Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din løsning med hundebur i bilen

Recommended Posts

Hm, jeg sto ei helg og sveisa buret til Nansen. Men har ikke bilde av det nå, får komme tilbake til det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå et plastbur som er laget for bil, men synes det er litt lite til Midas, så nå har jeg bestilt et spesialtilpasset trønderbur som gjør at hunden får grei plass, det er trygt og vi får utnyttet plassen i den lille golfen vår. Nåe har hatt bur som ikke har sittet bom fast i bagasjerommet har jeg festet det med sånne transportstropper i festekrokene i bagasjerommet. Det er dyrt med sånne bur, men det er verdt det. Jeg vet om en som kræsjet og hundene fløy ut bakruta på bilen. Hvis buret er skikkelig helsveiset og sitter fast skal det mye til at hundene flyr ut ved ulykke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT, men denne tråden minnet meg om min sarte kamphundprinsesse på erten!

3576855402_3c826d53d5.jpg

:lol:

Minner meg litt om fengselsrotta mi

62078_10150253646870464_804145463_14425579_6175082_n.jpg

Som også leker prinsesse i bilen med å drukne i hundesenga :P

38531_10150219007530464_804145463_13502719_1309619_n.jpg

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Gidder ikkje ta bilde, men har ein liten golf 93 modell der stålburet akkurat passar inn og eg får opp døra såpass mykje at frøkna legg kan komme seg både ut og inn når den er open. Må ha buret sidelengs sidan det er ein sånn småirriterandes kant på bagasjerommet. Har då eit heilt vanleg, sammenleggbart stålbur kjøpt på europris. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

73594_10150096788910225_723220224_7574097_5591910_n.jpg

76701_10150096790280225_723220224_7574109_4249735_n.jpg

Har dere hjemmesnekret burdørene? Jeg ønsker nemlig noe slikt til min bil, slik at hele bagasjerommet er et bur på en måte (har lite bagasjerom). Vet du hvor man kan få folk til å gjøre slikt? Det er jo bare helt genialt! Da får man utnyttet plassen MYE mer også! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører en VW Transporter med grønnskilter. Altså varebil. Den har skyvedører på begge sider bak, i tillegg til bakluke. Så jeg har bur som utnytter hele bredde på bilen og bredden på skyvedørene. Buret er altså 100x155 i bunnen. Det er delt inn i 3 kammer. 2 stk på 90*50 og 1 stk på 65*100. To burdører på den ene siden av bilen og en burdør på den andre siden.

Helt genialt. Koster litt, men verd hver eneste krone. Spesiallaget av Trønderburet på Heimdal rett utenfor Trondheim. MEGAFORNØYD: Trønderburet spesiallager bur til DIN bil, der er det ingen bur som er standard.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta bilde av min fantastiske løsning etterpå, det ser ikke pent ut og utnytter plassen veldig dårlig!

Men siden bilen synger på siste verset så venter jeg med å ordne noe bedre til jeg kjøper ny bil.

Tesh har en halveis valpegrind festet med lastestropper og Kua har et flybur som kunne vært flere str. mindre. Men det er Cosmo sitt gamle bur.

Har en Caddy (varebil) så kunne nok ha utnyttet plassen mye bedre, men som sakt ikke lenge til ny bil med enda mer plass :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som har hevet buret osv. Dere har vel skrudd fast platen til bilen på en eller annen måte, eller? Hvordan vil bilen se ut i ettertid? Tenker man må jo kanskje selge bilen en dag, og da er det jo litt rart med hull her og der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som også leker prinsesse i bilen med å drukne i hundesenga :P

38531_10150219007530464_804145463_13502719_1309619_n.jpg

hvor har du kjøpt den senga? vet om ei frøken her som ønkser seg sånn :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor har du kjøpt den senga? vet om ei frøken her som ønkser seg sånn :P

på MyOne på Nordby senteret i Svinesund

http://www.ferplast.com/scheda_prodotto_eng.php/prodotto=cotton_padded_cover_for_siesta_deluxe_plastic_bedding-soft-beddings-sleeping-dogs-sofa-cushion/id_menu=01040318/frm_pagina=2

er en ala slik en. Er fra Ferplast, sånn du kan feste inni plastsenger men vi kjøpte den bare løs og snurpet igjen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min lille, søte Clio med et stooort Aluconsultbur i. Har tatt ut baksetene. Og buret er hevet med isoporplater. Også er det festet med lastestropper rundt på toppen, og på andre siden for å stå stødig og sikkert.

2011-11-30%25252012.42.54.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: Men Kamar er blitt stor! Før var han en smule i det buret, nå er han en hund!

Ja, han har vokst myyye siden du så han sist, tror jeg! Eller, tror ikke - jeg vet. :lol:

Ingen smule!

2011-11-30%25252012.43.14.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne igjen jeg. Jeg vil se flere løsninger jeg tenk! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blondie er blitt flyttet frem i forsetet nå, fordi jeg fant ut at hun var mye roligere der. Så sånn her ser løsningen vår ut

527877_10150754393365610_733890609_12007314_2072770641_n.jpg

Fleeceteppet på setet, selen på hunden, og en lenke festet i selen til setebeltet.

