Gå til innhold
Hundesonen.no

Kule hundenavn


Drømme valpen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

*fnis*

Kuleste navnekombinasjonen jeg har hørt må være bcene til en nabo her. Gamlingen heter Moss og hva ble da mer naturlig enn å kalle valpen for Horten?

Bullterrieren min het Betong. Han var en kul fyr, kledde navnet sitt. Falt i sjøen en gang, sank som... ja, som betong..! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Det er visstnok en hund i NRH som heter "Hjelp".

Ellers het halvbroren til Nirm "Kanche" (uttales som kanskje). Noen jeg kjenner hadde vært på en gjeterhundprøve en gang, og snakket om denne damen som aldri klarte å bestemme seg for hva hunden skulle gjøre. For det var jo "kanskje høyre, kanskje venstre og kanskje stopp". Og da måtte jeg fortelle henne at hunden het "Kanche".

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund: Vi har hatt en god del rare, og noen kule, navn på kennelen her. Arvid (egentlig Àrvil :P), Doris Day, Mongo, General (ja, pga snusen :lol: ), Tequila, Bompi, Pelle og broren Proffen, Prins Peppy, Jølle, En og To. (Nå har sjefen på 5 år bestemt at neste AH-kull skal ha Disney-navn :teehe: )

Katt: Petra, Hans, Tiesto (jupp, etter artisten).

Hest: Lars og Fredrik var det jo veldig moro å snakke om :P "I dag har jeg ridd Fredrik" :whistle::whistle::whistle: Ellers har hestene våre hatt ganske typiske hestenavn, mange x-travere har vi jo hatt. Olsokblesen (født på Olsok og hadde bles, selvfølgelig :P), Vinnie Jerka, Yna Lloyd, Wyterna, islandshesten Trÿmur, dølene Lukas og Svarten.

Og da jeg var liten og skulle redde alt og alle fant jeg en bitteliten hareunge som satt fast i skigarden, så selvfølgelig skulle han være med hjem og flaskes opp :rolleyes: Uansett, han fikk navnet Xeno som vi et par mnd senere fant ut at betydde "gjest" på latin. Han levde i litt over et år frem til reven kom seg inn i buret hans. Xeno bodde sammen med dvergvedderen min (vel, med stengsel mellom, ville jo ikke ha masse hybridbebiser) Amber som fikk navnet sitt fordi jeg var sinnsykt hekta på The Tribe :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amber som fikk navnet sitt fordi jeg var sinnsykt hekta på The Tribe :aww:

Haha det var jeg også, var mange lam og sauer et år som ble oppkalt etter de i The Tribe; Amber, Zandra, Lex osv osv :D Hadde helt glemt det bort jeg men kom på det når jeg leste innlegget ditt :D

Eller så har jeg en hest som heter Kjersti, ikke så vanlig hestenavn kanskje. Og en katt som heter Tini Tempah :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så har jeg en hest som heter Kjersti, ikke så vanlig hestenavn kanskje.

Hahahahah, jeg heter Kjersti!!! :lol::lol::lol:

Også hadde vi forresten to geiter som het Snøhvit og Gråtass, begge var jenter :P Pleide også å gi alle kuene rare navn, men dem husker jeg ikke i farten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnesmak er jo veldig invididuelt og personlig. Jeg har åpenbart ikke navn jeg ikke liker selv på mine egne hunder, og valper herfra får også stamtavlenavn av meg.

Jeg liker mine hunders navn, og de har en betydning for meg, men jeg har mer enn en gang måttet forklare X'en sitt navn - og minne folk på at det er en bokstav i alfabetet som heter det. Hadde jeg fått en krone for hver gang noen tror jeg snakker om min forhenværende partner (det gikk så langt at jeg vurderte å kalle et avkom etter henne for Latrudas Forhenværende, siden jeg visste det neste var F-kullet).

Foenix synes jeg er rett fram, men neida, hun har blitt kalt Felix også. Eller at folk insisterer på å uttale det på engelsk, altså Phoenix. Forståelig om de ser stamtavlenavnet, siden hun heter Latrudas Foenix From the Ashes - men jeg sier "føniks" på norsk, da jeg synes det er lettere å si.

Snakker jeg om begge to, blir det for øvrig slurvende lett til Foexen ("Føksen").

Så, det jeg synes er rart eller kult kan andre synes er normalt, og motsatt.

Jeg synes også et navn er kulest når jeg hører det en gang. I 2009 var det en siberian husky som ble plassert i gruppa på Lillestrøm og het etellerannet I'm Hot You're Not, og det var første gang jeg hørte det navnet. Ganske stilig, om enn litt pretensiøst - hva om bikkja ble en ordinær good-hund? Senere har jeg sett en romslig håndfull til hete det, og da er det ikke like kult. Men jeg liker originale navn ikke alle andre har.

