Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din løsning med hundebur i bilen


Anette
 Share

Recommended Posts

http://hundesonen.no/forum/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1

 

edit... fikk ikke til å lime inn søkeresultatene, men søk på touran i tråden, så slipper du å lete :)

Så avansert du er da :P

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 839
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig! Endelig har jeg fått bestilt meg Kelabur og fått det på plass i bilen. Storfornøyd, gutta har god nok plass. Buret er ca 110 (d) x 125 (b) x 75 (innvendig høyde). 15 cm ben og kant på toppen

Den der ble ganske morsom å lese når man har kalt mannen sin for Gubben i fjorten år.

"Uken etter påske" fikk jeg beskjed om, men under en uke etter at jeg bestilte (mandag) så fikk jeg beskjed om at de var klare for henting. Så da kjørte vi ut da..  Kanskje ikke overraskende så p

Posted Images

Jeg vet det er folk her med Touran, og siden dette var litt mindre urealistisk enn nå, så la jeg ikke merke til hva dere skreiv. Og tråden er lang og jeg er lat :P Er det noen her med Touran (toseter) og kelabur som tar nesten all plassen bak i bilen? Hvor mye sånn ca kostet et slik bur? Ser for meg dobbeltbur og fire dører. Ikke aktuelt ennå, men kanskje om et halvt års tid :)Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

@AnetteN hadde før :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fant en ca pris, men det er bare å fortelle de som har erfaringer :) Så Mikkel sin løsning, blir noe ala slik jeg har tenkt, men jeg har sett for meg å ha burene på langs og ikke på tvers, men blir jo samme str :)

Jeg betalte ca 3500 for dobbeltbur til kelpisene, da inkl støvkant og nødutgang bak. Det er ikke så store variasjoner i pris såvidt jeg vet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fant en ca pris, men det er bare å fortelle de som har erfaringer :) Så Mikkel sin løsning, blir noe ala slik jeg har tenkt, men jeg har sett for meg å ha burene på langs og ikke på tvers, men blir jo samme str :)

Mener eg betalte 3600 ink frakt for ett dobbeltbur som er 1 meter dypt, 95cm bredt og 70 cm høyt. Fire dører. Du kan kanskje få det noen cm større i bredden, men touran er veldig smal innvendig pga hjulbuene er bygget inne i veggene. Akkurat nå står buret helt bakerst mot bakluken, og det er plass til LP-utstyr foran (hinder, apporter, leker, kjegler osv). Har også plass til å sette opp ekstrabur foran dobbeltburet, mener bredden er 55cm på det. Men da må LP-hinderet ut :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Digger bilen din, AC! :D Hvor får jeg tak i sånn?

Bilen eller greia? Greia er rett og slett alminiumsrør koblet sammen med plastikkskjøter! Sitter som pokker og kutter selv lengde på stykkene :-) Pappa har bygd mekkebenk av det så tåler massiv sag, masse verktøy og utstyr. Rimelig kraftige saker!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Nå har jeg bestilt kela bur og det skal være ferdig "uka etter påske". Jeg gleder meg! Det jeg har nå er av tre+metall med ymse fuktskader og langs den veggen jeg ikke kommer til pga. buret ligger det et 10-15cm høyt tårn av pels som har irritert meg i lang tid. Også må jeg klatre inn i bilen for å få ut hundene, og dørene må låses med et sånn skibånd for å holdes igjen :P På tide med noe nytt altså. 

Ble inspirert av et bur jeg så her på sonen (husker ikke hvem sitt), så det blir to bur som jeg kan plassere rundt om i bilen som det passer meg. Det store kan jeg ha på kortsiden i bilen med dør ut til siden, det er også stort nok til å romme begge hundene om jeg ikke har plass nok til det andre pga. bagasje, etc. Nevnte jeg at jeg gleder meg?

bilbur2.jpg.18c0718b494079e3a01f2298ad68

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Uken etter påske" fikk jeg beskjed om, men under en uke etter at jeg bestilte (mandag) så fikk jeg beskjed om at de var klare for henting. Så da kjørte vi ut da.. 

Kanskje ikke overraskende så passer de fint inn. Det store som nå står på tvers kan snus slik at både det og det lille har åpning mot bakdøra. Det er også plass til begge to i det store om vi har hundebesøk eller trenger mer plass baki. 

20160319_145520.thumb.jpg.5eaa1092207c6820160319_145458.thumb.jpg.374cd746c59a2e

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha bilbur,men har lett meg grønn i  jungelen av bur. 

har en volvo v50 2006 modell, en dvergpinscher og venter på en valp som blir rundt 50 cm i mankehøyde.. vil ikke ha dobbeltbur synes buret blir for stort til DP, vist det skjer noe så kommer den til å flyg rundt i buret. 

har vært å sett på variocage, men blir jo nesten 10 000 for to bur i ulik str. noen som har et rimligere alternativ? erglad for alt avtips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha bilbur,men har lett meg grønn i  jungelen av bur. 

har en volvo v50 2006 modell, en dvergpinscher og venter på en valp som blir rundt 50 cm i mankehøyde.. vil ikke ha dobbeltbur synes buret blir for stort til DP, vist det skjer noe så kommer den til å flyg rundt i buret. 

har vært å sett på variocage, men blir jo nesten 10 000 for to bur i ulik str. noen som har et rimligere alternativ? erglad for alt avtips [emoji4]

Dobbelt Kelabur, hvor den ene delen er større enn den andre?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, IdaC skrev:

jeg skal ha bilbur,men har lett meg grønn i  jungelen av bur. 

