Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din løsning med hundebur i bilen


Anette
 Share

Recommended Posts

Da er jeg ikke interessert, desverre. Da syns jeg den vanlige selen er tryggere for hennes del.

Har ikke bil selv, og får noen ganger sitte på en vei, men må ta buss tilbake eller motsatt. Å da er det ikke alltid lett å få med seg ett bur.

Jeg har denne bilselen til Theo.

Den er polstret forran på brystet.

Der du ser det er rødt på spennene, kan man låse festene sånn at de er ekstra sikret fra å gå opp meg en kolisjon.

899__628_0020_1.jpg

De har den her eller noen dyrebutikker...Koster ikke så mye heller :)

http://www.bristols.no/products/karlie-sikkerhet-esele-til-hund

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 839
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig! Endelig har jeg fått bestilt meg Kelabur og fått det på plass i bilen. Storfornøyd, gutta har god nok plass. Buret er ca 110 (d) x 125 (b) x 75 (innvendig høyde). 15 cm ben og kant på toppen

Den der ble ganske morsom å lese når man har kalt mannen sin for Gubben i fjorten år.

"Uken etter påske" fikk jeg beskjed om, men under en uke etter at jeg bestilte (mandag) så fikk jeg beskjed om at de var klare for henting. Så da kjørte vi ut da..  Kanskje ikke overraskende så p

Posted Images

Noen som har bilde av et bilbur som står i baksetet? Er dette en grei løsning?

Har fått mulighet til å kjøpe en polo billig, men har 35kg boxer som også skal være med på bilturer, å han får jo i allefall ikke plass i bagasjerommet!

Noen her i det heletatt som har stor hund og liten bil? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Husker en som hadde en eller to vorsteh og drev med nordisk kjøring og hadde liten bil. Denne la ned baksetene og da ble det nok plass til bur. Og bagasje.Testet selv en Ibiza (ligner polo) med en flatcouted retriever og den fikk lagt seg helt ut i bagasjerommet. Da hadde det bare vært å kjøpe en skille. Så har du hunden helt bakerst og bagasje i baksetet

Flaten var 61cm høy og ca 30 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Guest Belgerpia

Disse plastbura splintrer jo i mange tusen biter og har jo blitt knust når de blir lastet av fly osv. Jeg vil iallefall ikke at hunden min skal bli SPLINTRET.

Jeg skjønner ikke dette jeg - dersom det var fare for at ett sånt bur skulle splintres ved påkjenning så ville det aldri vært det eneste buret som var godkjent for fly. Enkelt og greit.

Varikassene tåler utrolig mye, og da mener jeg utrolig mye juling før de i det hele tatt sprekker, for det er det de gjør om de går istykker, de sprekker - de splintres ikke i tusen knas - til det er plastikken for myk, de sprekker og gir etter i sprekkene. Men det splintres ikke. Og igjen - de tåler ekstremt mye juling før de kommer så langt.

Nå finner jeg ikke igjen youtube klippet jeg så for en tid tilbake - en fyr kjører over ei varkasse med en pick-up (ingen hund inni) - det ble sprekker på sidene og døra ble bøyd (utover fordi det er det naturlige siden døren er buet) og falt ut - men det var fortsatt veldig likt ett bur. Skal lete mer etter klippet.

Sånn i forhold til tråden - jeg vil anbefale Kela hundebur, alternativt varikasser - Kela fordi du får de "strikka" til bilen, de er sikre og du kan få bur som er såpass stort at bikkja slipper å være bretta dobbelt. Vario og Herculesbur er ikke egna til hunder som er over knehøyde, de er altfor små selv i xl størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ett dobbelt- og ett enkelt Variocage-bur som er satt opp i høyden, på en treplate, festet med stropper. Bilen er en Ford Econoline, så vi snakker stort bagasjerom! Dårlig mobilbilde, men løsningen ser altså slik ut:

post-1249-0-60472600-1343117871_thumb.jp

Vi har tre belgere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snusken: Om du kjenner noen som kan litt sånne ting, så kan du jo bytte ruta med gitter. Jeg hadde alltid problemer med at Caddy'en min var for varm om sommeren, og veldig kald om vinteren. Sikkert mye enklere om man kan varme opp via fronten eller lufte ut når det er for varmt.