I 19996 gjorde jeg en undersøkelse om navn på berner sennenhund, og fant ut at det mest populære hannhundnavnet ikke overraskende var Bamse. Jeg intervjuet et par Bamseeiere for medlemsbladet, og de fleste trodde at ingen andre hadde tenkt på å kalle hunden for Bamse. Seriously? Er ikke det det mest åpenbare klisjénavnet på en teddybjørnbriolignende valp? Men om en ikke har vært i et hundemiljø før, eller et meget begrenset et, er det lettere å tro at en er navemessig kreativ og original, enn om en har vært i gamet noen tiår og lest et par hundre utstillingskataloger :whistle:

Jeg har navn på min neste hjemmelagede valp klar, og foreløpig vet jeg - bank i bordet - ikke om noen andre bernere som heter eller har hett det, og jeg har ikke sett det i utstillingskataloger. Ikke dermed sagt at det ikke finnes, men det er ikke et vanlig et. Men fanden ta om jeg skal dele det med meg før valpen er født og registrert, så ingen tar det fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2 katter som het Ling og Strofe (Pus Ling og Katta Strofe)

Så har jeg hatt ett katteradarpar som het Erling og Bernt <3 Bernt kom først og var en rød katt som ble oppkalt etter en rødhåret klassekammerat på barneskolen.. Men har du en Bernt så må jo neste katt hete Erling ( Erling var en grå perser, også kalt Skyggen (alltid bak Bernt eller snikende langs veggene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 19996 gjorde jeg en undersøkelse om navn på berner sennenhund, og fant ut at det mest populære hannhundnavnet ikke overraskende var Bamse. Jeg intervjuet et par Bamseeiere for medlemsbladet, og de fleste trodde at ingen andre hadde tenkt på å kalle hunden for Bamse. Seriously? Er ikke det det mest åpenbare klisjénavnet på en teddybjørnbriolignende valp? Men om en ikke har vært i et hundemiljø før, eller et meget begrenset et, er det lettere å tro at en er navemessig kreativ og original, enn om en har vært i gamet noen tiår og lest et par hundre utstillingskataloger :whistle:

Vi kalte jo Chico for Chico fordi vi bodde i Mexico, det betyr gutt og liten, og det passet jo veldig godt for en hannhund av rasen kleiner munsterlander, som betyr liten munsterlander. Vi trodde seriøst vi var kjempeoriginale, og tenkte lenge på navnet. Vel, det er vel ikke noe vits å si at vi oppdaget raskt at vi var svært uoriginale.. det er ganske mange hunder i Norge som heter Chico.

Så nå skulle vi ønske at vi ventet på stamtavlenavn (som er Alfred)før vi ga ham navnet hans, det er jo mye kulere!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også et navn er kulest når jeg hører det en gang. I 2009 var det en siberian husky som ble plassert i gruppa på Lillestrøm og het etellerannet I'm Hot You're Not, og det var første gang jeg hørte det navnet. Ganske stilig, om enn litt pretensiøst - hva om bikkja ble en ordinær good-hund? Senere har jeg sett en romslig håndfull til hete det, og da er det ikke like kult. Men jeg liker originale navn ikke alle andre har.

OT: I'm Hot You're Not, til daglig Kiara, har heldigvis gjort det ganske bra og gjør ingen skam på navnet sitt. Søsknene hennes har også "hot" navn: Hottie Bom Botty (Nikita), Highly Flammable og Scottie Too Hotty (Dumle) er de jeg har møtt, hun har vel et par til.

Jeg forstår ikke helt greie med å gi hundene navn du ikke bruker selv. At valpekjøpere endrer er greit nok, men når du er både oppdretter og eier?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en undulat som heter Ludo. Noe som ikke er sånn super hysterisk av seg selv. Men Viktor hunden vår var på besøk hos hundekompisen Yatzi og spiste den ene fuglen de hadde der.

Hadde vært litt moro (i ettertid) om det var demmes hund som spiste vår fugl. (At Yatzi spiste Ludo) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nye valpen her i huset heter Qule Qnut. Jeg syns det er et fint navn jeg.. Katta heter pusemus. Den ene hesten heter Krutt, til tross for at det er ei hoppe. Ikke så originale navn kanskje, men jeg syns de er litt morsomme. Siden jeg har en Bri og alle lurer på om hun er en ost, så bør vel neste hund hete Ritz da, eller kaptein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde katten Cuba, som bestemora me aldri huska hva het, og kalte den Castro. Min onkel kalte den samme katta for Bresjnev for å gjøre ap med bestemora mi. Så fikk vi Boris, og uten at vi tenkte over det så hadde vi to kommunist-sovjetiske inspirerte navn. Nå har vi Kuma, som eeegentlig er et guttenavn da det betyr bjørn på japansk, men vi synest at det var så fint så det gav vi blaffen i.

Digresjon: Bestemora mi kalte den engelske krimserien "Bergerac", som gikk på fjernsyn en gang på 90-tallet for "Bangladesh". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh! Oppdretteren av en av mine amerikanske bulldogger hadde ett kull med My Little Ponies. Det er så kult på en rase som er belemret med farlig hund-fordommer det!

Cutie Swirlypop, Rainbow Dash, Strawberry Surprise, Teesa Tiddlywinks, Prince Tink-a-Tink-a-Too, Breezy Skywishes, Twinkle Bloom, Cutie Cascade, etc

Også hadde de et Nintendo kull med gode gamle slagere. 8bit Tetris, 8bit Ice Climber, 8bit Legend of Zelda, 8bit Ms. Pac Man.

De var helt rå på kullnavn altså, helt opp min gate!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...