har en volvo v50 2006 modell, en dvergpinscher og venter på en valp som blir rundt 50 cm i mankehøyde.. vil ikke ha dobbeltbur synes buret blir for stort til DP, vist det skjer noe så kommer den til å flyg rundt i buret. 

har vært å sett på variocage, men blir jo nesten 10 000 for to bur i ulik str. noen som har et rimligere alternativ? erglad for alt avtips :)

Jeg ville nok også gått for dobbeltbur som er i forskjellig str, eller to enkeltbur for den del selvsagt, fra feks kela, det blir vell rundt 3000 uansett hvilen løsning du velger. Eller se på brukte bur, men de vanligste bilburene koster jo flesk og holder seg ganske godt i pris så dyrt blir det som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, IdaC skrev:

jeg skal ha bilbur,men har lett meg grønn i  jungelen av bur. 

har en volvo v50 2006 modell, en dvergpinscher og venter på en valp som blir rundt 50 cm i mankehøyde.. vil ikke ha dobbeltbur synes buret blir for stort til DP, vist det skjer noe så kommer den til å flyg rundt i buret. 

har vært å sett på variocage, men blir jo nesten 10 000 for to bur i ulik str. noen som har et rimligere alternativ? erglad for alt avtips :)

Hvor stor bil har du? jeg har et pent brukt dobbelt kelabur jeg tenkte å selge :) det er skjevfordelt så en bås er større. 100 cm bredt (passer VW touran), også tror jeg det er 1 meter dypt og passende å sitte for welsh, border collie og kelpie å sitte i :P ene siden er 45 og andre 55. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anette skrev:

Hvor stor bil har du? jeg har et pent brukt dobbelt kelabur jeg tenkte å selge :) det er skjevfordelt så en bås er større. 100 cm bredt (passer VW touran), også tror jeg det er 1 meter dypt og passende å sitte for welsh, border collie og kelpie å sitte i :P ene siden er 45 og andre 55. 

vet ikke hvor bred å lang en Volvo v50 er :P og googling sir det e 417 liter :P hvor høyt er det ?

 

bare glem det, har vært og målt :) er ca, 94,5 X 91x5 cm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det utopi å tenke at jeg kan ha et oppbygget bur i en rav4/grandvitara/CRV/xtrail eller lignende bil, til ei collie tispe?
Og samtidig at buret ikke opptar hele bagasjen? Eventuelt legge ned ett sete? Ikke sikkert det blir mer enn 2 seters på meg til å begynne med, kan hende jeg heller velge å sette inn flere seter selv senere istendfor å kjøpe en med 4-5 seter. Blir uansett en eldre modell. 

Eller er det like greit å ha et bur som står helt nedpå istedenfor oppbygget når man bare skal ha enkeltbur? Jeg tenker da ifht bagasjeplass rundt buret sånn ellers. Greit å kunne stue vekk campingstol, fjellsko, ekstra varme klær/teppe/saueskinn/ullsokker, godbiter, sporline og slike diverse ting som er greit å ha i bilen når man driver med hund og hest og stadig vekk er på eller ser på kurs, eventuelt bare er sosial utendørs. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen som lager bur i hedemark/Oppland etter mål, type kela? Jeg ville følt meg mer trygg på å kjøpe bur om jeg fysisk kunne vise hvordan og hvor jeg vil ha det, og at den som lager bur tar målene selv... Skal jeg ha kela blir det jo nærmere 1000kr i reiseutgifter. Jeg kan jo måle selv, men er redd for å ikke få det riktig...

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rocket skrev:

Er det utopi å tenke at jeg kan ha et oppbygget bur i en rav4/grandvitara/CRV/xtrail eller lignende bil, til ei collie tispe?
Og samtidig at buret ikke opptar hele bagasjen? Eventuelt legge ned ett sete? Ikke sikkert det blir mer enn 2 seters på meg til å begynne med, kan hende jeg heller velge å sette inn flere seter selv senere istendfor å kjøpe en med 4-5 seter. Blir uansett en eldre modell. 

Eller er det like greit å ha et bur som står helt nedpå istedenfor oppbygget når man bare skal ha enkeltbur? Jeg tenker da ifht bagasjeplass rundt buret sånn ellers. Greit å kunne stue vekk campingstol, fjellsko, ekstra varme klær/teppe/saueskinn/ullsokker, godbiter, sporline og slike diverse ting som er greit å ha i bilen når man driver med hund og hest og stadig vekk er på eller ser på kurs, eventuelt bare er sosial utendørs. 
 

Vi har en grand vitara xl-7 (2002 modellen) og der har vi et enkeltbur som er 60 cm bredt og har allikevel veldig god plass til bagasje ved siden av. Da jeg kjørte vinterferiebesøket til flyplassen fikk vi plass til bagasjen til alle 4 ved siden av buret (to stk delte en koffert da). Jeg har gjerne sekk med skifteklær, alt for mye hundeutstyr, campingsstol  med mer bak der, og det vises nesten ikke at jeg har brukt plass. Tar høyde for noe størrelsesforskjell mellom typene, men tenker dere får greit med plass dersom dere bare skal ha et stort enkeltbur. Og om du ender opp med 2-seter har du jo ekstremt god plass. Skulle dog gått fint å bygge om buret noe. Husker ikke høyden på buret vårt, men der hadde vi fått plass til endel under det om det hadde vært bygd opp. Ville allikevel ikke gjort det i vårt tilfelle, det er høyt nok å hoppe opp i den som det er for tollerne våre, spesielt når pensjonisten nesten ikke har spenst igjen. :P

Vet ikke med de andre typene dog, de rav4-ene jeg har sett har i alle fall vesentlig mindre bagasjeplass enn vår.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...