Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din løsning med hundebur i bilen


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 839
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig! Endelig har jeg fått bestilt meg Kelabur og fått det på plass i bilen. Storfornøyd, gutta har god nok plass. Buret er ca 110 (d) x 125 (b) x 75 (innvendig høyde). 15 cm ben og kant på toppen

Den der ble ganske morsom å lese når man har kalt mannen sin for Gubben i fjorten år.

"Uken etter påske" fikk jeg beskjed om, men under en uke etter at jeg bestilte (mandag) så fikk jeg beskjed om at de var klare for henting. Så da kjørte vi ut da..  Kanskje ikke overraskende så p

Posted Images

Kanskje OT men ser at flere nevner at man må ha sterkt nok bur som tåler en kraftig kollisjon, og at "klappe-sammen-bur" ikke er anbefalt.

Da vi fikk ny bil nr 2 trengte vi nytt bur. (Hadde bare 2-seter og hadde fått familieforøkning) Kjenner han som eier utstyrsbutikken og iom at vi da hadde barnesete i baksete ville han ikke anbefale et for solid bur... Rett og slett for om vi kom i kraftig kollisjon vil et kraftig bur gjerne kunne knuse veggen til baksete og flytte seg frem iom at buret var kraftigere bygd enn bilsetene. Dette mente han til tross for feste i disse metallringene som er i bilen.

Var på sporkonkurranse for noen år siden da en annen mann hadde samme bil som oss og så at vi hadde like bur. (Hadde da 2-seteren med "klapp-sammen-bur") Sa også at det var lurt å ikke ha for kraftig bur da han selv hadde fått buret gjennom passasjersetet for noen år siden da han hadde vært i bilulykke. Satt heldigvis ingen i passasjersetet og hunden klarte seg da. Men kan ikke forsvare sikkerheten til hundene før barnet mitt...

Noen andre som har vært borti noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m14-1090_1.jpg

Tro om dette "Barcco" -bilburet er sikkert? Jeg finner ikke vari kennelbur med dør på langsiden, så kanskje dette er det beste alternativet. Trenger dør på langsiden pga bilen min (Toyota Yaris Verso).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m14-1090_1.jpg

Tro om dette "Barcco" -bilburet er sikkert? Jeg finner ikke vari kennelbur med dør på langsiden, så kanskje dette er det beste alternativet. Trenger dør på langsiden pga bilen min (Toyota Yaris Verso).

Du finner jo "ordentlige" dobbeltbur i ca. samme størrelsen. Det er ikke av det tryggeste burene, men mye bedre enn de sammenleggbare stålburene. Vi hadde et slikt bur til Kovu ble for stor til halve, og jeg likte det ganske godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje OT men ser at flere nevner at man må ha sterkt nok bur som tåler en kraftig kollisjon, og at "klappe-sammen-bur" ikke er anbefalt.

Da vi fikk ny bil nr 2 trengte vi nytt bur. (Hadde bare 2-seter og hadde fått familieforøkning) Kjenner han som eier utstyrsbutikken og iom at vi da hadde barnesete i baksete ville han ikke anbefale et for solid bur... Rett og slett for om vi kom i kraftig kollisjon vil et kraftig bur gjerne kunne knuse veggen til baksete og flytte seg frem iom at buret var kraftigere bygd enn bilsetene. Dette mente han til tross for feste i disse metallringene som er i bilen.

Var på sporkonkurranse for noen år siden da en annen mann hadde samme bil som oss og så at vi hadde like bur. (Hadde da 2-seteren med "klapp-sammen-bur") Sa også at det var lurt å ikke ha for kraftig bur da han selv hadde fått buret gjennom passasjersetet for noen år siden da han hadde vært i bilulykke. Satt heldigvis ingen i passasjersetet og hunden klarte seg da. Men kan ikke forsvare sikkerheten til hundene før barnet mitt...

Noen andre som har vært borti noe liknende?

Dette vil jo helt klart skje om man ikke fester buret.

Allt bur MÅ festes i bilen, for selv de som klapper sammmen blir livsfarlig tunge i en kræsj.

Vi har alltid hatt burene våre festet i festepunkt i bilen med gode stropper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje dumt spm. men er det noen som har noen alternativ løsning på luft baki pizzabil enn å fjerne skilleveggen ev ruta i den?

hva med å sette inn en vifte som gir både varmluft og kaldluft med termostat. det har gubben her i huset tenkt å gjøre når vi får oss en pizza reser. han holder på med slik på jobben, så han har kokt sammen noen gode løsninger som vi har tenkt til å bruke som fungerer like godt vinter som sommer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar ut hattehylla, setter på gitter og vips er det plassi bagasjen. Min golden fikk supergod plass i bagasjen på en Opel Corsa, og selv når han etterhvert delte plassen med ei groenendaeltispe var det helt grei plass til begge.

...og der er problemet med de burene - de er bare så altfor små. Når jeg ser på bildene her så tenker jeg at det buret er akkurat passe til en hund i størrelse labradorstørrelse, om hunden skal ha nogenlunde komfort. Og for meg så skal det være sikkert OG komfortabelt for hunden.

