Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din løsning med hundebur i bilen


Anette
 Share

Recommended Posts

Da jeg ikke lengre ville ha stor bil (stasjonsvogn), men en liten og enkel (Toyota Corolla kombi) så var det ikke lengre plass til Herkules buret jeg hadde (kjempe fornøyd med buret altså).

Endte med gitter kjøpt hos skruvat.no (http://www.skruvat.no/Justerbart-lastegitter-svart-P92214.aspx).

Gikk greit å montere etter litt knoting (fulgte ikke med noen form for bruksanvisning), og den virker veldig stabil.

Hunden stortrives i bagasjerommet :D

post-11536-0-76846700-1391417521_thumb.j

post-11536-0-89000700-1391417527_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 839
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig! Endelig har jeg fått bestilt meg Kelabur og fått det på plass i bilen. Storfornøyd, gutta har god nok plass. Buret er ca 110 (d) x 125 (b) x 75 (innvendig høyde). 15 cm ben og kant på toppen

Den der ble ganske morsom å lese når man har kalt mannen sin for Gubben i fjorten år.

"Uken etter påske" fikk jeg beskjed om, men under en uke etter at jeg bestilte (mandag) så fikk jeg beskjed om at de var klare for henting. Så da kjørte vi ut da..  Kanskje ikke overraskende så p

Posted Images

Jeg er så utrolig fornøyd! Vil aldri kvitte meg med bilen min, bare pga. burene mine :sleep:

Han har også laget bur i Hiac'en til mamma med plass til 3 store bernere og masse bagasje

521452_10151258807491345_1346915146_n.jp

482440_10151258808731345_1372486924_n.jp

69543_10151258807581345_1304666031_n.jpg

Hvis du orker å reise helt hit for et hundebur så kan jeg helt sikkert smiske litt og få han til å lage til deg også :)

Det er jo nesten verdt det! Hvor er helt hit? Vil du høre om det er mulig først? Jeg har en hyundai i20. Og eventuelt hvor mye han vil ha for det? Jeg kunne lett tatt en helgetur for å fikse en så bra burløsning altså! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig får jeg også bidratt i tråden! VI har nå funnet oss bilen som passer oss og to store hunder. Det har blitt mye frem og tilbake om hvordan vi skulle ha det i bilen for hundene, men vi endte da opp med å kjøpe en Variogate universalgrind. Vi kjøpte oss varebil, så da var det gitter bak setene. Vi la et gammel gulvbelegg over gulvet siden det var av stoff, for å skåne det for skitt. Så ble grinden montert midt i bilen. Så da har vi en hund på hver side av grinden. De får god plass til å ligge og stå og de tas ut på hver side. En tas ut i sidedøren og en tas ut bak.

Det var også fint å slippe å ta opp all plassen med monterte bur, men kan bruke plassen når vi er å handler mye. Det er to dører på grinden som kan åpnes og da blir det stort lasterom igjen. Det som gjenstår nå er å feste belegget litt bedre på sidene, og kjøpe to madrasser som de kan ligge på. Nå har jeg en gammel biabed på ene siden, og bak blir det en dyne inntil videre.

Er det X-trail?

*lyst på ny bil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig fornøyd! Vil aldri kvitte meg med bilen min, bare pga. burene mine :sleep:

 

Han har også laget bur i Hiac'en til mamma med plass til 3 store bernere og masse bagasje

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

 

Hvis du orker å reise helt hit for et hundebur så kan jeg helt sikkert smiske litt og få han til å lage til deg også :)

Sånn vil jeg også ha :o sååå fine og god utnytting av plass.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit diverre ikkje kva bil den er tilpassa til (truleg stasjonsvogn grunna vinkelen på bakveggen), men eg hadde det i ein Berlingo 2003-modell. Kan finne bilete og ta mål av det :)

Edit: Svar til @SiriEveline

Gjerne det selvom sjansen er liten for at den passer akkurat min sære bil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nesten verdt det! Hvor er helt hit? Vil du høre om det er mulig først? Jeg har en hyundai i20. Og eventuelt hvor mye han vil ha for det? Jeg kunne lett tatt en helgetur for å fikse en så bra burløsning altså! :D

Kan du sende meg et bilde av bagasjerommet på bilen din, og litt om hvordan du ønsker å ha det?

Han kan f.eks dele av halve rommet med en vegg og dør så du har hundene på ene siden og bagasje på andre siden, eller dele av så du har en hund på hver side. Eller bare sette på dører så de deler hele bagasjerommet. Eller lage et bur som du kan ta inn og ut. Er mange muligheter :)

Han kunne lage iallefall, men må vite litt om hvordan du ønsker å ha det før han kan gi en pris.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sende meg et bilde av bagasjerommet på bilen din, og litt om hvordan du ønsker å ha det?

