Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din løsning med hundebur i bilen


Anette
 Share

Recommended Posts

Hvor har du fått den informasjonen? Jeg har nemlig jobbet i et halvt år med å få svar på om jeg får ta hull i veggen eller bytte ut glasset. (Altså, ikke flytte på veggen). Tollvesenet sier jeg skal kontakte vegvesen, vegvesen sier jeg skal kontakte tollvesen og forhandler sier jeg skal kontakte enten vegvesen eller tollvesen.... :|

Min siste Hi-ace ble EU-godkjent flere ganger uten at jeg hadde verken gitter eller glass i ruta mellom førerhuset og lasterommet... jeg antar egentlig at det var slurv fra de som godkjente, men det var ulike verksteder som gjorde det (og det ene verkstedet påpekte mange andre småbagateller men ikke dette :D). Men du kan altså bytte ut glasset med gitter - alle mine tidligere biler har gått gjennom godkjenningen med gitter som jeg selv har satt på :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 839
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig! Endelig har jeg fått bestilt meg Kelabur og fått det på plass i bilen. Storfornøyd, gutta har god nok plass. Buret er ca 110 (d) x 125 (b) x 75 (innvendig høyde). 15 cm ben og kant på toppen

Den der ble ganske morsom å lese når man har kalt mannen sin for Gubben i fjorten år.

"Uken etter påske" fikk jeg beskjed om, men under en uke etter at jeg bestilte (mandag) så fikk jeg beskjed om at de var klare for henting. Så da kjørte vi ut da..  Kanskje ikke overraskende så p

Posted Images

Guest lijenta

Min siste Hi-ace ble EU-godkjent flere ganger uten at jeg hadde verken gitter eller glass i ruta mellom førerhuset og lasterommet... jeg antar egentlig at det var slurv fra de som godkjente, men det var ulike verksteder som gjorde det (og det ene verkstedet påpekte mange andre småbagateller men ikke dette :D). Men du kan altså bytte ut glasset med gitter - alle mine tidligere biler har gått gjennom godkjenningen med gitter som jeg selv har satt på :).

Ops! Dem har nok strammet inn på regelverket nå for det er flere verksteder som har mistet muligheten for å kjøre eu kontroll fordi dem har vært for slurvete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd til nå, ikke fått prøvd på sommer enda da. Men du som har Volvo ville jeg sjekket direkte med Volvo. Min mor har lignende løsning originalt fra Volvo til sin XC70. Den har dog større avstand i gitteret da, så kommer jo an på størrelsen til hunden og evnen til å presse seg ut på smale steder.

Elsker muligheten til å kunne låse selve burene og gå ifra med åpen bakluke, men resten av bilen låst.

Det er tilogmed plass til underdelen til barnevogna i det ene rommet :)

Hvilken bil har dere nå? Og har dere dobbeltbur eller enkelt bur? xD

Planlegger bil til to hunder og evt barn, og jeg vet vi kommer til å ha en del passasjerer pga mannen. Det er så vanskelig ._. Mannen vil ikke ha kassebil eller stor bil, jeg vil ha caravelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil har dere nå? Og har dere dobbeltbur eller enkelt bur? xD 

Planlegger bil til to hunder og evt barn, og jeg vet vi kommer til å ha en del passasjerer pga mannen. Det er så vanskelig ._. Mannen vil ikke ha kassebil eller stor bil, jeg vil ha caravelle.

Nå har vi en Skoda Octavia (07 modell så med kant). Jeg har gitter fra Kulkukoira så hele bagasjerommet er delt i to hundebur. Det er plass til en hund og barnevogn i den andre burdelen (dvs understellet, selve bagen må ligge i baksetet).

Kunne nok forøvrig hatt hele barnevognen i baksete om vi hadde to hunder, men da hadde det ikke vært plass til bagasje. To hunder og to barn (og la oss si de er ferdig med vogn) ville gitt oss særdeles liten plass til bagasje. Ingen tvil om at det blir takboks på oss ihvertfall, som kanskje kan hjelpe litt.

Det betyr at vi kommer til å måtte oppgradere etterhvert om de blir to hunder i fremtiden. Evt ha hundene i bilhenger..

Det beste alternativet deres er nok dog en 5 seter kassebil av noe sort, men skjønner mannen din for jeg vil heller ikke ha det. Har selv vært inne på Toyota Landcruiser, Suburban osv men det er utrolig lite bil for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her nå. Syntes ikke det er festet optimalt (mest for interiøret og utseendet sin del, det sitter fast), men det finnes ingen passelige kroker i nærheten av buret der fremme. Får lage til noe etterhvert.

Nå står buret slik at det er så langt det kan være, pluss at det er god plass foran det til å hoppe opp og ned fra bilen, ta av og på utstyr osv.