Hverken Variocage eller Hercules burene gir hunder over en viss størrelse komfort av noe slag - de må KRØLLES sammen for å passe i burene og jeg synes det er ugreit.

Tjæææh, har variocage til mine to aussier jeg, og de har da super god plass inni der. Riktig nok har vi ikke skilleveggen i da, fordi de er gode venner. Men de ligger da som slakt baki der.

Er jo kjempeviktig at buret er godt festet da.

Hjelper ikke å feste burene skikkelig om hele rævva på bilen blir trykt inn ;) Da MÅ nødvendigvis det som er inni bilen flytte på seg også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har er Renault Senic 2005 mod med dobbelt Variocage Large baki. Både bilen og buret er helt nytt, og jeg kjøpte bilen hovedsaklig fordi det er en knakanes kjekk hundebil! (Kan til og med åpne bare glasset på bakluka!)

Jeg har prøvd alle mulige løsninger med Zoey siden hun hater å kjøre bil, men etter å ha vært på utrykningskurs, og sett diverse stygge bilulykker var det stopp med usikre løsninger i bilen. Så da ble det ny bil, og nytt bur når kjøter nr 2 kom i hus.. Dessuten er det fantastisk deilig å ha alt av hundeting bak baksetene, og ikke rundt i heeeeeele bilen! ;)

IMG_0736.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg vil se flere løsninger med bur i bilen så jeg går foran som et godt eksempel, her er vår løsning ;)

5B287E4C-EE17-49C4-940D-A799ACB11889-7126-00000544473616F3.jpg

Bildet er fra da vi prøvde buret i bilen på Felleskjøpet, men det er jo ganske nøyaktig slik det ser ut nå. Bilen er en Mini Cooper, buret er Herkules.

Det er bare noen cm om å gjøre at vi ikke får slått opp det ene baksetet og få plass til en passasjer, så vi vurderer å bestille et spesiallaget et i stedet som er litt smalere så jeg slipper å løfte det ut og inn omtrent daglig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et over 10 år gammelt dobbelt Kela-bur. Det har gjort en god jobb, først i en Mazda 626, deretter i en Ford Mondeo og nå i nybilen, en Peugeot 4007. Peugeoten er egentlig en "kamuflert" Mitsubitchi Outlander. Buret har jeg plassert lengst bak med lastestropper. Opprinnelig var det skillevegg i buret, men den er fjernet. Det samme er bunnen som var en finèrplate. Etter ett års tid var ikke den platen særlig delikat lengre. Nå står buret rett i bunnen av bilen, men jeg har plastskuffe og gummimatte under. Jeg har kjøpt diverse kroker og lignende som er super å feste på buret. Der kan jeg henge bånd og lignende.

Jeg er nå 100% fornøydbåde med bilkjøpet og hvordan jeg har løst burproblematikken. Bilen er og så stor at jeg fikk inn en stor flykasse bak mitt bur en dag en annen stor hund skulle være med på tur.

du har grønne skilter på din Peugeot 4007? vi har litt sett på den bilen nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har grønne skilter på din Peugeot 4007? vi har litt sett på den bilen nemlig :)

Jepp, grønne skilter ja. Jeg er superfornøyd, gubben ikke så fornøyd. Han er 1,86 høy og klager på dårlig plass til beina pga gitterveggen. Den gjør jo at han ikke får skjøvet setet bak.

Det er stort sett samme bilen som Mitsubishi Outlander og Citroen C-Crosser, produsert på samme fabrikk i Japan. Anbefaler å ta de med i letingen også. Peugeoten har større motor:-)

Jeg elsker bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, grønne skilter ja. Jeg er superfornøyd, gubben ikke så fornøyd. Han er 1,86 høy og klager på dårlig plass til beina pga gitterveggen. Den gjør jo at han ikke får skjøvet setet bak.

Det er stort sett samme bilen som Mitsubishi Outlander og Citroen C-Crosser, produsert på samme fabrikk i Japan. Anbefaler å ta de med i letingen også. Peugeoten har større motor:-)

Jeg elsker bilen!

Takk for svar ;) skrevet opp i bil jeg skal titte på listen.

Vi har gjort om litt i bilen vår, satt setene såpass frem at hundene fikk 20 cm mer i lengden på buret. + mer plass til stæsj rundt. Vi kan dermed bare ha med utrolig små mennesker i baksetet :P

post-6328-0-12777500-1346773892_thumb.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet Kela hundebur i dag.

Det har stålbunn, bakvegg i stål, og litt av sidevegger og front i stål. Så det er altå vanntett i bunn.

Dvergpinscher siden ble 30 x 70, og whippetsiden 60 x 70.

Har pleid å ha 40 x 50 bur til dvergpinsceren, så nå fikk hun plutselig veldig smalt bur, men det er god nok plass til henne uansett.

Helt nytt bur må prøves ut.

20120908_172950.jpg

Fått inn madrassene, mangler bare dyner og tepper.

20120908_215655.jpg

Mangler bare valp nå :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...