Han kan f.eks dele av halve rommet med en vegg og dør så du har hundene på ene siden og bagasje på andre siden, eller dele av så du har en hund på hver side. Eller bare sette på dører så de deler hele bagasjerommet. Eller lage et bur som du kan ta inn og ut. Er mange muligheter :)

Han kunne lage iallefall, men må vite litt om hvordan du ønsker å ha det før han kan gi en pris.

Oi oi, det hørtes ut som noe for meg også.

Er det for mye å be om om du spør for meg også?

Jeg har en Skoda Octavia stasjonsvogn 2007 modell, der har jeg allerede gitter mellom bagasjerom og baksete, men ønsker en skillevegg og dørfront.

Ala dette: 003_zps98babf33.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, det hørtes ut som noe for meg også.

Er det for mye å be om om du spør for meg også?

Jeg har en Skoda Octavia stasjonsvogn 2007 modell, der har jeg allerede gitter mellom bagasjerom og baksete, men ønsker en skillevegg og dørfront.

Ala dette: 003_zps98babf33.jpg

Skal høre med han jeg :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er da min lille grå Citroën Berlingo som i Hine Haarde Dager ble eid av et rengjøringsbyrå og jeg kjøpte den for 1.5 år siden ferdig bulket. :heart:

Og sånn har gutta mine det. De er jo bak lukkede dører i Kela-buret når vi kjører, men så fort jeg parkerer bilen så lukker jeg opp burdøra og da har de hele hybelen til disposisjon. :ahappy: Den kassa som buret står på (lagd av snekker-Madam Mim) er grei til å putte ting og tang inni ved behov, men gutta har funnet ut at "Det er Hula si, det tenker jeg," så de ligger inni den også.

bilder var det ja.... :icon_redface:

12309413155_bacc55418b_n_d.jpg

12309447685_721fa3cf46_n.jpg

12309617113_765ed68ba0_n.jpg

12310449456_733b6f76b0_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Spesialtilpasset bur til toyota avensis, så ikke så spennende å vise akkurat :P

Jo det er det :P Du har vel en annen bil nå, men hvor kjøpte du bur fra? Skal antageligvis kjøpe meg en avensis. Er usikker på hvordan jeg skal løse det bak. I første omgang kjøper jeg iallefall et lastegitter, dette kanskje http://www.skruvat.no/Justerbart-lastegitter-svart-P92214.aspx (du vet ikke tilfeldigvis om det passer eller ikke?) også må jeg se om jeg skal ha bur eller ikke...

Tanken er at casper skal være med på skolen litt til våren, slik at jeg kan dra rett på tur og sånn, og da liker jeg ikke at han skal være i bur så mange timer (eller, blir maks 3-4 da, men lenge i bur uansett synes jeg).

Også er det jo svindyrt da, det er et annet aspekt.

Finnes det grinder som ikke koster mange tusen? Skulle gjerne hatt muligheten til å ha bagasjerommet åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er det :P Du har vel en annen bil nå, men hvor kjøpte du bur fra? Skal antageligvis kjøpe meg en avensis. Er usikker på hvordan jeg skal løse det bak. I første omgang kjøper jeg iallefall et lastegitter, dette kanskje http://www.skruvat.no/Justerbart-lastegitter-svart-P92214.aspx (du vet ikke tilfeldigvis om det passer eller ikke?) også må jeg se om jeg skal ha bur eller ikke...

Tanken er at casper skal være med på skolen litt til våren, slik at jeg kan dra rett på tur og sånn, og da liker jeg ikke at han skal være i bur så mange timer (eller, blir maks 3-4 da, men lenge i bur uansett synes jeg).

Også er det jo svindyrt da, det er et annet aspekt.

Finnes det grinder som ikke koster mange tusen? Skulle gjerne hatt muligheten til å ha bagasjerommet åpent.

Ja, det gjør det. Jeg hadde til min Corolla og mener jeg kjøpte den på Biltema. Men er ikke bur sikrere da? Grinden jeg hadde, var veldig vinglete innimellom og jeg måtte rette på den innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør det. Jeg hadde til min Corolla og mener jeg kjøpte den på Biltema. Men er ikke bur sikrere da? Grinden jeg hadde, var veldig vinglete innimellom og jeg måtte rette på den innimellom.

Mener du grind som er ut mot døren, eller inn mot setene? For jeg mener en som er ut mot døren, slik at døren kan være oppe uten at hunden kommer ut. Lastegitteret fra biltema er bare dritt, venninnen min hadde til sin corolla, hundene rev det ned hele tiden. Synes ikke jeg har sett noe om grind på biltema sine nettsider iallefall, men skal ta en titt!

Ja bur er vel sikrere, og ikke utelukket, men det blir veldig trangt bak der da, med det bruket jeg ser for meg. Skal ut i praksis neste år, og mulig hunden må være endel i bilen. Og jeg vil helst unngå hundehår overalt, så vil at han skal være primært helt bak... derfor ser jeg lastegitter og grind som mest hensiktsmessig.