Beklager rotet. Uansett utrolig god plass, da. Skal jeg ha med passasjerer, vipper jeg opp baksetene, setter buret inntil seteryggen og fortsatt har vi god bagasjeplass til det aller meste. :)

-IMG_9562_zps35405387.jpg

-IMG_9565_zpseb8f6a8b.jpg

-IMG_8414_zps1ec54e5a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi en Skoda Octavia (07 modell så med kant). Jeg har gitter fra Kulkukoira så hele bagasjerommet er delt i to hundebur. Det er plass til en hund og barnevogn i den andre burdelen (dvs understellet, selve bagen må ligge i baksetet).

Kunne nok forøvrig hatt hele barnevognen i baksete om vi hadde to hunder, men da hadde det ikke vært plass til bagasje. To hunder og to barn (og la oss si de er ferdig med vogn) ville gitt oss særdeles liten plass til bagasje. Ingen tvil om at det blir takboks på oss ihvertfall, som kanskje kan hjelpe litt.

Det betyr at vi kommer til å måtte oppgradere etterhvert om de blir to hunder i fremtiden. Evt ha hundene i bilhenger..

Det beste alternativet deres er nok dog en 5 seter kassebil av noe sort, men skjønner mannen din for jeg vil heller ikke ha det. Har selv vært inne på Toyota Landcruiser, Suburban osv men det er utrolig lite bil for pengene.

Er den bilen jeg har sett på og, og har vurdert bare gitter for å utnytte plassen best mulig for to hunder, og at mannen skal ha muligheter for å bruke bilen til å frakte musikk utstyr uten å flytte bur inn og ut til en hver tid. Men da må vi fikse en løsning til evt barnevogn når den tid kommer. Er det plass til det i en takboks mon tro?

Jeg vet jo ikke hva som kommer først, valp eller barn ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den bilen jeg har sett på og, og har vurdert bare gitter for å utnytte plassen best mulig for to hunder, og at mannen skal ha muligheter for å bruke bilen til å frakte musikk utstyr uten å flytte bur inn og ut til en hver tid. Men da må vi fikse en løsning til evt barnevogn når den tid kommer. Er det plass til det i en takboks mon tro? 

Jeg vet jo ikke hva som kommer først, valp eller barn ;P

Tror ihvertfall du får understellet og sittedelen i en takboks (kommer jo litt an på boksen).

Må innrømme at jeg selv vurderer å kjøpe en billig liten vogn som tar liten plass, men ser an behovet først.

I verste fall får man skaffe seg campingvogn til ferier :P Da slipper man å tenke så mye på lagringsplass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til bur/løsning i Honda HR-V? Bagasjerommet er ganske kort i dybden, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre som er best for jentene :). Noen som har to store hunder i slik bil? Har ikke lyst å ha bur på nedlagte seter. Vil ha setene tilgjengelig, og buret skal stå fast, ikke flyttes ut og inn :) Vurderer grind, eller Kelabur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok valgt grind i en slik bil., bur tar jo opp endel unødvendig plass, og med to hunder så tenker jeg det er greit å gå for en løsning som utnytter plassen mest hensiktsmessig. Med to store hunder blir det trangt uansett hvilket bur du velger.

Men får man tak i grind som er bak hundene? Altså at døren kan være åpen men hundene stenges inne av grind? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får man tak i grind som er bak hundene? Altså at døren kan være åpen men hundene stenges inne av grind? :)

Det finnes massevis av grinder, Jeppe.com, Kulkukoira og Artfex ihvertfall :) Så får du se hvem som leverer til din bil og har et tilfredstillende produkt til en overkommelig pris :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får man tak i grind som er bak hundene? Altså at døren kan være åpen men hundene stenges inne av grind? :)

Ser ikke ut som noen av de har til Honda Hr-v :(

Ingen av dem? Sjekk også Honda selv, noen biltyper har egne. Variogate sine er vel ganske justerbare såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo variogate og da, universalgrind. Dyre da... (men alle grinder er vel dyre har jeg inntrykk av).

Dem hadde jeg glemt, og de er jo ofte tilgjengelig brukt på Finn :)

Og et raskt Finn søk ga meg info om at de er tilgjengelig på Skruvat til:

HUNDEGRIND:

Universalgrind - fr 3846 kr

Skillevegg - fr 1646 kr

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ane du har jo ikke kjempedigre bikkjer så 60-70 cm dybde burde vell holde? Ihvertfall viss det er nærmere 70. Jeg tenker at det er greit å kunne skille de ihvertfall mens man kjører også kan man jo evt ta ut skilleveggen da viss de skal oppholde seg i buret utenom kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke grind som passet til bilen min, så kjøpte gjennom bilforhandler. Ble dyrt da.. Da kjøpte vi grind som går langs hele, mot ryggen til baksetet, og en skillevegg. Kan dele av bagasjerommet enten 50/50 eller 40/60. Hun har akkurat god nok plass, og jeg har plass til alt mulig dill på andre siden. Synes det fungerer kjempegreit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...