Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelayo


pen_fremmedkar
 Share

Recommended Posts

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pelayo er nå så godt som voksen, og er en veldig stabil og god hund. Han går godt sammen med alle, enten det er hunder eller mennesker. Andre familiemedlemmer er ingen problem lenger han er en hund m

Men da tør jeg vel ikke annet enn å legge ut noen bilder da Etter noen dager hos oppdretteren i Corniero, kom vi hjem på torsdag. Reisen var lang (litt over 25 timer), men gikk som en drøm. Valpi

Takk for gratulasjoner :)

Åh! Du må ha den med rumpa! Grattis, og den skal hete Kungen. Du har jo en prins allerede, sant? :lol:

Den med rumpa er nok nærmest det jeg helst vil ha i farger ja :) Men oppgaven med å velge valp har jeg overlatt til oppdretter. Han blir jo kjent med og kan vurdere valpene gjnnom hele tiden før levering, og vil velge ut den som er nærmest mine ønsker. Når det er sagt, har han stor tro på at alle vil møte mine krav. Ja med unntak av en da, hun har feil type tiss.. :lol:

Hehe... joda om vi et øyeblikk skal late som om lille Prins har et bra hundenavn, vil Kungen være helt topp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte :wub: Jeg tror kanskje dette er fra samme stedet som jeg forhørte meg om valp fra. Jeg fikk ikke kjøpe nå, men kunne ta kontakt igjen når jeg hadde fått mer erfaring og forståelse for at slike hunder ikke kunne behandles som barn. Litt frekt mener nå jeg.

Vil nå uansett gratulere deg. Og så er jeg litt misunnelig :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte :wub: Jeg tror kanskje dette er fra samme stedet som jeg forhørte meg om valp fra. Jeg fikk ikke kjøpe nå, men kunne ta kontakt igjen når jeg hadde fått mer erfaring og forståelse for at slike hunder ikke kunne behandles som barn. Litt frekt mener nå jeg.

Vil nå uansett gratulere deg. Og så er jeg litt misunnelig :whistle:

Godt at det finnes slike oppdrettere også. :)

Og fremmedkaren, er du sikker på at datterbarnet ikke vil bli fornøyd med Kungen, da? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte :wub: Jeg tror kanskje dette er fra samme stedet som jeg forhørte meg om valp fra. Jeg fikk ikke kjøpe nå, men kunne ta kontakt igjen når jeg hadde fått mer erfaring og forståelse for at slike hunder ikke kunne behandles som barn. Litt frekt mener nå jeg.

Vil nå uansett gratulere deg. Og så er jeg litt misunnelig :whistle:

Skjønner at jeg har hatt flaks jeg da.

Takk for gratulasjonen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det finnes slike oppdrettere også. :)

Og fremmedkaren, er du sikker på at datterbarnet ikke vil bli fornøyd med Kungen, da? :lol:

Han blir nok fornøyd med navnet...kanskje... Men med tanke på hvor glad prins er i andre hunder, blir han vel neppe særlig fornøyd med denne heller :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så spennende!

Jeg heier også på rumpa (kan du kalle den rumpa isåfall?) :whistle:

Kan du fortelle litt om rasen? Den er ny for meg. Googlet litt og leste litt på wiki, så fikk et så noenlunde inntrykk. Flotte hunder :ahappy:

Rumpa var jo et bra navn samme hvem av dem det skulle vise seg for å bli ;)

Rasen er jo helt ny for meg også, så jeg kan ikke komme med noen beskrivelse basert på egen erfaring.

Det jeg har gjort, er å snakket med de som har erfaring i ulike land. Og så satser jeg på at dette stemmer med virkeligheten.

