Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din løsning med hundebur i bilen


Anette
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna

Mitsubishi Outlander PHEV 2015 - akkurat plass til det minste dobbeltburet fra Herkules. 

Jeg fikk inn det største :D altså L.

Men det er bare 10 cm i dybden som skiller ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 839
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig! Endelig har jeg fått bestilt meg Kelabur og fått det på plass i bilen. Storfornøyd, gutta har god nok plass. Buret er ca 110 (d) x 125 (b) x 75 (innvendig høyde). 15 cm ben og kant på toppen

Den der ble ganske morsom å lese når man har kalt mannen sin for Gubben i fjorten år.

"Uken etter påske" fikk jeg beskjed om, men under en uke etter at jeg bestilte (mandag) så fikk jeg beskjed om at de var klare for henting. Så da kjørte vi ut da..  Kanskje ikke overraskende så p

Posted Images

  • 1 month later...
Guest lijenta

Hvordan har folk med nedfelt bagasjerom gjort det med bur? :)

Buret er fortsatt stroppet fast i to kroker i bagasjerommet, men skulle du ha det nede hele tiden ville jeg brukt alel fire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Typ at kanten er høyere enn gulvet i bagasjerommet. Vi har samme modell som bildet under:

volvo-stort+bilde+bagasjerom.jpg?o=43789

Siden du bor i Vestfold ring Norwegian polar. få deg et skredersydd til en rimelig penge. Det er laget av revenetting og den tåler en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tror jeg har et bilde her. Der er døra mindre enn buret og en enkel måte å gjøre det på i forhold til kant. Men hvi jeg ser rett så er det ikke kroker til å feste buret i hos deg. Men sjekk under matta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er variocage som har en type bur med terskel. Ellers har du atlas car bur der åpningen er høyere opp enn vanlige bur. Evnt spesiallaget fra f eks Kela?

At Variocage hadde var jeg ikke klar over, de så jo riktig fine ut! Har de slike dobbeltbur? Plastbur er utelukket. Vi tenker kjøpe på mål til neste år da det antakeligvis kommer en til i hus, da blir det antakelig Kela-bur, men trenger noe billig i mellomtiden. Forklart litt her.

Legger ved et bilde, i tilfelle flere vil se :)

41F6uIANuiL.jpg

Siden du bor i Vestfold ring Norwegian polar. få deg et skredersydd til en rimelig penge. Det er laget av revenetting og den tåler en god del.

Finner ingen informasjon eller bilder av disse burene?

Jeg har byggd det opp med planker eller lignende. Samt å stroppe buret godt (!) Fast.

Det har vi dessverre ikke plass til i høyden for Keo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

At Variocage hadde var jeg ikke klar over, de så jo riktig fine ut! Har de slike dobbeltbur? Plastbur er utelukket. Vi tenker kjøpe på mål til neste år da det antakeligvis kommer en til i hus, da blir det antakelig Kela-bur, men trenger noe billig i mellomtiden. Forklart litt her.

Legger ved et bilde, i tilfelle flere vil se :)

41F6uIANuiL.jpg

Finner ingen informasjon eller bilder av disse burene?

Det har vi dessverre ikke plass til i høyden for Keo.

Nei finnes ikke. Det går på kjenskap til at dem lager. skal se om jeg finner noen på nette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

@maysofie de ligner på disse burene http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62994399&searchclickthrough=true&searchQuery=bur

Hadde et lignende dobbelt bur da jeg kjørte Opel astra og det var skreddersøm det kunne skyve seg ca 3 mm fram og tilbake også var det vel 3 cm ved en rundvelt uten at det sto fast. Mange hundekjørere bruker burene

Hvis pris er avgjørende så var disse burene mye billigere enn alt anent på markedet den gangen jeg kjøpte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å kjøpe variogate, så setter dere bare inn skillevegg når hund nr 2 kommer i hus? Eller setter den inn nå for bagasjeplass? Men er jo dyrere enn Kela da.