534861_10150751235510610_733890609_11993653_1120009848_n.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blondie er blitt flyttet frem i forsetet nå, fordi jeg fant ut at hun var mye roligere der. Så sånn her ser løsningen vår ut

527877_10150754393365610_733890609_12007314_2072770641_n.jpg

Fleeceteppet på setet, selen på hunden, og en lenke festet i selen til setebeltet.

534861_10150751235510610_733890609_11993653_1120009848_n.jpg

Blondie kjører stiiil hun :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vanlig sele og bånd du bruker å feste Blondie med? Nå veier vel ikke en papillon allverdens, men vil anbefale å bruke en god bilsele ihvertfall, som kan festes i setebeltefestet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vanlig sele og bånd du bruker å feste Blondie med? Nå veier vel ikke en papillon allverdens, men vil anbefale å bruke en god bilsele ihvertfall, som kan festes i setebeltefestet.

Bruker bare helt vanlig sele, ja. Det har egentlig bare vært under prøving for å se om hun trives bedre fremme. Blir det til at hun skal sitte der, så får hun seg sikkert en bedre sele :) Det jeg hadde syntes var best var om jeg kunne gått over til å ha henne inni buret fremme med meg, men jeg tror den overgangen må gå litt gradvis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører fransk varebil. Har festet ulvens vari kennel på tvers inntil skilleveggen foran i lasterommet, med veslas stripsa og teipa klapp-sammen på toppen. Festet med lastestropper til gulvet og hverandre. Works excellent (helt til den dagen bilen går rundt og vesla blir sandwich..)!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke funnet noen god løsning. Må vel ha ny bil tenker jeg (og det er jo ikke bare bare å bli enige med samboer om....). Skulle gjerne likt å se løsninger til folk med gigant bur i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen bilder, men jeg har en Hyundai Sonata 1998 mod, så da har vi kun flybur (varikennel, er det dèt buret heter mon tro?) bak i bilen, skviset inn mellom passasjersetet og baksetet, og surra inn i sikkerhetselen. Det står støtt, men selvsagt, ikke det sikreste man kan få tak i.

Jeg håper sambo innser at jeg trenger å lange hundebil av hiace'n hans snart ! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ellers så kan det være at man ikke helt vet hva man skal gjøre? For det første, så er det mange som sitter hjemme eller på nett og banner og sverter, men å snakke med katteeieren, og da på en skikkelig måte, nei, det kan de ikke gjøre. Vanskelig å gjøre noe med det man ikke vet om. 
      I tillegg er det ikke alltid så lett å vite hva man faktisk kan gjøre. Vi prøver vårt beste, utstyrer naboer med vanngevær om nødvendig, har erstattet en oppblåsbart basseng som kanskje(!) ble punktert av en av våre katter, og generelt prøver å gjøre det vi kan. Vi er ikke mer interesserte i at våre katter skal være en plage enn noen er i å bli plagd av dem. Så vi prøver så godt vi kan. Det eneste jeg nekter å fire på er deres rett til å gå ute, det er ikke aktuelt å ofre deres livskvalitet. Og jeg forlanger at folk snakker ordentlig til meg, tar det opp på en saklig måte, så er jeg så samarbeidsvillig at du aner ikke. Starter man derimot med å truet med skyting, så blir jeg mindre trivelig. Altså, ta opp saken før det blir et stort irritasjonsmoment, og temperaturen stiger, så vil antakelig de fleste prøve å hjelpe til. Katteforum og kattegrupper bugner i hvert fall av folk som vil ha råd om hva de kan gjøre for at katta deres skal plage naboen mindre. 
    • Bonita er redd raketter. Så vi tilbringer nyttårsaften langt under dyna og masse tv-titting. Prøvde med tilvenning men hun stresset så under hele prosessen at jeg sluttet. Men hun reagerer på skudd, røykvarslere som piper osv også. Så vi bare kommer oss gjennom når det er som værst på en eller annen måte. 
    • Skal trøkke ned en av borzoiene i en sidevogn om ikke lenge -  kan bli interessant
    • For meg er det ganske ubegripelig at mer eller mindre fanatiske katteeiere ikke har et bedre svar på naboproblematikken enn å trekke på skulderene «sånn er det bare». Nei, beklager, som nabo godtar jeg ikke at jeg må passe på all mine eiendeler hele tiden for at ikke katter skal ødelegge dem, at jeg ikke kan lufte på dagtid (vi snakker nemlig om hus her, ikke bare om garasjer og uthus) og at barna ikke kan sove i vogn på terrassen. Inngjerdet tomt med hund som er særdeles lite glad i katter er en god løsning for noen, mens andre tar seg av katteproblematikken på andre mindre greie måter. Dette gjør man ikke fordi man er dyrehater, men fordi det er et reelt problem og fordi mange katteeiere er i en helt egen liga av fornektelse.
    • Har noen her vært på et grise-slakteri og sett hvordan det foregår? Det har jeg, og det var langt fra noe hyl, skrik og klatring oppetter veggene. Det var faktisk helt stille og fredelig, hele prosessen.
  • Nylig opprettede emner