Evnt. ser jeg for meg variocage, men det er jo svindyrt da...

Blir uansett en stund til jeg klarer å bestemme meg for å investere i det eller ei, så tror jeg må finne en billigere løsning mens jeg tenker på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt bil enda? Jeg ville gått for en stasjonsvogn med ok plass baki og så en bur som gir hunden god/grei plass. Kan eks se etter brukte bur på finn.no etc

Om hunden skal være en del i bilen er det jo greit at den har plass. Og slike løsninger med gitter må du isåfall sørge for at kan låses om bakdøra skal stå oppe

Jeg skal bytte bil nå, og spent på hvordan burløsningen blir der

Skal oppdatere når ny bil og bur er i orden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du grind som er ut mot døren, eller inn mot setene? For jeg mener en som er ut mot døren, slik at døren kan være oppe uten at hunden kommer ut. Lastegitteret fra biltema er bare dritt, venninnen min hadde til sin corolla, hundene rev det ned hele tiden. Synes ikke jeg har sett noe om grind på biltema sine nettsider iallefall, men skal ta en titt!

Ja bur er vel sikrere, og ikke utelukket, men det blir veldig trangt bak der da, med det bruket jeg ser for meg. Skal ut i praksis neste år, og mulig hunden må være endel i bilen. Og jeg vil helst unngå hundehår overalt, så vil at han skal være primært helt bak... derfor ser jeg lastegitter og grind som mest hensiktsmessig.

Evnt. ser jeg for meg variocage, men det er jo svindyrt da...

Blir uansett en stund til jeg klarer å bestemme meg for å investere i det eller ei, så tror jeg må finne en billigere løsning mens jeg tenker på saken.

Jeg mente grind inn mot setene. Så da mener vi nok ikke det samme.... :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ikke lengre ville ha stor bil (stasjonsvogn), men en liten og enkel (Toyota Corolla kombi) så var det ikke lengre plass til Herkules buret jeg hadde (kjempe fornøyd med buret altså).

Endte med gitter kjøpt hos skruvat.no (http://www.skruvat.no/Justerbart-lastegitter-svart-P92214.aspx).

Gikk greit å montere etter litt knoting (fulgte ikke med noen form for bruksanvisning), og den virker veldig stabil.

Hunden stortrives i bagasjerommet :D

Har du mulighet til å måle avstanden på nakkestøttene dine? Vurderer samme grind nemlig, men har lest at den ikke passer alle biler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, det hørtes ut som noe for meg også.

Er det for mye å be om om du spør for meg også?

Jeg har en Skoda Octavia stasjonsvogn 2007 modell, der har jeg allerede gitter mellom bagasjerom og baksete, men ønsker en skillevegg og dørfront.

Ala dette: 003_zps98babf33.jpg

Hvem lager disse grindene? Og hvor er de festet i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å sitere deg Yurij, men vår løsning som du har spurt om kommer fra www.kulkukoira.com

Den har en ramme i bunnen som festes i bilens festepunkter.

Og så står den i tillegg i spenn mellom gulv og tak.

Personlig hadde jeg ikke kjøpt den om den IKKE hadde fester i bunnen som man fester i bilens festepunkt.

Det holder ikke å bare sette den i spenn synes jeg.

Har sett at Svenske Artfex har begynt å produsere noen lunde samme løsninger.

www.artfex.se

Disse er også kollisjonstestet.

Norsk forhandler er www.hundepoter.no

Denne har også en ramme i bunnen som fetes i bilens festepunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,har sett på litt forskjellig men det blir nok Jeppe da,eller Kela. Har svensk adresse jeg kan sende til og spare et par lapper Det må ha flere festepunkter i bilen syns jeg om 140kg hiver seg på av en eller annen grunn. Takk for link

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt bil enda? Jeg ville gått for en stasjonsvogn med ok plass baki og så en bur som gir hunden god/grei plass. Kan eks se etter brukte bur på finn.no etc

Om hunden skal være en del i bilen er det jo greit at den har plass. Og slike løsninger med gitter må du isåfall sørge for at kan låses om bakdøra skal stå oppe

 

Jeg skal bytte bil nå, og spent på hvordan burløsningen blir der

Skal oppdatere når ny bil og bur er i orden

ja har fått meg en Toyota avensis. Så det er rikelig med plass bak. Synes det er så stort at jeg tror ikke jeg skal ha grind likevel, for det er så mye plass til å bli kastet rundt. Hadde jeg kjøpt corolla måtte jeg hatt grind. Men synes det er så synd for ham å måtte være i bur, fordi han elsker å kjøre bil, og sitte å se ut vinduet. Pappa mener at han må få sitte i sele i baksetet.

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...