Jeg har tro på at dette blir en svært mentalt robust hund med mye fart, sterke drifter og en god "av - på knapp". Jeg er glad i å gå en del i veldig krevende terreng, og har hatt problemer med å finne hunder som kan være med på slike turer. (det er kun et par av mine Amerikanske Bulldoger og til dels ene Schæferen som hittil har fungert tilfredstillende på dette, med tanke på klatreegenskaper og utholdenhet i slikt terreng) Alanoen bør fungere fint på det området. (finnes selvsagt andre raser som kan det, men det er jo også andre egenskaper som skal klaffe) Rasen skal heller ikke være hundeaggressiv. Det er jo et stort pluss, og en heller uvanlig egenstap hos mastiff rasene.

Den er jo en jakthund, og jeg forventer et kraftig jaktinstinkt. (Alle hundene til oppdretter blir brukt i jakt.) Dette skal likevel være kontrollerbart. vaktinstinktet skal være balansert, men absolutt til stede. Jeg er ikke interessert i for mye av det, og vil dempe det mest mulig.

Rasen er energisk, sterk og selvsikker, og den trenger mye fysisk aktivitet og mental stimulering. Jeg gleder meg noe helt utrolig :D (bortsett fra at de vistnok skal være ekstreme på å ødelegge ting som valper ;) )

Her er et par linker hvor det kan leses om rasen.

http://www.ambasorejas.com/

http://www.dogbreedi...lanoespanol.htm

Her er bilder av mamma og pappadyret til min valp:

hosco2.jpg

hosco.jpg

ambar.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den oppdretteren du kjøper av? De virker veldig oppegående og ærlige..

Må innrømme at jeg gikk automatisk ut i fra at de var hundeaggressive :icon_redface:

Jeg liker virkelig måten de er bygd på. Solide med mastiffpreg, men samtidig ser de lette og smidige ut. Får håpe rasen holder seg slik. Nydelige hunder, og ser ut som en spennende rase. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så utrolig søt! :wub: Gratulerer med en skikkelig fin rase! Her må du oppdatere ofte, jeg har aldri sett en alano før, så dette er interessant. Vi krever masse bilder etterhvert :D

Tusen takk :)

Jeg er ikke så veldig på å ta bilder, men noen skal det da bli etterhvert. Alano er jo skjelden i Norge, så det er nok ikke så veldig mange som har sett en. Selv har jeg ingen erfaring med rasen, så dette blir spennende :D

valpen oppdretter har tatt ut for meg høres helt toppers ut. Han er "kullbølla", er alltid fremst (ser jo ut til at han har nådd matfatet først også ;) ) og er mer energisk enn de andre i kullet. Han oppsøker ukjente lyder og nye ting for å sjekke det ut, mens de andre er litt mer avventende. Nå er de jo bare litt over 6 uker, men dette er en forkortet beskrivelse av ham hittil. Kjenner at tiden begynner å gå litt seint nå :)

Etter å ha tygget litt på navnet, begynner det å bli mer og mer sannsynlig at jeg beholder navnet oppdretter har gitt ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi godtar ikke at du ikke er så veldig til å ta bilder. Mobilbilder, blitzbilder i fullt sollys, malerier, vi godtar alt! Men bilder skal det jaggu bli, herr fremmedkar. Kom ikke her.

Men da tør jeg vel ikke annet enn å legge ut noen bilder da ;)

Etter noen dager hos oppdretteren i Corniero, kom vi hjem på torsdag. Reisen var lang (litt over 25 timer), men gikk som en drøm. Valpis lå rolig hele fly og bilturene, og var ganske så hyper når vi hadde pauser. Han var uberørt av all støy fra menneskemengder, flytraffikk og tungtraffik. Om han hørte noe han var usikker på, stoppet han opp og forsøkte å lokalisere kilden, for deretter å gå å undersøke hva det var. Han er en veldig trygg og selvsikker valp. Navnet blir forresten det samme som oppdretter har kalt ham, så nå har han skiftet fra "mr. noname" til Pelayo :)

Her kommer et par bilder:

pelayo263.jpg

pelayo200.jpg

pelayo117.jpg

pelayo065.jpg

pelayo112.jpg

pelayo040.jpg

pelayo036.jpg

pelayo025.jpg

Og så må jeg bare ta med et bilde av Bjarne også ;)

pelayo049.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...