jeg har sett på så lenge jeg kan huske! :D:drool: åsså i fanget ditt liksom?!

Grattis får man vel si da :D:wave::jump:

Takk! Jeg hadde aldri tenkt på å klekke kyllinger i fanget før - men i nød lærer naken kvinne å spinne, heter det jo - jeg tenkte - hva behøver klekkeklare egg? Jo, stabil kroppstemperatur rundt seg. Jeg var usikker på temperaturen under varmelampen (pluss at det blir veldig tørt, så da virket det logisk å ruge dem ut selv!

Hønsekyllinger! :wub:

Hva gjør du med dem forresten? Selger du dem når de blir gamle nok eller?

Hønene beholder jeg som eggleggere. Hvis det er noen haner som egner seg spesielt til avl, beholder jeg dem. Resten slakter jeg eller gir bort hvis det er noen som har bruk for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige små! :)

Hadde faktisk et prosjekt på vidergående skole for endel år siden hvor vi skulle klekke frem kyllinger med rugemaskin (eller hva det heter?), og jeg vannet eggene hver dag husker jeg. Det var bare to befruktede egg der, og kun en som var sterk nok til å komme ut av egget sitt, og den tok jeg med meg hjem til leiligheten hvor den vokste opp i marsvinbur og gikk fritt i leiligheten (i de tilfellene måtte springen være på et annet rom eller ute)

Pjokken som han het var veldig søt og sjarmerende; sov på fanget, gikk løs ute på tur og kom når man ropte på han. Han ble etterhvert omplassert til besøksgård, en hane i leilighet var ikke akkurat ideelt.

Men skal innrømme at jeg ble utrolig glad i lille pippen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt veeeldig søte, men begynner jo å se ut som "høner" allerede.. Rart - trodde de var små dunballer i flere uker, jeg.. Men utrolig rare dyr - plupp, egg, dunball som spiser selv og vips høne (eller hane) i løpet av noen uker...

Morsomt å se!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er de når de kan kjønnsbestemmes med 100% sikkerhet?

Når de galer og verper! ;-) Neida (eller joda, hvis det skal være 100%), det varierer litt med rase. Noen har farger som gjør at de kan kjønnsbestemmes ved klekking. Andre er ganske tydelig maskuline eller feminine fra klekking (som f.eks. den lyse kyllingen i videoen over, han er jeg hellig overbevist om er en hane, helt fra dag 1). Ellers ser man etter bare en uke at guttene tøffer seg litt overfor hverandre. Innenfor samme rase kan man sammenlikne kammer og hakelapper etter en måneds tid. Innen 3 mnd bør man være ganske så sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 100% frittgående og de har et hønsehus i et uthus, men foretrekker å vagle seg på bjelkene oppunder taket. Men når jeg flytter blir det andre boller. Enten bygger jeg hønsehus i låven med tilhørende hønsegård ute, ellers bygger jeg noe annet. Denne siden er veldig fin for inspirasjon:

http://www.backyardchickens.com/coopdesigns.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...