Man kan installere vifte på taket også, men det er billigere å bytte til gitter inne. "Nedturen" er jo at det tar lengre tid å varme opp foran på vinteren, da. Alternativet er å koke hunden på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hva mener dere om å sette opp et gitter over baksetene, sånn at hundene har hele bagasjerommet å boltre seg på? Jeg prøver å finne på en smart løsning til den teite kombi bilen min, og har 3 hunder c :P

Hadde det før jeg hadde bur. Men du må ha et som sitter godt fast ikke den universalebilligvarianten. Jeg hadde et i noe nylon greier og en flat baki og mat i framsette hihi plutselig satt flaten med maten så seinere når ejg skulle handle mat og hunden var med og jeg skulle noe annet så måtte han sitte forran og matvarene bak og det utrolige han krabet bare en veg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det før jeg hadde bur. Men du må ha et som sitter godt fast ikke den universalebilligvarianten. Jeg hadde et i noe nylon greier og en flat baki og mat i framsette hihi plutselig satt flaten med maten så seinere når ejg skulle handle mat og hunden var med og jeg skulle noe annet så måtte han sitte forran og matvarene bak og det utrolige han krabet bare en veg

Lurte på å prøve den fra biltema først

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Dyr-i-bilen/Hunde--og-lastgitter-342972/

om den funker, så investerer jeg i en ordentlig en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den sugekopper oppe og nede så kan den faktisk falle vede en bråbrems og det er fare for å få en av hundene framover. Vet ikke hvaslags bil du har. Noen orginale er dyre og andre er rimelige men dem sitter godt så blir det bråbrems så blir dem på plass,

Her ser du sant nett jeg har i bilen http://www.google.no...29,r:7,s:0,i:90

Etter som jeg og pappa har forstått så er det ikke sugekopper :) Orginalene til Saab er på et par 1000 lapper. Så jeg vil ikke teste det med en gang, siden jeg ikke vet hva hundene vil mene om å ligge bak der. Ene har jo redd for bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Etter som jeg og pappa har forstått så er det ikke sugekopper :) Orginalene til Saab er på et par 1000 lapper. Så jeg vil ikke teste det med en gang, siden jeg ikke vet hva hundene vil mene om å ligge bak der. Ene har jo redd for bil..

Kanskje sjekke hoggerier rundt omkring om du kunne få det billigere? Det er jo ikke alle som kjører rundt med mye bagasje og må vrake bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sjekke hoggerier rundt omkring om du kunne få det billigere? Det er jo ikke alle som kjører rundt med mye bagasje og må vrake bilen

det var en god ide, men jeg får se, først må jeg bare finne ut om det er en god løsning, hvis ikke får jeg heller legge de pengene i et spesiallaga bur eller no. Et eller annet må jeg gjøre nå med bilen kjenner jeg. Er litt slitsom løsning der nå :P Nesten så det frister å bare sette alle 3 i sikkerhetsbelte ved siden av hverandre i baksetet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

det var en god ide, men jeg får se, først må jeg bare finne ut om det er en god løsning, hvis ikke får jeg heller legge de pengene i et spesiallaga bur eller no. Et eller annet må jeg gjøre nå med bilen kjenner jeg. Er litt slitsom løsning der nå :P Nesten så det frister å bare sette alle 3 i sikkerhetsbelte ved siden av hverandre i baksetet :P

Jeg kjøpte bur i nærheten av Horten som ikke er så dyre. Han lager dem av revenetting. Eneste minuset er at fjæringen på lukkemekanismen har lett for å gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Noen som har bilde av et bilbur som står i baksetet? Er dette en grei løsning?

Har fått mulighet til å kjøpe en polo billig, men har 35kg boxer som også skal være med på bilturer, å han får jo i allefall ikke plass i bagasjerommet!

Noen her i det heletatt som har stor hund og liten bil? :P

Du tar ut hattehylla, setter på gitter og vips er det plassi bagasjen. Min golden fikk supergod plass i bagasjen på en Opel Corsa, og selv når han etterhvert delte plassen med ei groenendaeltispe var det helt grei plass til begge.

487278_483556948340740_305535280_n.jpg

Vanligvis er det litt mer ryddet tilstand :P

551154_10151683892685464_766405477_n.jpg

Buret er bygd opp med en finerplate og klosser for å passe inn. samt tjoret fast med 4 lastestropper.

...og der er problemet med de burene - de er bare så altfor små. Når jeg ser på bildene her så tenker jeg at det buret er akkurat passe til en hund i størrelse labradorstørrelse, om hunden skal ha nogenlunde komfort. Og for meg så skal det være sikkert OG komfortabelt for hunden.

Hverken Variocage eller Hercules burene gir hunder over en viss størrelse komfort av noe slag - de må KRØLLES sammen for å passe i burene og jeg synes det er ugreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og der er problemet med de burene - de er bare så altfor små. Når jeg ser på bildene her så tenker jeg at det buret er akkurat passe til en hund i størrelse labradorstørrelse, om hunden skal ha nogenlunde komfort. Og for meg så skal det være sikkert OG komfortabelt for hunden.

Hverken Variocage eller Hercules burene gir hunder over en viss størrelse komfort av noe slag - de må KRØLLES sammen for å passe i burene og jeg synes det er ugreit.

Altså jeg kjører ikke til vanlig med så mange hunder i :P de var stappet i når vi trente. Til vanlig ligger Amiga og Issi der og da har de goood plass. Jeg hadde i midtdeleren men da ble det for trangt for amiga i forhold til å snu seg ol så jeg fjernet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...