Helt glemt at Variogate eksisterer, enklere å få tak i enn disse finske som feks SiriEveline har. Trolig enklere å få inn og ut av bilen eventuelt også, vi har jo lastenetting, så det er jo ikke noe problem. Vi bruker egentlig ikke skillevegg for hundene, de vi har eller låner ligger alltid i samme rom, så det går jo ann å ta etterhvert om man ser nødvendigheten. Engangsinvistering. Eneste minuset er jo slitasjen på selve bagasjerommet. Tygge på, takk for forslag! :)

@maysofie de ligner på disse burene http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62994399&searchclickthrough=true&searchQuery=bur

Hadde et lignende dobbelt bur da jeg kjørte Opel astra og det var skreddersøm det kunne skyve seg ca 3 mm fram og tilbake også var det vel 3 cm ved en rundvelt uten at det sto fast. Mange hundekjørere bruker burene

Oia, nei, det går ikke! Ser for spinkelt ut til at jeg bruker å lempe masse ting oppå bura :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Helt glemt at Variogate eksisterer, enklere å få tak i enn disse finske som feks SiriEveline har. Trolig enklere å få inn og ut av bilen eventuelt også, vi har jo lastenetting, så det er jo ikke noe problem. Vi bruker egentlig ikke skillevegg for hundene, de vi har eller låner ligger alltid i samme rom, så det går jo ann å ta etterhvert om man ser nødvendigheten. Engangsinvistering. Eneste minuset er jo slitasjen på selve bagasjerommet. Tygge på, takk for forslag! :)

Oia, nei, det går ikke! Ser for spinkelt ut til at jeg bruker å lempe masse ting oppå bura :lol:

eg hadde ikke plass til så mye oppå buret i astraen men tungt utgave av bur til bikja lå oppå mitt doble. Det var sammenleggbart bur med metallplate også hadde jeg ikke mer en flere liggeunderlag elelrs da. Men hundekjørere stabler litt og dem. Disse er tynnere enn det jeg hadde da. Dette er mink netting og jeg hadde revenetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har folk med nedfelt bagasjerom gjort det med bur? :)
Du har jo sett Kulkukoira som jeg har nå, før det har jeg hatt både enkelt og dobbelt bur fra Kela og kjempefornøyd med det. Men har stadig vekk sett bur med høy kant til salgs brukt, fra alle mulige leverandører ;) så det er nok mulig. Noen eksempler fra Finn 63409552, 62884206
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo sett Kulkukoira som jeg har nå, før det har jeg hatt både enkelt og dobbelt bur fra Kela og kjempefornøyd med det. Men har stadig vekk sett bur med høy kant til salgs brukt, fra alle mulige leverandører ;) så det er nok mulig. Noen eksempler fra Finn 63409552, 62884206

Jeg likte løsningen i Scodaen! Etterhvert som man får seg egen bil tror jeg at det er hva jeg går etter :ahappy:

Klæbu blir litt i lengste laget, ikke særlig billig heller. Men dobbeltburet sendte jeg bud på i går, nå ser det ut som det faktisk kan passe i bilen også, så venter vi bare på svar :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg likte løsningen i Scodaen! Etterhvert som man får seg egen bil tror jeg at det er hva jeg går etter :ahappy:

Klæbu blir litt i lengste laget, ikke særlig billig heller. Men dobbeltburet sendte jeg bud på i går, nå ser det ut som det faktisk kan passe i bilen også, så venter vi bare på svar :)

I værste fall kan jeg ordne henting for deg og ta med nedover, men jeg skal ikke sørover før Norsk vinner og NO :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er folk her med Touran, og siden dette var litt mindre urealistisk enn nå, så la jeg ikke merke til hva dere skreiv. Og tråden er lang og jeg er lat :P Er det noen her med Touran (toseter) og kelabur som tar nesten all plassen bak i bilen? Hvor mye sånn ca kostet et slik bur? Ser for meg dobbeltbur og fire dører. Ikke aktuelt ennå, men kanskje om et halvt års tid :)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er folk her med Touran, og siden dette var litt mindre urealistisk enn nå, så la jeg ikke merke til hva dere skreiv. Og tråden er lang og jeg er lat :P Er det noen her med Touran (toseter) og kelabur som tar nesten all plassen bak i bilen? Hvor mye sånn ca kostet et slik bur? Ser for meg dobbeltbur og fire dører. Ikke aktuelt ennå, men kanskje om et halvt års tid :)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

http://hundesonen.no/forum/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1

edit... fikk ikke til å lime inn søkeresultatene, men søk på touran i tråden, så slipper du å lete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...